پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۶
۱۴

راز پنهان کمک خلبان آلمانی فاش شد

يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 414669
خلبان آلمانی هواپیمای جرمن وینگز بیماری افسردگی خود را پنهان کرده بود اما در بازرسی منزلش پرده از راز پر ماجرایش افتاد.
راز پنهان کمک خلبان آلمانی فاش شد
به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاین، آندریاس لوبیتز، کمک خلبان هواپیمای مسافربری جرمن وینگز دچار افسردگی مزمن بوده است. به نوشتۀ روزنامۀ آلمانی «بیلد»، وی در سال ۲۰۰۹ دچار افسردگی مزمن شده و پس از آن بمدت چند ماه تحت درمان قرار داشته است.

یکی از همسایگان این کمک خلبان در این باره می گوید: « من واقعا از اتفاقی که افتاده ناراحت هستم. انسان های زیادی جان خود را به خاطر یکنفر که افسرده بوده و می خواسته خودش را از بین ببرد، مرده اند. او جان ۱۵۰ نفر را گرفته است. این اتفاق وحشتناک است و نمی توانم باور کنم از یکنفر چنین کاری سر بزند.»

بنا به گفتۀ مقامات شرکت هواپیمایی جرمن وینگز، این کمک خلبان بمدت چندماه نیز دورۀ آموزش خلبانی اش را ترک کرده بوده و در سال ۲۰۱۳ به استخدام این شرکت هواپیمایی درآمده است.

دادستانی آلمان اعلام کرده است که آندریاس لوبیتز، کمک خلبانی که منجر به سقوط هواپیمای جرمن وینگز شد، بیماری خود را از روسا و همکارانش در این شرکت هواپیمایی آلمانی پنهان کرده بود.

به گفته دادستانی آلمان آقای لوبیتر از پزشک خود برای دریافت مرخصی استعلاجی گواهی داشت و پلیس هنگام جستجوی آپارتمان این کمک خلبان در دوسلدورف، نسخه پاره آن را پیدا کرده است.

گفته می‌شود گواهی مرخصی او برای دوره‌ای که روز سقوط هواپیما را نیز شامل می‌شد، صادر شده بود. دادستانی آلمان همچنین گفته است که پلیس در بازرسی‌های خود نامه اعتراف به خودکشی و یا هیچ شواهدی که نشان دهد این کمک خلبان گرایش های سیاسی و مذهبی داشته است، پیدا نکرده است.

پیشتر در جریان تحقیقات روشن شده بود که آندریاس لوبیتز دوره آموزش‌های خلبانی را مدتی نیمه‌کاره گذاشته بود تا برای مشکلات روانی تحت مداوا قرار گیرد و به نظر می‌رسید که دچار افسردگی بوده است.

Iran, Islamic Republic of
این حرفها را برای کسب اعتبار شرکت بوئینگ می زنند.
این که ایرباس بود!
دقیقا... موافقم...
ارمیا
Iran, Islamic Republic of
همیشه خلبان و راننده و کلا اونیکه مرده مقصره!...
داعشی بوده شک ندارم
از این که همه مدارک بر علیه کمک خلبان بدون نقصه و همه چیز سر جای خودش هست کاملا مشخصه که ساختگی و برای حفظ اعتبار شرکت انجام شده است.
مگه تروریست شاخ و دم داره.150 نفر کشته بعد رسنه هاشون میگن طفلی افسرده بوده.آخی.
حالا اگه مسلمون بود از اولش میگفتن تروریست بوده.
نمیدونم چرا رسانه های ما انفعالی کار میکنند.
بابا دو ایرانی توش بودن.
به جای خلبان ،تو رسانه ها باید بگن تروریست آلمانی.یکم تهاجمی باشید تا اونا دفاع کنند.باور کنید جواب میده.
Iran, Islamic Republic of
عالي گفتي
مجید سرابی
United States
البته این گزارشات می تواند ساختگی باشد و شرکت ایرباس برای جلوگیری از انتشار این احتمال که دلیل سقوط هواپیما نقص فنی آن باشد اقدام به نشر گزارشات کذب کرده و کمک خلبان کشته شده را مقصر جلوه میدهد . زیرا تعیین دقیق علت سقوط هواپیما به این سرعت غیر ممکن است و صرف ادعای مکالمه کمک خلبان با خلبان در کابین نمی تواند علت دقیق و اصلی سقوط را مشخص کند . ضمنا" در یکسال گذشته ظاهرا 4هواپیمای ایرباس سقوط کرده که علت سقوط های گذشته هنوز دقیقا" مشخص نشده آنوقت دلیل این سقوط آخر ظرف چند روز مشخص می شود این نشانه اعمال نفوذ شرکت ایرباس در تحقیقات است زیرا در صورت مقصر بودن شرکت مذکور و وجود نقص فنی در این محصول شرکت ایرباس موجبات ضررهای هنگفت را برای این شرکت چند ملیتی فراهم خواهد آورد که اثرش بر اقتصاد بحران زده اروپا هم بسیار شدید خواهد بود .
amirhosein
منم موافقم مگه انقدر سریع همه چیز مشخص میشه...
رهگذر
Romania
یعنی اینی که شما فرمودید فقط به ذهن شما رسیده و بقیه آدمها در دنیا چنین فکری نمیکنند؟
سلام
چند نفر ديگه اين جورى هستند؟!!
Iran, Islamic Republic of
به نظر میاد که پوششی بر یک مسئله ی بزرگتر باشه
مگر هواپیما خلبان نداشته که این فرد به تنهایی بتونه باعث سقوطش بشه
حالا اگه مردم اروپا خیلی جیگر باشن و این حرفارو باور کنن اما این حرفا تو کت ما نمیره. 24 سال سابقه پرواز هواپیما که عملا عمرمفیدشو کرده بود، سه شنبه سقوط هواپیمای کذا ، پنجشنبه حمله به یمن ...