جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

درخواست‌کمک کاخ‌سفیدبرای بستن‌گوانتانامو

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 397263
کاخ سفید در بیانیه ای به نقل از رییس جمهور آمریکا اعلام کرد «باز بودن زندان گوانتانامو سبب هدر رفتن بودجه و در نتیجه اختلال در امنیت ملی کشور می شود،.
 به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر؛ باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز جمعه ضمن تمدید قانون سالیانه دفاعی کشورش، از ضوابطی که اجرای آنها مانع از تعطیلی زندان گوانتانامو می شوند انتقاد کرد و این ضوابط را مخل امنیت ملی آمریکا خواند.

کاخ سفید در بیانیه ای به نقل از رییس جمهور آمریکا اعلام کرد «باز بودن زندان گوانتانامو سبب هدر رفتن بودجه و در نتیجه اختلال در امنیت ملی کشور می شود، روابط ما را با متحدانمان بر هم می زند و عزم گروه های تندرو را برای اقدام به خشونت های هر چه بیشتر جزم می کند.»

اوباما افزود : « من از اعضای هر دو جناح سیاسی در کشورم می خواهم برای پایان دادن به این فصل از تاریخ آمریکا با دولت همکاری کنند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن؛ در قانون سالیانه دفاع که بیش از پانصد میلیارد دلار برای اجرای آن در نظر گرفته شده، تمدید محدودیت ها برای تعطیلی زندان گوانتانامو پیش بینی شده است.

بر اساس این قانون، کنگره به وزارت دفاع (پنتاگون) اجازه انتقال هیچیک از زندانیان بازداشت شده در گوانتانامو به خاک آمریکا برای طی کردن مراحل محاکمه، گذراندن معالجات پزشکی، بازداشت در زندان های داخل کشور و هیچ دلیل دیگر را نمی دهد زیرا جمهوری خواهان بر این باورند ممکن است هر کدام از این زندانیان به تصمیم یک قاضی آزاد و به تهدیدی جدید برای امنیت ملی کشور بدل شوند.

زندان گوانتانامو پس از حوادث یازده سپتامبر یعنی از حدود سیزده سال پیش گشوده شد و هنوز یکصد و سی و شش نفر در آن زندانی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *