جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

اس ابن سینا بر تن فارغ التحصیلان اروپا و امریکایی

شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 144966
لباس فارغ التحصیلی دانشگاه های معتبر دنیا یا همان ردای بلند و کلاه چهارگوش، میراث پدر علم جهان یا ابوعلی سینای ایرانی است.
اس ابن سینا بر تن فارغ التحصیلان اروپا و امریکایی
به گزارش سرویس اجتماعی جهان نيوز،لباس فارق التحصیلی یکی از ارزش های ایرانی است که کمتر کسی از دانشجویان و کسانی که این لباس را بر تن کرده اند، آن را می شناسد. لابد تا به حال دیده اید که که وقتی یک دانشجو در دانشگاه های معتبر فارغ التحصیل می شود و می خواهد مدرک دکترای خود را بگیرد یک لباس بلند مشکی به تن او می کنند و یک کلاه چهار گوش که از یک گوشه آن منگوله ایی آویزان است را بر سر او می گذارند و سپس او لوح فارق التحصیلی را می خواند.
در ایران هنگامی که سوال شود این لباس و کلاه چیست اکثر فارق التحصیلان ریشه آن را نمی دانند و گاهی عنوان می کنند که این لباس به نوعی با فرهنگ غرب آمیخته است اما اگر این سوال از یک فارغ التحصیل اروپایی و یا امریکایی پرسیده شود عنوان می کنند که انها به احترام(اوسینا) "ابن سینای ایرانی" پدر علم جهان این لباس را بر تن می کنیم.
آنها به احترام ابن سینای ایرانی لباس بلندی بر تن می کنند . آن کلاه هم نشانه دستار است که کمی فانتزی تر شده است و منگوله آن نمادی از گوشه دستار خراسانی است که ایران قدیم برای دستارها آویزان می شد و به دوش انداخته می شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خیلی خنده دار ههههههه