جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد؛

کاهش شیرینی نوشیدنی‌های صنعتی

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 457563
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، یکی از اهداف این سازمان را کاهش ۱۰ درصدی میزان شکر موجود در نوشیدنی های صنعتی عنوان کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند در اختتامیه همایش بین المللی راهبری دیابت، با اشاره به افزایش چاقی و اضافه وزن و کم تحرکی در میان مردم، بر ضرورت تغییر سبک زندگی و  نوع تغذیه مردم تاکید کرد و گفت: این سازمان از طریق اطلاع رسانی روی بسته های مواد غذایی از نظر میزان کالری، قند، میزان اسید چرب و نمک توانسته است در تغییر عادات غذایی مردم موثر واقع شود.
 
وی، یکی از اهداف این سازمان را کاهش ۱۰ درصدی میزان شکر موجود در نوشیدنی های صنعتی بیان کرد و گفت: با تشویق تولیدکنندگان مواد غذایی کشور در تلاش هستیم که آنها  از ضوابط و قوانین اصلاح شده در تولید مواد غذایی استفاده کنند.
 
دیناروند در ادامه، یکی دیگر از فعالیت های سازمان غذا و دارو را در دسترس قرار دادن دارو برای بیماران دیابتی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تقریبا همه داروهای مورد نیاز بیماریان دیابتی در فهرست دارویی کشور موجود است.
 
وی با بیان اینکه هزینه سالیانه تامین داروی بیماران دیابتی تقریبا هزینه معقولی است، افزود: حدود ۸۵ درصد هزینه داروهای دیابت توسط دولت پرداخت می شود و به همین دلیل سهم پرداختی بیمار کاهش می یابد.
 
رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر ضرورت افزایش دسترسی به دارو، گفت: استفاده از دارو خود به نوعی پیشگیری محسوب می شود چرا که اجازه نمی دهد بیمار وارد مرحله دیگر از جمله معلولیت های ناشی از بیماری و مرگ و میر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *