شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱

نظر آیت‌الله‌گرامی در رابطه با خوانندگی زنان

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 404967
اگر صدای زن به قصد تحریک نباشد و مفسده ای نداشته باشد اشکالی ندارد ، اما اگر احتمال بدهیم که این کار، راهی را هموار کند که انواع صداهای خوانندگان زن در جامعه پخش شود ، فساد است و جایز نیست .
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله گرامی، این استاد حوزه در رابطه با خوانندگی زنان معتقد است اگر صدای زن به قصد تحریک نباشد و مفسده ای نداشته باشد اشکالی ندارد ، اما اگر احتمال بدهیم که این کار، راهی را هموار کند که انواع صداهای خوانندگان زن در جامعه پخش شود ، فساد است و جایز نیست .

در ذیل متن سوال و پاسخ آیت الله گرامی در رابطه به این موضوع را بخوانید:

بسمه تعالی

حضرت آیت الله العظمی گرامی سلام علیکم؛

اخیراً دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آلبومی مجوز داده است که یک مرد و یک زن در آن خواننده هستند و در تبلیغات و عکس آلبوم بر روی خواننده زن توجه ویژه ای شده است از همین باب می خواستم از شما مرجع عالیقدر بپرسم که گوش کردن به این آلبوم از نظر شرعی چه حکمی دارد؟

معظم له در پاسخ فرمودند: هرگونه صدای زن که محرّک شهوانی باشد یا به قصد تحریک و عشوه باشد در محضر مردان جایز نیست و مردان نباید به آن گوش کنند که فرقی هم بین تک خوانی و همخوانی زن و مرد نیست و اگر صدای زن به قصد تحریک نباشد و مفسده ای نداشته باشد اشکالی ندارد ، اما اگر احتمال بدهیم که این کار، راهی را هموار کند که انواع صداهای خوانندگان زن در جامعه پخش شود ، فساد است و جایز نیست.

والسلام
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مم
United Kingdom
نظر بقیه مراجع ؟ ضمنا نظر مراجع قبل از اقدام خلاف باید پرسیده و لحاظ شود