پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

ولایتی: از هیچ کمکی به سوریه دریغ نمی‌کنیم

پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۵
کد مطلب: 425964
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در همایش بین‌المللی "امام خمینی (ره) و بیداری اسلامی" افزود: سوریه خط مقدم جبهه علیه صهیونیست‌ها است
به گزارش جهان به نقل از نسیم، علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) ۱۳ خرداد ماه در همایش بین‌المللی امام خمینی (ره) و بیداری اسلامی که با حضور جمع کثیری از میهمانان خارجی شرکت ‌کننده در بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت امام راحل برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به میهمانان گفت:‌امیدوارم همه در این مناسبت که همه ساله برگزار می‌شود بتوانیم بهره کافی و معنوی را ببریم و زندگی و تفکر امام بزرگوار الگوی ما قرار بگیرد.

وی ادامه داد:‌امام خمینی (ره) پرچم اسلام را بلند کرد و مبدا بیداری اسلامی در عصر ما شد که امواجی را در جهان اسلام ایجاد کرد که مسلمانان و کشورهای اسلامی به امواج بیداری اسلامی پیوستند و در برخی کشورهای اسلامی منجر به تحرکات عظیم و موجب تغییر حکومت‌ها شد.

ولایتی به تحولات فکری ایجاد شده پس از انقلاب در جوامع اسلامی اشاره و تصریح کرد:‌امروز در جهان اسلامی اعتقادات اسلامی است که طرفدار دارد و مکتب‌هایی چون مارکسیسم و لیبرالیسم مانند اسلام طرفدار ندارند که این بیداری اسلامی تنها به کشورهای اسلامی ختم نشد بلکه برخی کشورهای اروپایی و غیر‌اسلامی سرایت کرد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی یادآور شد: امروز شدت انگیزه‌ها و اعتقادات اسلامی با صدر اسلام که عملا تفاوتی ندارد و اگر نگوییم نفوذ و قدرت اسلام در ایجاد جنبش و حرکت در مردم و میزان مقبولیت و جاذبه آن بیشتر از صدر اسلام نباشد کمتر از آن نیست.

وی ادامه داد: امروز در مقابل این حرکت‌ها و تحرکات اسلامی که به آن بیداری اسلامی می‌گوییم دشمنان به فکر افتادند تا کاری کنند و از جمله کارهای آنان این است که عوامل خود را در نقاط مختلف دنیا که از جهت ضداسلام و ارزش‌های اسلامی به کار گرفتند.

ولایتی اظهار داشت: برخی از این حرکت‌ها آشکارا مخالفت با اسلام بود و برخی حرکات ظاهرا اسلامی و در باطن ضداسلام بود مانند کار سلمان رشدی در انگلیس یا کار کاریکاتوریست‌های دانمارکی و فرانسوی که ارزش‌‌های اسلامی را به سخره گرفتند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطر نشان کرد: زمانی بوش رئیس جمهور آمریکا گفت که جنگ‌های صلیبی آغاز شده است پس از آن به عراق، سومالی افغانستان لشکرکشی کرد که امروز میزان حضور نظامی غربی‌ها به خصوص آمریکایی‌ها در کشورهای اسلامی با هیچ جایی قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: بخشی از اهداف آنها مقابله مستقیم با اسلام و حمایت از اسرائیل است چرا که دشمنان از این نگران بودند که رژیم صهیونیستی در حال اضمحلال است و ما شاهد شکست اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه یا ۱۶ روزه و در غزه در جنگ ۸ روزه و ۱۵ روزه بودیم.

ولایتی با بیان اینکه اقدام دیگر دشمنان برای مقابله با اسلام به وجود آوردن گروهک افراطی به نام اسلام اما علیه اسلام در منطقه بود، خاطر نشان کرد: خانم کلینتون در کتاب خاطرات خود اقرار کرده که ما داعش را به وجود آوردیم و شما مشاهده می‌کنید که داعش ادعا می‌کند که کشورهای اسلامی و حکومت‌ها و مکاتب اسلامی، اسلام واقعی نیستند.

وی ادامه داد: کسانی که در رأس داعش هستند سوابق بدی دارند و برخی انسان‌ها در مرکزیت حزب بعث صدام‌الحسین بودند که اکنون ریش بلندی گذاشتند و ادعا می‌کنند که اسلام را می‌فهمند در حالی که هیچ سابقه تعلم در حوزه‌های اسلامی را ندارند.

ولایتی خاطر نشان کرد: برای اینکه معلوم شود بعثی‌ها چه نسبتی با اسلام دارند، در زمانی آیت‌الله حکیم فتوا دادند که کمونیسم عین کفر است اما بعد از آن از سوی حکومت صدام‌الحسین فشارهای زیادی به وی وارد شد تا اینکه وی از دنیا رفت چرا که پیشوای معنوی آنان میشل افلم مسیحی بود و این افراد که در گذشته در حزب بعث بودند اکنون دایه‌دار اسلام شده‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با انتقاد از آنچه آنان در تلویزیون‌های بیگانه به عنوان اسلام نشان می‌دهند تصریح کرد: شما مشاهده می‌کنید که یک خلبان اردنی را آتش می‌زنند یا اینکه افراد غیرمسلمان را سر می‌برند در حالی که اکنون ارتباطات وسیع است و مردم خود همه چیز را می‌بینند، تروریست‌های غربی این جنایات را به عنوان اسلام به دنیا معرفی می‌کنند و رادیوهای بیگانه مانند رادیو آمریکا چنین تصویری را از حکومت اسلامی نشان می‌دهند در حالی که اسلام دین رحمت است.

وی با ذکر برخی از جنایات داعشی‌ها تصریح کرد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها که مسیحی هستند هیروشیما را بمباران کردند و در کلیسا می‌گویند که دستور مسیحیت این است که اگر به یک طرف صورت تو سیلی خورد صورت خود را برگردان تا در طرف دیگر صورتت نیز سیلی بخورد و آدمی که بی‌طرف است کدام دین را انتخاب می‌کند دینی که زنده زنده آدم می‌سوزاند یا دینی که صورتش را برمی‌گرداند تا سیلی دمادم را بخورد.

ولایتی با بیان اینکه ادیان دیگر ظرفیت و پتانسیل اسلام را ندارند، تصریح کرد: اسلام به عنوان دین رحمت و دین منطق است که قرآن کریم به عنوان معجزه دین اسلام و کتاب وحی که در آن انحرافی ایجاد نشده است مردم را به تفکر دعوت می‌کند که قرآن سند ماست و در آن گفته شده است که به هیچ تردیدی اکراه یا تحمیلی در پذیرش دین نیست و مردم باید خودشان مومن شوند.

وی ادامه داد:‌در قرآن به تفاوت اسلام و ایمان اشاره شده است و می‌گوید که برخی می‌گویند اسلام آوردیم و در واقع مسلمان نیستند چرا که ایمان باید در قلوب افراد باشد و آیا با این وحشی‌گری‌ها می‌توان اسلام را به قلب کسی وارد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار داشت: امروزه کشورهای اسلامی با تحریک،‌تهدید و طراحی صهیونیست‌ها و برخی از عوامل آنها در منطقه به صحنه یکه‌تازی اوباش‌هایی که از سراسر جهان جمع شده‌اند تبدیل شده است که به کشورهای اسلامی فشار می‌آورند، میراث فرهنگی کشورها را به بهانه مظهر شرک بودن می‌گیرند و این در حالی است که ما اجناس مسلمانان را در سراسر موزه‌های کشورهای اروپایی می‌یابیم.

ولایتی وظیفه همه را مبارزه با جاهلیت احیا شده در قرن ۲۱ به نام اسلام خواند و تصریح کرد: این چیزی جز تفرقه، شکاف، بی‌آبرویی برای مسلمانان از ریختن خون مسلمانان ندارد، امروز در اخبار شنیدیم که جامعه الازهر علیه داعش فتوا داده است که این اقدامی درست است و همه مراکز اسلامی باید به این کار اقدام کنند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطر نشان کرد:‌ اگر بنیان مشروعیت ساختگی داعش ویران شود، مسلمانان اینان را به جهنم می‌فرستند و این افت بیداری اسلامی است و چقدر زحمت دارد که بتوانیم چهره مشوش‌شده اسلام را در دنیا بشناسانیم و آلودگی را که توسط خوارج ایجاد شده است بزداییم.

ولایتی با بیان اینکه داعش از منظر تاریخی به خوارج برمی‌گردد، بیان داشت: خوارج مقابل امیرالمومنین می‌ایستاند می‌گفتند یا باید توبه کنید و یا با شما می‌جنگیم.

وی در ادامه سخنان خود به سوالات میهمانان خارجی شرکت کننده در این همایش پاسخ داد و گفت: داعش در ذات خود کسی نیست و ما می‌دانیم که آسیای مرکزی تبلیغ می‌شود و بابت هر کسی که به مجموعه داعش می‌پیوندد رقم‌های بالایی به دلار به وی و خانواده وی داده می‌شود.

ولایتی ادامه داد:‌برخی کشورهایی که ثروت زیادی دارند و از فروش نفت پول زیادی به دست می‌آورند برای اینکه سیادت خود را در جهان اسلام گسترش دهند دست به چنین اعمالی می‌زنند که اگر عقبه پشت آنان نباشد چنان تروریست‌هایی وجود نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه داعش با اموال مسلمین به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند، تصریح کرد: برای هر کشوری مردم آن کشور باید تصمیم بگیرند و مردم ایران ۷-۳۶ سال قبل درباره حکومت پهلوی تصمیم گرفتند که اکنون از آن سال‌ها می‌گذرد و ما در جنگ مردم لبنان دیدیم توانستند اسرائیل را شکست دهند با وجود اینکه کشوری کوچک بود و در غزه نیز به همین صورت است بنابر این کشورهای اسلامی می‌توانند برای سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند تا اموال مسلمین به یغما نرود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد:‌جمهوری اسلامی ایران تنها به انقلاب اکتفا نکرده و نتایج انقلاب را نگه داشته است که ما آن را در جنگ ۸ساله و محاصره اقتصادی توسط آمریکا و بسیاری از مشکلات دیگر شاهد بودیم ایران ایستاده است و در مقابل قدرتمندترین کشورهای دنیا که بخواهند زور بگویند می‌تواند بایستد و از خودش دفاع کند.

وی با اشاره به ایستادگی مردم ایران اظهار داشت: در زمانی حضرت امام (ره) گفتند که آمریکا را زیر پا می‌گذاریم و حالا هم به همان صورت است چراکه مقام معظم رهبری با پایداری، اعتقاد و شجاعت در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی ایران ایستاده است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطر نشان کرد: برخی می‌گفتند که سوریه در مدت کوتاهی ساقط می‌شود اما سوریه ۴ سال ماند و اکنون محبوبیت بشار اسد بیش از گذشته است چرا که اتفاقی که در سوریه افتاد طرح آمریکایی بود که اقتضا می‌کرد سوریه را به عنوان تنها کشوری عربی در مقابل صهیونیست‌ها ایستاده بود از پا بیندازد چرا که سوریه محور ایستادگی مقابل کمپ دیوید بود.

وی با بیان اینکه ما با ملت سوریه همدردی می‌کنیم تصریح کرد:‌ از هیچ کمکی به سوریه دریغ نمی‌کنیم چرا که سوریه خط مقدم جبهه علیه صهیونیست‌ها است.

ولایتی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی راه را گم نکرده و ما فلسطین را مسئله اول جهان اسلام می‌دانیم اما ۴رب و عوامل هنان در منطقه و این‌هایی که جنگ‌های خانگی را بین مسلمانان اداره می‌کنند سعی دارند اذهان عمومی مسلمانان را درگیر هدف‌های انحرافی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *