پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نکونام خودش خواست کاپيتان نباشد

سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 235668
سرمربي استقلال تاکيد کرد که نکونام خودش خواسته بازوبند کاپيتاني را به رحمتي بدهد.
امير قلعه نويي در نشست خبري پيش از بازي فردا با سايپا گفت: قبل از هر چيز از مجموعه مديريتي باشگاه و فتح الله زاده و اميري تشکر مي کنم. آنها يک تيم بسيار خوب که مدنظر کادرفني بود را بستند.

وي ادامه داد: هر بازي شرايط خاص خودش را دارد. بازي اول را آناليز کرديم و آمارمان بد نبود اما تنها ايرادمان ايجاد موقعيت بود. تيم ما تقريبا دو قسمت بود. قسمت اول بازيکناني که از اول آمده بودند و قسمت دوم بازيکناني بودند که روزهاي آخر به جمع مان اضافه شدند.

به گزارش جهان به نقل از ورزش سه ، قلعه نويي تاکيد کرد: تصورمان اين است در بازي با سايپا شرايط بهتري خواهيم داشت. سايپا تيم خوبي است. گروه آناليز ما از آنها اطلاعات خوبي بدست آورده و بازي با تراکتورسازي آنها را تماشا کرده و در ضد حملات بسيار خطرناک هستند. آنها با 5 نفر دفاع و با 5 نفر حمله مي کنند اما تدابيري داريم که با سرعت دادن به بازي بتوانيم از بازي قبل بهتر باشيم.

سرمربي استقلال تصريح کرد: تا زماني که شکل نگرفته ايم مهمترين چيز 3 امتياز است. يک دروازه بان استراليايي گرفتيم که گلر دوم محسوب مي شود و دو دروازه بان جوان هم آورده ايم. رحمتي بهترين دروازه بان آسيا است و خدا را شکر که بهترين شرايط را دارد. همه بازيکنان از جمله رحمتي، جباري، منتظري و حتي نکونام يک ريال هم دريافت نکرده اند و از همه آنها تشکر مي کنم چون مي خواهيم به مردم احترام بگذاريم. اولين برد ما در بازي اول از همان جا آغاز شد.

قلعه نويي در پاسخ به اين سؤال که شما تاکنون يک ريال نگرفته ايد و حالا هم بحث حق پخش مطرح شده، نظرتان چيست، گفت: شما باز هم اين سوال هاي حاشيه اي را پرسيديد و من هم هر هفته 2 ميليون و 5 ميليون جريمه مي دهم. زماني که در لورکوزن بودم با کالموند جلسه داشتيم. يکي دو روز قبل از بازي ها طراز مالي باشگاه مشخص مي شود. آنها مي گفتند 80 درصد درآمد ما حق پخش تلويزيوني است. بايد راهکاري خوب داشته باشيم و چون رسانه ملي ما دولتي است با ورزش همخواني ندارد.

وي گفت: براي يک سريال تلويزيوني صدا و سيما چقدر هزينه مي کند اما براي پخش مسابقات فوتبال کمترين هزينه را مي کند. اميدوارم با هماهنگي کفاشيان و دوستان حق فوتبال ادا شود و مجلسي ها هم ورود کنند تا اين مشکل برطرف شود. حتي در ترکيه هم کانال خصوصي دارند و اميدوارم فوتبال ما به آن سمت پيش برود.

قلعه نويي در ارتباط با اينکه چرا لژيونرهاي فوتبال ما در اين مدت کم شده اند، تصريح کرد: سوال شما به گونه اي است که حلقه هايي به هم مرتبط است. بايد در عرصه هاي بين المللي خوب نتيجه بگيريم. چند سال است که به جام جهاني نرفته ايم و در مسابقات مقدماتي المپيک هم خوب نتيجه نگرفته ايم و اينها يکي از دلايلش است. بايد خروجي هزينه ها را در نظر بگيريم و اگر براي 5 بازيکن 500 ميليارد هزينه کنيم خروجي اش را بايد 5 هزار ميليارد در نظر بگيريم. فوتبال ما به سمت روزمره‌گي پيش رفته و استقلال و پرسپوليس هنوز نمي دانند بايد از چه کسي پول بگيرند. آيا قانون اصل 44 اجرا مي شود يا خير. اگر اينها را رعايت نکنيم هيچ چيز حل نخواهد شد.

سرمربي آبي پوشان در خصوص تعدد بازيکنان خط هافبک گفت: در هر پست دو بازيکن خوب داريم. هفته ها پيش با کادرفني جلسه گذاشتيم. شما اخلاق من را مي دانيد اگر بازيکني تلاش کند و به جايگاهش برسد حقش را مي دهم. منافع ما عمومي است و اگر خداي نکرده استقلال پنجم شود و آقاي گل از تيم ما باشد اين مسئله خوب است؟ اگر قهرمان شويم و آقاي گل نداشته باشيم به نفع ما است.

وي تاکيد کرد: در بحث کاپيتاني، منتظري گذشت کرد و همه چيز حل شده و حالا نکونام خواسته که کاپيتان نباشد و بازوبند دوباره به رحمتي رسيد. البته اگر دوستان شيطان بگذارند. وقتي 19 ساله بودم به استقلال آمدم و کاپيتاني جز اينکه يک باري به دوش ما اضافه کند چيز ديگري ندارد اما کاپيتان واقعي استقلال مجموعه و مردم هستند.

سرمربي استقلال در خصوص اينکه مقرر شده در صورت تاييد هيئت رئيسه جام حذفي برگزار شود، گفت: ما که نه کارشناس هستيم و نه مربي اما بايد قانونمند باشيم. هر چيز که سازمان ليگ بگويد ما تمکين مي کنيم. بايد ياد بگيريم که به روز باشيم. مگر کشورهاي ديگر درگير جام جهاني نيستند يعني آنها جام حذفي را برگزار نمي کنند؟ ما نبايد صورت مسئله را پاک کنيم و اميدوارم هم جام حذفي هم ليگ را برگزار کنيم و هم نمايندگانمان در ليگ قهرمانان شرکت کنند.

قلعه نويي در خصوص اينکه در بازي فردا محروم است، گفت: خدا مي گويد حرف حق را بزن حتي اگر به ضررت باشد. خوشحال هستم که حرف حق را مي زنم. حالا اگر جريمه هم باشد و يا محروميت پاي آن مي ايستم اما من همان پليس مخفي هستم که شايد تا آخر بازي ها از آن بالا بازي را تماشا کنم.
 
 

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *