پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱۲
۶۸
نقدی بر گام سوم طرح تحول نظام سلامت؛

هشدار! طرحی که ممکن است به ضد خودش تبدیل شود/ اختلاف درآمد پزشک و پرستار ۱۰۰ تا ۳۰۰ برابر

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 394969
کارشناسان معتقدند گام سوم طرح تحول سلامت دستاوردهای گام اول را از بین خواهد برد. این مسئله در حالی است که رهبر انقلاب در توصیه‌ای از هیئت دولت خواستند تا مراقبت شود برخی تصمیم‌ها، این طرح را به ضد خود تبدیل نکند.
هشدار! طرحی که ممکن است به ضد خودش تبدیل شود/ اختلاف درآمد پزشک و پرستار ۱۰۰ تا ۳۰۰ برابر
به گزارش جهان، با رسیدن طرح تحول نظام سلامت به گام سوم‌ خود -یعنی افزایش ۲,۵ برابری تعرفه های پزشکی که منجر به افزایش حدود ۲,۵ برابری دستمزد پزشکان خصوصا پزشکان متخصص شد- انتقادات فراوانی از گوشه و کنار به گوش می‌رسد. شاید برای خوانندگان گزارش این سوال پیش بیاید که مگر دستمزد پزشکان چقدر بوده که حالا بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

برای پاسخ به این سوال به يک مطالعه موردی ازدستمزد پزشکان در یک بیمارستان دولتی قبل از اجرای گام سوم طرح تحول نظام سلامت اشاره می‌شود.

در يک بيمارستان اگر حقوق يک دستيار يا کارگر يا پرستار را يک واحد در نظر بگيريم، يک پزشک ارولوژي ۲۶ برابر، پزشک زنان و زايمان ۳۱ برابر، پزشک چشم ۳۰ برابر، پزشک گوش و حلق و بيني ۳۲ برابر، جراح قلب ۳۸ برابر، ارتوپدي ۴۹ برابر، و جراح مغز و اعصاب ۶۵ برابر وي حقوق مي گيرند.

این آمار که وزیر بهداشت دولت اصلاحات یعنی مسعود پزشکیان نیز صحت آن را در برنامه زنده تلویزیونی ثریا تایید کرده و آن را آينه تمام نمای بی عدالتی در نظام سلامت کشور دانست، عمق و شدت ضعف ساختار نظام سلامت را نشان می‌دهد که البته مختص این دولت هم نیست. اما مساله این است در چنین شرایطی افزایش ۲،۵ برابری تعرفه های درمانی چه معنی می تواند داشته باشد؟

واضح است که دستمزد در بیمارستان های خصوصی بسیار بالاتر از این اعداد بوده است. به طوریکه اغلب مردم این اختلاف را بطور مستقیم یا غیر مسقیم از نزدیکان خود شنیده یا لمس کرده‌اند.

پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیش از این نیز در رسانه ها گفته بود «من خودم پزشک جراح قلب در بیمارستانهای دولتی هستم و در سه سال فعالیت درمانی ام در بخش جراحی، به اندازه ۳۰ سال مدیریتم پول دریافت کردم».

دکتر طریقت وزیر سابق بهداشت نیز که سابقه طبابت در آلمان و ایران را دارد، سال گذشته در یکی از برنامه‌های تلویزیونی گفته بود: «من به عنوان یک جراح چشم پزشک درآمد یک ساعت کارم در ایران، معادل درآمد ۲۰۰ساعت یک جراح چشم پزشک در آلمان است و این درآمدها منطقی نیست».

البته مسئولین وزارت بهداشت در توجیه این افزایش ناگهانی دستمزدهای خود و پزشکان متخصص مدعی می‌شوند که پرداخت از جیب مردم را کاهش دادند و مردم فشار مالی را حس نخواهند کرد. این درحالی است که منابع اصلی این افزایش دستمزد پزشکان از بیمه‌ها، درآمد هدفمندی یارانه‌ها و مالیات‌ها تامین می‌شود که همگی جزو منابع عمومی بوده و از جیب مردم تامین شده‌اند و مطمئنا کشور نیازهای جدی تری از پر کردن جیب برخی پزشکان و متخصصان نظام سلامت هم دارد.

ضمن اینکه درست است که گام اول طرح تحول سلامت پرداختي مردم در بخش بستري دولتي را از ۳۰ به ۱۰ درصد رساند اما در مرحله سوم با ۲,۵ برابر شدن تعرفه‌ها، پرداختي مطلق مردم نسبت به قبل از آن، ۵۰ درصد افزايش پيدا کرد. به عبارت دیگر هرچند پرداختي نسبي مردم از ۱۰ درصد به ۶ درصد کاهش پيدا کرد اما پرداختي مطلق افزايش داشت تا جائي که گام سوم به نوعي دستاوردهاي گام اول را از بين برد.

این در حالی است که مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیئت دولت در شهریور ماه سال جاری طرح نظام سلامت را یکی از اقدامات بسیار خوب دولت یازدهم برشمردند و در توصیه‌ کردند: باید این طرح پشتیبانی شود و ادامه یابد؛ ضمن آن‌که مراقبت شود برخی تصمیم‌ها، این طرح را به ضد خود تبدیل نکند.


مقایسه بین دستمزد سایر اقشار زحمت‌کش و دارای تحصیلات عالیه نیز نشان می‌دهد اختلاف درآمدی فاحشی بین درآمد پزشکان متخصص و سایر اقشار کشور وجود دارد.

اگر درآمد يک دستيار را در سال ۱۳۸۷ ساعتي هزار تومان و کارگر را ساعتي ۱۲۰۰ تومان و پرستار را ساعتي ۴ هزار توان در نظر بگيريم يک پزشک ارولوژي ساعتي ۷۲ هزار تومان، پزشک زنان و زايمان ۸۴ هزار تومان، پزشک چشم ۹۷ هزار تومان، پزشک گوش و حلق و بيني ۸۷ هزار تومان، جراح قلب ۱۰۳ هزار تومان، ارتوپدي ۱۳۲ هزار تومان، و جراح مغز و اعصاب ۱۷۰ هزار تومان دریافتی داشته‌اند.

همچنین طبق آماری که در مجله اشپیگل منتشر شده است درآمريکا درآمد يک پزشک متخصص ۵ برابر درآمد سرانه و در آلمان ۲ برابر است درحالیکه این نسبت در ايران بيشتر از ۳۷ برابر است.

منتقدین افزایش تعرفه ها، معتقدند باید افزایش تعرفه ها به گونه ای انجام می شد که بر تمام کادرهای درمانی تاثیر مثبت داشته باشد و فاصله زیاد میان پزشکان و سایر کادرهای درمانی و همچنین فاصله زیاد بخش دولتی و خصوصی را کاهش دهد، نه اینکه این فاصله ها را به شدت افزایش دهد.

* اختلاف درآمد پزشک و پرستار در ايران ۱۰۰ تا ۳۰۰ برابر است

محمد شريفي مقدم دبيرکل خانه پرستار و عضو شوراي عالي نظام پرستاري با اشاره به اینکه اختلاف دريافتي حقوق پرستاران و پزشکان به حدي است که گاهي اين رقم به ۳۰۰ برابر می‌رسد گفت: به‌عنوان مثال اگر پرستار۲۰۰ هزار تومان دريافت کند، دريافتي پزشک قلب در همان بيمارستان ۲۰ ميليون تومان است. با این همه قرار است دریافتی پزشکان بطور متوسط ۲٫۵ برار شود!

وي با بررسي آمار اختلاف درآمدي بين پزشکان و پرستاران ۶۰ کشور در دنيا گفت: در آمريکا دريافتي پزشک ۳ برابر پرستار، در استراليا ۶/۲ برابر، در فرانسه ۵/۱ برابر، در عربستان ۳/۱ برابر است ولي متاسفانه اين اختلافات درآمد پزشک و پرستار در ايران بين ۱۰۰ تا ۳۰۰ برابراست در حالي که ما اين الگو را از کشور ترکيه برداشته ايم و اين اختلاف درآمد پزشک و پرستار در اين کشور ۴/۲ برابر است. وي افزود: اگر طرح تحول نظام سلامت از اين کشور الگو برداري شده است چرا در بخش پرستاري الگو برداري نشد؟ نظام سلامت مجموعه تيم بهداشت و درمان سراسر کشور است نه يک تيم خاص. اما متاسفانه در حال حاضر در نظام سلامت ما سياست گذار، برنامه ريز و ناظر يک عده خاصی هستند که این نحوه مديريت‌ درست نیست.

مطابق آمار و اطلاعات موجود تا سال ۸۳ تعرفه‌هاي بخش دولتي و خصوصي يکسان بوده است اما با واگذاری تعرفه‌های بيمارستان خصوصی به سازمان صنفی نظام پزشکی طی ۲ سال تعرفه‌های بخش خصوصی ۱۰ برابر شد و شکاف عميقي بين تعرفه‌هاي بخش خصوصي و دولتي ايجاد شد که اين روند ادامه داشت تا اينکه در آبان ۹۳ گام سوم طرح تحول اجرا شد.


واقعیت آنست که در گام سوم طرح تحول، تعرفه‌هاي خدمات درماني رشد عجيبي پيدا کرده‌ است. مطابق آمار وزارت بهداشت تعرفه‌ها از ۴۶ تا ۳۰۰ درصد افزايش داشته است و به طور ميانگين2.5 برابر شده است.

در مرحله سوم طرح تحول، وضعیت درآمد پزشکان بیمارستان های خصوصی بسیار بیشتر از پزشکان بیمارستان های دولتی خواهد شد. چون به نسبتی که تعرفه ها در بخش دولتی بالا رفته است، در بخش خصوصی هم افزایش یافته است و این افزایش در بخش خصوصی بسیار جذاب تر خواهد بود که این امر آسیب‌های جدی به نظام سلامت وارد می‌کند که چوب آن را مردم خواهند خورد.

این انتقادات از گام سوم طرح تحول نظام سلامت باعث اظهارنظرهای مختلفی از سوی مسئولان مربوطه شد که این ادعاها را کذب دانسته و مهمان، کارشناسان و تیم تحقیق برنامه ثریا را که مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات و عضو فعلی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم جزئی از آن است را به بزرگنمایی و کذب گویی متهم کردند.

باگذشت چند روز از پخش این برنامه و انتقادات مسئولین وزارت بهداشت، خبرگزاری فارس در گزارشی اقدام به افشای اسناد مربوط به کارانه‌ها و دستمزدهای پزشکان در یکی از بیمارستان‎های بزرگ تامین اجتماعی نمود. در این گزارش آمده است: جداول مورد اشاره نشان دهنده حقیقت هایی است که نا‌بسامانی در بخشی از نظام سلامت کشور را مشخص می کند. نابسامانی‌هایی که انتظار می‌رفت در طرح تحول سلامت به سمت اصلاح آنها حرکت شود ولی گویا این شکاف درآمدی لایه نازکی از پزشکان متخصص ـ و البته در برخی از رشته های تخصصی ـ با سایر کادرهای درمانی اعم از پزشک عمومی و پرستار و… همچنین با متوسط درآمد مردم به طور غیر قابل توجیهی در حال بیشتر شدن است.

اتفاقاتی که متاسفانه به نام همه پزشکان تمام می شود و این حرفه مقدس را دچار حواشی و انگیزه های مالی می کند. در حالی که بخشی از پزشکان از جمله پزشکان عمومی درآمدهای به مراتب کمتری داشته اند.

فارس در ادامه گزارش روز گذشته خود درباره این موضوع نوشت: جالب آنکه هجمه‌های اخیر در برابر رسانه‌ها و کارشناسان منتقد به افزایش تعرفه‌ها در شرایطی اتفاق می‌افتد که علاوه بر انتقاد صریح ۱۵ بسیج دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور به افزایش تعرفه ها در فاز سوم طرح تحول، برخی از چهره های سرشناس و وزرای سابق بهداشت با نگاههای مختلف سیاسی، که خود نیز از پزشکان متخصص و مشهور کشورند نیز جزو منتقدان سرسخت افزایش تعرفه‌ها هستند.
منبع: عیار
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
از این وزیر خوب انتظار بیشتری داریم.
برادر نصیحت آقا رو درباره این طرح فراموش نفرمایید
این برترین وزیر دولت است
نیلوفر
بخدا قسم این پول ها یی که میگیرند حرام است الهی ازگلوشون پایین نره....
هه!!!
وزیر جهادی!
..

تبعید عضو نظام پرستاری بخاطر اعتراض!!!
علی اکبر قربانی
Iran, Islamic Republic of
دولت در برابر همه موافقان، حامیان، منتقدان و حتی مخالفان سر تکریم و تعظیم فرود می‌آورد. گرچه گروهی با زبان تکریم با دولت سخن نگویند، اما پاسخ ما به آنها با ‌ادب و احترام و کرامت خواهد بود و ما برای صلح، آشتی و برادری کنارهم جمع شده‌ایم. رئیس جمهور محبوب دکتر روحانی
....
علی اکبر قربانی
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا نظر کامل نگذاشته اید؟ لطفا تمام متن ارسالی را نمایش دهید
به معلمان به اسم ساده زیستی حقوق یک کارگر رو می دن !!!!!....این در حالی که در کشورهای دیگه اولین حقوق اون کشور متعلق به معلمان هست....چون اونها درک کردند که یک معلم چقدر نقش مهمی رو در تربیت نیروی انسانی اون کشور داره..... ولی متاسفانه در کشور ما بی عدالتی حقوقی موج می زنه.... و بی توجهی به ......
Iran, Islamic Republic of
انصاف نیست یک کارگر یا کارمند پس انداز سی سال زحمتی را که برای مردم از جمله آقای دکتر کشیده برای یک عمل دو ساعته به دکتر دستمزد بدهد. همه ما داستانها شنیده ایم از آنها که برای خرج عمل و دکتر خانه شان را فروخته اند و قرض کرده اند. چرا واقعا؟
Iran, Islamic Republic of
دلیل اینکه درآمد متخصصین و جراحان در ایران اینقدر بالاست این است که طرفیت دوره های تخصص و جراحی دانشگاه های علوم پزشکی بسیار کم است. این باعث می شود متخصصین پادشاهی کنند. کار اصولی افزایش این ظرفیتها مثل سایر رشته هاست اون وقت می بینید که دستمزدها در بلند مدت تعدیل شده و به نرخ های جهانی نزدیک می شود.
Iran, Islamic Republic of
همونطور که اشاره شده بود چون همکاره بحث پزشکها خود پزشکها هستند. مطمئنا جوری برنامه ریزی می کنند که همیشه منافعه خودشون تامین بشه.
Iran, Islamic Republic of
در آمد 37 برابر سرانه البته اگر فردا فرد بررسی کنیم درآمد پزشک ماهیانه 60 میلیون تومان،
درآمد اکثر قریب به اتفاق کارگران 600 هزار تومان ،
تفاوت در آمد در حدود 1000 برابر و عین عدالت!!!!!
راحت بخوابید در عادلانه ترین کشور جهان زندگی میکنیم. حالا کارگر بچه داره به جهنم، زن داره به جهنم ، مخارج داره به جهنم و........
Iran, Islamic Republic of
کارگران شریف و زحمتکش فقط نسبت به افزایش جمعیت وظیفه دارند و زحمت افزایش درامد را به دوش پزشکان بگذارند !!!!!!!!
شما که رباضیتون تعطیله مجبورید افاضات بفرمائید!
100 برابر نه 1000 عمو جون
شما ریاضیتون خداست
افاضاتتون رو جهت ستایش دکترها خرج میکنین نه؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از وزیر بهداشت بخاطر پوشش بهبود وضع نسبی بهداشت کشور.
آقای وزیر محترم بهداشت.شما بااجرای مرحله سوم طرح تحول سلامت(بخوانید طرح تحول دریافتی پزشکان) دریافتی پزشکان رو 300 درصد افزایش دادین.در حالیکه قبل از اجرای این مرحله سطح دریافتی آنان نسبت به بقیه اقشار جامعه بسیار زیاد بود.یک استاد تمام دانشگاه شریف زیاد زیاد بخواد حقوق بگیره ماهی 7.5 میلیون میشه( به نقل از دکتر سهراب پور، رییس بنیاد ملی نخبگان)اونوقت چرا یک پزشک در یک شهر کوچک باید ماهی 50-60 میلیون تومان در ماه قبل از اجرای 300 درصد افزایش دریافتی داشته باشه؟؟؟؟ چرا با این کار هزینه بر دوش مردم و دولت میگذارید؟؟؟ یک مهندس، یک معلم یک کارگر یک کارمند مگه چقدر میگیرند؟؟؟؟ در ضمن این هم دروغ بزرگی است که تعرفه ها در سال ها گذشته افزایش نیافته.اتفاقا در سال های گذشته بیش از نرخ تورم و بیش از افزایش حقوق کارمندان و کارگران افزایش یافته.
در ضمن هزینه اجرای مرحله سوم طرح سلامت هم بصورت مستقیم و غیر مستقیم از جیب مردم پرداخت میشه.مثلا از طریق مالیات بر ارزش افزوده،از طریق افزایش نرخ بنزین، از طریق افزایش ندادن یارانه و حتی از طریق افزایش نرخ نان.کاش دولت به جای اینکه دریافتی پزشکان رو افزایش می داد به جای آن یارانه نان رو افزایش می داد تا نان گران نشود.
بنده خودم به همراه تمام اعضای خانواده به دکتر حسن روحانی رای دادم و دیگران رو هم تا جایی که توانستم مجاب کردم که به ایشون رای بدن و الان هم ناراحت نیستم ولی کاش به بقیه اقشار جامعه هم به اندازه وزارت بهداشت توجه میشد
موسوی
United States
وزارت بهداشت نه!
فقط پزشکان
ماهم کارمند همون وزارتخونه ایم
اما جور این افزایش اول از جیب و حقوق و مزایای ما کشیده میشه
وزارت بهداشت و آموزش و پرورش دیگه شورشو در آوردن
کاش یکی جلوی این بی عدالتی وحشتناک و خانمان برانداز رو بگیره تا دیر نشده !!!!!
من تو شهر کوچک متخصص هستم در طرح تحول سلامت.اجازه مطب ندارم بابت ویزیت هر مریض که ۳۰۰۰ تومان مریض میده به من ۱۲۰۰۰ تومان میدن روزی ۱۰ تا حداکثر ۱۵ تا مریض دارم نمیدونم این آمارهارو از کجا میارین.متاسفم.
بیطرف
عزیزم بهتره اسم این شهر کوچک رو هم مرقوم میفرمودید تا همه بدونن چقدر در حق شما اجحاف میشه. ...
اخیش نازی طفلکی
حسین
حالا که پزشکها اینقدر درآمد دارن بیایید به جای افزایش نرخ نان از پزشکها مالیات بگیرید تا کسری بودجه دولت جبران بشه

حالا جالبیش اینجاست این دکترها یارانه هم دریافت میکنن
احسنت
خدا پدرو مادرتو بیامرزه که حرف حقو زدی
اگه دکترا یه ریال مالیات بدن
در ضمن چرا عدالت نداریم؟ چطور بقال سرکوچه گرون فروشی کنه تعزیرات میاد سراغش اما اگه یک دکتر گرونفروشی کنه مالیات نده زیر میزی بگیره با تشخیص بد یه نفرو به کشتن بده هیچکی کاریش نداره؟
وجدانن کی تا حالا دیده که دکترها اظهارنامه مالیاتی ارائه داده باشن؟ دکتر ها و مالیات؟؟؟؟ استغفرالله
محمد حسین
به نظر من باید از هر دکتری که ماهانه بیشتر از 60 میلیون تومان (100 برابر حقوق یک کارگر) دریافتی داره 50 درصد مالیات بگیرن و این مالیات رو توی یک صندوق بریزن و سرمایه این صندوق صرف امور خیریه مربوط به بیماران کم درآمد بشه
آقا من با این طرح موافقم
خیلی هم خوبه
جهان به نظرم روی ایده این صندوق خیریه و مالیات از دکترها کار کن به نظر ایده خوبی میاد
منم با ایده این صندوق موافقم جهان جون یه مقاله به عشق مخاطبهات بنویس و پیشنهاد تاسیس این صندوقو از طرف خواننده هات بده
چرا من که یک کارمندم با حقوق یک میلیون و سیصد هزار تومان باید مالیات بدهم ولی یک پزشک با دهها برابر درآمد نباید مالیات بده؟
و مالیات هم نمی دهند
بخور بخور شده
خدا به داد مردم برسه. سی سال قبل ویزیت یک پزشک بدون بیمه یک دهم دستمزد روزانه یک کاگر ساده بود. الآن با بیمه یک دوم! حساب کنید کی داره جور مشکلات اقتصادی رو میکشه و کی به دلار حقوق میگیره به ریال خرج میکنه!!!!
علی رسولی
Iran, Islamic Republic of
با سلام- به عنوان یک پزشک انتظار دارم در نگاه به این موضوع همه پزشکان دیده شوند.تأکیدها همه روی جراحان (قلب و ارتوپدی و زنان و غیره ) است.آیا درآمد پزشکان عمومی یا متخصصین رشته های غیر جراحی یا علوم پایه هم همینقدر زیاد است؟ یک پزشک عمومی یا متخصص اطفال یا بیهوشی یا پاتولوژی چقدر درآمد دارد؟ خودم از نزدیک شاهد بودم که با درآمد پرستاران و کارشناسان و حتی کارگران تفاوت اندکی داشت که با اصلاح تعرفه ها می توان حداقل درآمد گروههای دیگر پزشکی را قدری اصلاح کرد.چرا اصرار داریم چشم پزشکان و جراحان و امثال آنها را معادل تمام پزشکان بدانیم؟ تازه درآمدهای نجومی اکثر آنها از زیرمیزی است نه درآمد رسمی یا از درمان انبوه ( یعنی ویزیت بیماران زیاد یا جراحی های زیاد) .اینجانب شاهد هستم که در یک ازمایشگاه پزشکی کوچک 70 تا 80 درصد درآمد هزینه می شود و اندکی برای موسس و صاحب آزمایشگاه باقی می ماند. بسیاری از تعرفه های پزشکی دولتی فعلی آنقدر ارزان هستند که برای مسافران خارجی تعجب آور است ، مثل قیمت بنزین و گازوئیل که از قیمت واقعی بسیار کمتر است.اگر دولت برای سوخت یارانه می دهد ، حاضر است به بخش سلامت هم یارانه دهد تا تعرفه ها ارزان بماند یا خود پزشکان باید یارانه دهند ؟ چرا دولت انتظار دارد پزشکان هزینه کنند و بخش خصوصی دایر کنند تا به مردم خدمات دهند و آنگاه منتقدان می گویند چرا تعرفه های خصوصی مانند تعرفه های دولتی بسیار ارزان نیست ؟ آیا هزینه اداره بخش خصوصی را حساب کرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای پزشک.اگر یارانه بخش سلامت از جیب پزشکان پرداخت می شود پس معلمان هم باید بگویند یارانه آموزش از جیب ما پرداخت میشود.کارگران و نیروی های نظامی و انتظامی و همه و همه باید همین استدلال شما رو بکار ببرند که دولت داره از جیب اونا پرداخت میکنه.
در ضمن این همه مظلوم نمایی نفرمایید.در خانواده بنده متخصص بیهوشی وجود داره که کارانه دریافتی اش ماهی 75 تا 100 میلیونه.خواهش میکنم امار غلط به مردم ندهید.
در ضمن آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.چرا وزیر بهداشت و سازمان نظام پزشکی در مقابل هم منتقدی به این طرح واکنش منفی نشون میدن و صدا و سیما و هر رسانه ای که منتقد این طرح باشه رو متهم به کار شکنی می کنند؟؟؟ اگر راست می گویید شما پزشکان از رسانه ها دعوت کنید تا در مورد این طرح مناظره کنید.
دکتر رسولی جامعه ای که شما دارید ازش صحبت میکنین اونقدر کوچیک هست که بشه اغماض کرد
هزینه استفاده از دستگاه ها تو هر رشته ای چه برستاری چه دننان بزشکی بالاست بحث مردم ما تفاوت طبقات بین اون بزشکهایی است که خدا شده اند و......
شما هم یکی از ما!!!
هیچ برستاری درصدد برداشتن نون از سفره های بزشکان نیست هدف ما فقط گرفتن حقمان از فرهنگ و ثروت مملکت خودمان است.همبن.
من در یک مرکز درمانی و در یک شهر کوچک کار میکنم که جمعا 30 نفر پرسنل هستیم خدا شاهده بیشترین دریافت پزشک عمومی 20 میلیون تومان کمترین یه بهیار 600 هزار تومان خودتون دیگه معادله عدالت رو توی یه مرکز سرپایی 30 نفره پیدا کنید یه ضرب المثل درست شده به این مضمون که تامین اجتماعی داره مردمو غارت میکنه و پزشکان تامین اجتماعی رو
سعید
با سلام، پزشکان ما درآمد نجومی دارند .
پزشکان خیلی بیشتر از حقشون دارن پول درمیارن خیلی...
ارگانهاي ديگر
Iran, Islamic Republic of
واقعاً تبعيض بيداد ميكنه تو ارگانهاي ديگر هم همينطور است چنانچه اول سال كه ميشه افزايش 10% حقوق بعضي ها باندازه كل حقوق افراد ديگر مي باشد.پس كجا رفت طرح نظام هماهنگ حقوق لا اقل اگر در ارگانهاي مختلف نميشود در اول راه طرح را در ارگانها و بين پرسنل هر ارگان اجرائي كنيد.
محمد رضا احمدي
حقوق 3 ميليوني دكتراي بهبر شده 12 ميليون يعني 4 برابر
ما در مرکز درمانی محل کارمون پزشکانی داریم که ماهی پنجاه میلیون تومن حقوق میگیرن
یه پزشک هم هست که کار پیوند انجام میده وبابت هر پیوند هفتاد میلیون تومن حقوق میگیره
روزی دوتا عمل میشه 140 میلیون ،ضربدر سی روز
سر به فلک میذاره...!
آخه بابت چی؟!!
مگه کوه رو جابجا میکنن!؟
کی هستن مگه!؟؟؟
شق القمر میکنن مگه!؟
والله از بیعرضگی مردممونه که هیچ اعتراضی نمیکنن
از زیر میزی هم که نگو دیگه به رومیزی تبدیل شده
اینقدر که وقیحانه و جلوی چشم همه دریافت وپرداخت میشه
اینایی که میگم آگاهانه ومستند دارم میگم خدمتتون ها!
خودم در متن وبطن کارم
ینی با این طرح تیشه به ریشه خودشون زدن
شمشیر دولبه بود
اول صورت خودشونو برید
خوشم اومد!
ما هی فریاد زدیم بابا به پیر به پیغمبر این دکترا دارن میخورن ومیبرن
چرا کسی به کسی نیس!؟؟
حالا خوبه که ارقام نجومی دستمزدشون واسه همه ملت رو شد
زنده باد مردم بیدار و باغیرت
باقر
Iran, Islamic Republic of
این هم کلاهی بود ...
به بهانه ارزون شدن خدمات جیب دکترها پر پول شد
من در تاریخ 19 مهرماه امسال توی خیابون پام شکست و توسط آمبولانس به بیمارستان رسول اکرم ستارخان اعزام شدم و خدا شاهده تا همراهم نیومد و دفترچه درمانیمو نیاورد و بهشون پول نداد اگه یک کاری انجام دادن
مارو مثل سگ وسط بیمارستان انداخته بودن و هیچ توجهی نمیکردن
دور از جون
مسئولین کجای جلسه نشستن؟؟!!
گوش کنن لطفا!
یه شب تو بیمارستان ما تیراندازی شد به سمت دکتر
فقط برای اینکه پای بابای یارو رو عمل نمیکرد
پول رو روی مرده بذاری زنده میشه داداش
واسه مملکت اسلامی افت داره
مایه ننگه !
از مسئولین تقاضا میکنیم رسیدگی کنن لطفا!
آریو سوئد
Sweden
برای اطلاع ،حقوق یک پزشک متخصص در سوئد حداکثر ۳ برابر یک پرستار با سابقه کار مساویست البته قبل از مالیات. از آنجاییکه که پزشکان پیشتر از پرستاران مالیات میدهند حقوق پزشکان در نهایت ۲ برابر پرستاران میشود.. چرا پزشکان ما کار خوب را از این کشورها یاد نمی گیرند. تا کی مردم ما باید در اسارت پزشکان ایرانی باشند؟
فقط مهندسا فارق التحصیل دانشگا ههای دولتی جواب بدن:
از اینکه تو دوران تحصیل ریاضی خوندین و با رتبه های همسان پزشکا وارد دانشگا های معتبر شدین و الان این همه تبعیض بین حقوق خودتون و حقوق پزشکان می بینید چه حسی دارین؟
مهدی
متاسفانه احساس بدبختی و حقارت و ...
نمیشه بگم اینجا جاش نیست
من خودم مهندسی کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی هستم والا بخدا بالاترین درامدی که اگه کسی بخواد تو رشته ما داشته باشه حداکثر 7 یا 8 میلیون
با اینکه به جرات میگم کار ماها خیلی حساس تر و مسولیتش هم بیشتر هست
اگه یه پزشک در جراحی با جون یه نفر سر و کار داره ما بیچاره ها بعضا در بعضی پروژه ها با جون هزاران ادم سرو کار داریم چون وقتی به ما یه پروژه ی حساس و امنیتی واگذار بشه نباید حتی یک صدم در صد هم تو کارمون اشتباه کنیم چون در غیر این صورت ممکنه اتفاقات ناگوار و غیر قابل جبرانی بیفته که شاید نشه هیچ وقت جبرانش کرد اونوقت اگه یکی از ما همچین اشتباهی بکنه ببخشیدا جد و اباد طرف رو میارن جلوش که چرا ؟ برای چی اینکار رو کردی ؟ اخر سر هم مجازات خیلی سنگین و بدون بخشش
حالا شما بگید ایا این همه تفاوت درامد بین شغل های مختلف جامعه کجاش با عدالت میخونه
راحله پورقربان
جناب وزیربهداشت ایا درمسندی که نشسته اید اینگونه باید درحق ملت ضعیف ورنج کشیده ایران ظلم کرد
آقا دکتر ها ده برابر بگیرن نوش جونشون
بابابزرگ من توی شهرستان رفته بود پیش یه متخصص کلی قرص براش تجویز کرده بود و حالش بدتر میشه بعدش میاد تهران دکترها میگن اون قرصها رو نباید میخورده و آخر سر هم فوت کردن

اگه پول خوب بگیرن و خدمات خوب بدن هیچ اشکالی نداره ولی متاسفانه بعضا تشخیص اشتباه هم میدن
United States
شما را به خدا حقوق معلمها رو هم بررسی کنید ببینید واقعا حقشون اینه ؟؟!!- تا زمانی که به آموزش و پرورش توجه ویژه نشه پیشرفتمون مثل همیشه حلزونی خواهد بود.
مهدی
...
خدا بده برکت از یک طرف مردم را مریض کنیم و از طرف دیگر جیبشان را میزنیم.
پس نقش بهداشت و پیشگیری چه شده است.
جهان نیوز عزیز نگذارید سر دلمان باز شود که خون موج میزند از دل ریش .
حالا کمی هم به این فکر کنید چرا حرفهایتان دیگر خریداری ندارد.
ناشناس
قشر پرستار بسیار فداکار است و هلی رغم تمام توهین هایی که از جامعه پزشکی میبیند با حقوق کم و شیف تهاس کاری بسیار سنگین و گاها با اضافه کاری معدل کل ساعت موظفی کار در یک ماه، باز در حال خدمت به این مردم است. از وزیر بهداشت انتظاری نیست او یک پرشک است و درک مشکلات پرستاران برایش سخت یا غیرقابل فهم است. خواهشمند است ایشان به عنوان پرستار بخش nicu بیمارستان مفید یک شیفت صبح یا مثل اکثر پرستاران یک صبح و عصر را در انجا خدمت نمایند تا به عنوان یک پرستار درد این قشر را بفهمند.
شادی
خدا قوت
والا منم نظرم اینه همین حضراتی که شان خدا گرفته اند یه روز جای یه نرس تو بخش یاا بدتر اورژانس واستند توهین بزشک و مریض و همراه رو بشنوند ببینم طاقت میارند؟لابد اونا ادم اند و ما ربات که نه هزینه امون نه شخصیتمون مهم نیست
علی
مسئله این است که مسئولین وزارت بهداشت با سوء استفاده از طرح بیمه سلامت بجای ارتقاء سطح بهداشت جامعه ، برای خود و پزشکان جیب های گشادی دوخته اند. جا دارد مجلس محترم جلوی این سوء استفاده را بگیرد.
....چطور اینقدر آمارهای نجومی ارایه میدید.
علی
خیلی قاطی پاتیه یک کلام
هموطن
بشن قلرون زمان آخرش چی ؟ ماکه حلالشان نمیکنیم و قابل توجه روز قیامت دست ما مردم مظلوم می مونه و یقه مسئولینه خائن و دکتران از خدا بی خبر !
بی انصاف نظرات مخالف هم چاپ کن.شما فقط پست و مقام دنیا براتون مهمه و به خاطر اون حاضرید با آمارهای دروغ به اهداف سیاسی تون برسید.من سه بار نظر دادم وچاپ نکردی .جوابتون با خدا.
اخلاق
به فرض درآمد پزشكان همين ارقامي است كه ذكر مي شود . من تعجب مي كنم كه كسي نمي گويد حقوق ما كم است وبايد زياد شود بلكه فقط خواهان كم شدن درآمد ديگران هستيم واقعا جالب است.
جویای کار
کسی دنبال کم کردن حقوق دیگران بی دلیل نیست اما معترض افزایش بی دلیل حقوق دیگران خواهیم بود. زیرا که بسیار بی عدالتی است. یک معلم خصوصی جرات نمیکنه دستمزدشو همینجوری بالا ببره چون همه میگن که ای بابا مگه چیکار میکنه اما همین معلم اگه نباشه هیچ کس چیزی یاد نمیگیره . همین معلم خصوصی بعد از 90 دقیقه سرو کله زدن با یک دانش اموز بی علاقه مثلا 30 هزارتومن میزارن کف دستش اونم پس از اتمام کار تازه فکر می کنند همه زحمتا رو بچشون می کشه و اون معلمه کار خاصی نکرده و همین آدم قبل از اینکه وارد اتاق دکتر بشه 30 هزارتومن را با طیب خاطر میده به منشی اونم برای دکتری که 5 دقیقه هم براش وقت نمیذاره و 90 درصد موارد تشخیص اشتباه هم میده و بیماریشو بدتر می کنه یا به اتاق عمل می کشونش. یا معلمینی که در مناطق محروم هستند چرا نباید همپای یک پزشک منطقه محروم حقوق بگیرند تازه زحمتشون خیلی هم بیشتره و الان خیلی از اونا فوق لیسانس هم هستند. و فوق لیسانس رشته هی ریاضی فیزیک و علوم پایه بسیار بیشتر از پزشکانی که فقط با تجربه به دانش خود می افزایند زحمت می کشند و علم و دانش و آگاهی دارند و در ضمن بسیار این اقشار با وجدان هستند که این همه مدت صداشونم در نیومده در حالی که پزشکان با کمال پررویی دنبال این هستند تا همرده های خود به مجلس و مقاماتی راه پیدا کننذ که افزایش حقوقشان را هی به انجام و قطعیت برسانند.
محمد
آقایون دکترا،بعضیا نون شبشونو با هزار زور وزحمت به دست میارن.حواستون باشه..........
سلام. من پزشک عمومی ام و کارمند دولت(زندان) به خدا حقوقم به سختی به آخر ماه می رسه. به خاطر کار سخت توان کار دوم ندارم ولی برخلاف گزارش شما پزشک متخصص داریم که در ماه یک و نیم میلیارد درآمد داره. گزارشتون را تصحیح کنید. من برای درمان بیماری خودم جرات رفتن پیش متخصص ندارم. ضمنا تقریبا تمام اعتباری که امسال از محل هدفمندی به وزارت بهداشت دادن به متخصص ها می رسه. طرف ماهی سیصد میلیون می گرفت حالا شده پانصد میلیون. مردم بی نصيبند
شاکی
فکر کنم به جای درمان بیفتیم بمیرم کم خرج تر باشه
كيان
United States
دوستان خوب و گرامي ، معلمان ، مهندسان سربلند ،اساتيد دانشگاه ، مديران ، بازاريان عزيز ، اي كساني كه اينجا به راحتي داريد نظر ميديد ، ميدوزيد و مي بريد ! بزرگواران ،شماحتي توان تصور ساعتي از زندگي پزشكان رو نداريد ! يادتون نره و فراموش هم نفرماييد ! همين لحظه كه قريب به اتفاقتون در بستر خواب به سر مي بريد و بي خبر از وقايع اطرافتون هستيد !!! هزاران پزشك اين مملكت در تلاشند كه خانواده اي بي پدر نمانه ، هيچ فرزندي غم مرگ مادر نچشه ،جووني جوانمرگ نشه ! كمر هيچ پدري ، با مرگ عزيزش نشكنه ! كجاييد ؟! كدوم يك از شما ها قادريد ، اين كار رو بكنيد ؟ كدوم يك از شما حاذقين اين مرز و بوم ، پاسخي داريد ؟ چرا خودتون رو با ما مقايسه مي كنيد ؟ مگه قابل قياسيد. اصلا ؟؟؟ من يك پزشك متخصص داخلي ، از اورژانس يك بيمارستان دولتي ، بعد ساعت ها بي خوابي ، بي خبر از عزيزانم ،اين جفاست اي حاذقان !
جویای کار
چه زحمتی؟؟؟؟ برای همینه که در یکی از بیمارستانهای معروف مشهد که اسمشو نمیارم هر که شب عید در بخش عفونی آن بیمارستان بوده به دلیل نبود دکتر همه یمی پس از دیگری مردند. یکی روز اول یکی دیگه یه هفته بعد و .....