پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۸
۴۶
در گفتگو با بی‌بی‌سی؛

اوباما: اگر لازم باشد مسائل‌مان با ایران را از طریق نظامی حل می‌کنیم

جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب: 434865
رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با تکرار ادبیات جنگ‌طلبانه اعلام کرد اگرچه توافق هسته‌ای با ایران در حال نهایی شدن است اما مسائل مهم دیگری باقی مانده که در صورت لزوم برای حل آنها متوسل به نیروی نظامی خواهد شد.
اوباما: اگر لازم باشد مسائل‌مان با ایران را از طریق نظامی حل می‌کنیم
به گزارش جهان، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با شبکه خبری ‌بی‌بی‌سی گفت که اگرچه توافق هسته‌ای با ایران در حال نهایی شدن است اما موضوعات مهم دیگری باقیست که امیدوار است آنها را از طریق دیپلماتیک و "در صورت لزوم نظامی" حل کند.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سؤالی مبتنی بر ادعای همیشگی حمایت ایران از اقدامات بی‌ثبات کننده در خاورمیانه و اینکه توافق هسته‌ای با ایران می‌تواند قدرت تهران در پیشبرد چنین اقداماتی را افزایش دهد گفت: "اول، ما مسیر‌های ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را بسته‌ایم. این اولویت اول ما بود زیرا اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست می‌یافت با حمایت بمب هسته‌ای تمام آن مسائلی را که به آن اشاره کرده‌اید را ادامه می‌دادند. و چالش استراتژیک بسیار بزرگتری را برای آمریکا، اسرائیل، متحدین‌مان در خلیج [فارس] و متحدین اروپایی‌مان پدید می‌آورند."

اوباما در ادامه افزود: "دوم، درست است که در توافق و مذاکراتی به مانند این، ایران به چیزی دست می‌یابد. رژیم تحریم‌هایی که ما با کمک بریتانیایی‌ها و همچنین چینی‌ها، روس‌ها و دیگران اعمال کردیم بدین معنا بودند که دارایی‌های آنها مسدود شده‌اند. آنها این دارایی‌ها را پس می‌گیرند. بخش بزرگی از این دارایی‌ها را آنها باید برای بازسازی اقتصادشان به کار گیرند. این برنامه کاری رئیس‌جمهور روحانی بود."

رئیس‌جمهور آمریکا با اذعان به اینکه تحریم‌ها مانع پیشبرد استراتژی‌ ایران در حمایت از مقاومت و دوستانش در منطقه نشد گفت: "آیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس به منابع بیشتری دست پیدا می‌کنند؟ با بهبود اقتصاد ایران احتمالا اینگونه خواهد بود. اما چالشی که با آن مواجه هستیم، برای مثال وقتی مسأله حملات موشکی حزب‌الله به اسرائیل را مدنظر می‌گیریم، کمبود منابع نیست. ایران نشان داده که مایل است حتی در بحبوحه سختی‌های واقعی آنچه را که اولویت‌های استراتژیک خود می‌دانند، تأمین مالی نمایند. چالش واقعی ما اطمینان از ظرفیت بازدارندگی و اطلاعاتی‌مان است؛ اینکه دفاعی بسیار قدرتمندتر دربرابر جنگ‌های نیابتی و نامتقارن ایجاد کرده‌ایم."

وی افزود: "ما پیام بسیار روشنی به ایرانی‌ها ارسال کردیم. ما در حال دستیابی به توافق هسته‌ای هستیم اما مسائل بیشتری باقی مانده که باید بدان‌ها بپردازیم. امیدواریم برخی از این مسائل را به صورت دیپلماتیک حل کنیم و اگر لازم باشد به صورت نظامی. "

رئیس‌جمهور آمریکا درباره موفقیت تلاش‌های دولتش برای متقاعد کردن کنگره و یا کشورهای حوزه خلیج فارس درباره توافق گفت: "مطمئنم در کنگره می‌توانیم توافق را به تصویب برسانیم. رهبران حوزه خلیج [فارس] نیز به کمپ دیوید آمدند و من به آنها منافع‌مان در اطمینان از اینکه آنها ظرفیت دفاع از خودشان را کسب می‌کنند و نیز اطمینان از مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌سازی که ایران ممکن است در آنها خیل باشد، را تشریح کردم. اما در نظر داشته‌ باشیم که برای مثال، بودجه دفاعی متحدین ما در خلیج [فارس] ده برابر بودجه دفاعی ایران است."

"نکته‌ای که به طور مداوم به آنها توضیح دادم این است که شما یک متحد قوی و قابل اتکاء در آمریکا دارید. اما اینکه مسائل در خاورمیانه چگونه حل و فصل شوند در نهایت هم بر تقویت ظرفیت نظامی بستگی دارد و هم بر حل و فصل مسائل اجتماعی و سیاسی که نه تنها ایران را قادر می‌سازد مسائلی را در میان جمعیت شیعه بوجود آورد بلکه تهدید بسیار بزرگ داعش را پیش روی آنها پدید می‌آورد."
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوالفضل
گردنتون رو میشکونیم.
اینایی ک منفی میدن فازشون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهزاد
واللللللااااااا...!!!!!!
Germany
خيلي ظريف هستند همين.
Germany
روحاني مچكريم!
فقط اين دلقك مونده بود براي ما شاخ بشه كه شد!
حالا بايد بگرديم صد تا عاقل پيداكنيم اين سنگ را از ته چاه بياره بيرون!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر حمله کنید اول اسرائیل جونتون رو از صحنه روزگار محو میکنیم دوم روبروی کاخ سفید مسجد میزنیم
اینا همونان که توی جشن بعد از پلمپ هسته ای ریختن توی خیابون با تیشرت I LOVE USA
مادر
دستم بهش برسه قلم پاهاشو خرد میکنم. فکر نکنه زن هستم غیرتم از صدتا نامرد بیشتره.
سیاح
Iran, Islamic Republic of
اگر جرأت داشتید تا حالا ۱۰۰باره حمله کرده بودید رییس جمهورهای آمریکای که من یادم می آید همه می خواستند به ایران حمله کنندو این آرزو را به گور بردند( کارتر ، ریگان ، بوش پدر و پسر و کلینتون و اوباما ) بعد از این هم به گور خواهند برد
لات و بی سرو پاتون بوش بود که جرات نکرد حمله کنه. از بوش که لات تر نیستید...
ج س
Iran, Islamic Republic of
مرد نیستی اگر حمله نکنی !?
همیشه راجع به ایران محاسبه غلط دارند !
المومن کیس ، رهبر عزیزتر از جانم زرنگ است باعث هزیان گویی و تحلیل غلط اینها می شود
Estonia
این ارجیف گوییها به خاطر این است که نتوانستند به اهداف پلید خود که همان تسلط بر مردم ایران باشند را به دست بیاورند و حالا که نتوانستد دچار سردرگمی شده و هذیان می گویند
و تنها امیدشان به توافق هسته ای بود که با درایت مقام معظم رهبری ناکام شدند زیرا با این توافق با نوکران داخلی خودشان امید بسته بودند که دست و پایی بزنند گر چه در فتنه 78 و 88 امتحان کرده بودند باز هم از رو نمی روند
...
خخخخخ
ما جنگ طلب نیستیم اما اگه جنگی پیش بیاد اونی که بی حیثیت میشه عموسامه
جلیل باقرزاده اصلانی
او نه باما
امروز آدرس های غلط گرفتی و به خیال باطلت ملت ایران را تسلیم کرده ای ،اما تو و تمامی ایادی و نو کران داخلی و خارجیت بدانید حجت برای همگی شماها تمام شده است ، و بزودی آتشفشان غیرت اسلامی چنان فوران خواهد کرد که هیچ کسی را یارای خاموش کردنش نخواهد بود .
ما امت " مهدوی " جهان کفر و فساد را به لرزه در خواهیم آورد .
ما یاران و ناصران منتقم خون " ثارالله " نفسهای ابوسفیانیتان را در حنجره های حرمله های زمان خفه خواهیم کرد .

...
آیا اجتماع 20 میلیونی اربعین سال گذشته تو را آگاه نساخت که امروز امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام تنها نیست ؟
آیا فکر میکنی با حیله های عمروعاصی می توانی این امت از جان گذشته را منحرف کنی ؟
آیا تو و نوکران داخلیت هنوز پیام شهدای غواص دست بسته را نفهمیدی ؟
بدانی یا ندانی برای ما فرقی نمیکند ، وعده ما برای تسویه حساب با شما بسیار نزدیک است .
لاف غربت نزن بابا. توافق بشود یا نشود، دهان آمریکا سرویس است.
United Kingdom
مرگ بر کدخدا
جناب اعتدال ب گوش باشید!!!!!!!
با این همه کرنش مقابل این اوبـــــاش اینم نتیجه ش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اینم از اوبامای مودبتان!!
راستی برای من جای سوال هست که تا کنون جناب روحانی برای غربی ها از واژه بزرگ استفاده میکنن چـــــــــــــــــــــرا از واژه مستکبر استفاده نمیکنن؟!!!!!!!!
United Kingdom
بجنگ تا بجنگیم ازگل
اگه ...اش رو داري بيا حمله كن! والله اونقدر كه ما منتظر حمله شما كفار و كشتن شما مفسدين في الارض هستيم كه تازه داماد منتظر نوعروسش نيست!
ابله تو خیال کردی ما یک موی نصرالله رو به هزار تا مثل تو میفروشیم؟
صد میلیارد سال نوری!
آنتی آمریکا
غلط کردی ... جهان این رو اگه پخش نکردی بنویس که ملت نفرت خودشون رو از این ارجیف امثال این مردک بیان کردند. اگه اینا جرات اومدن تو خاک ایران رو داشتند شب رو به صبح نمیکشوندن . اگه جرات دارید بیایید ، شیر بچه های شیعه منتظر یه سره کردن کار هستند تا شرتون رو از سر مظلومین عالم کم کنن. بیش از آنی که شما منتظر جنگ با ایرانید ما منتظر ی سره کردن زورگویی های شما یاوه گویان هستیم. باراک احمق اینم برو به اربابای صهیونیستت بگو که ی گروه کوچیک از بچه شیعه ها 33 روز کلافتون کردن وای بحال اینکه بچه شیعه های دل گنده ایران زمین وارد عرصه بشن. اون موقع مادرتون رو به عزا می شونیم.
از سار کاشان
با جنگ! ما فرزندان ایران از مرگ هراسی نداریم متجاوز نیستیم اما متجاوزان را بخاک سیاه می نشانیم.
همیشه رفتار غرب با تمام دولت های غربزده مرعوب همین بوده
دولت با ضعیفنمایی و توافق همه مترسکها رو از عربستان تا آمریکا برامون شیر کرد و وقتی زمان جنگ فرا رسید سرهنگها باید افتضاحی رو جمع کنند که جناب حقوقدان باعث و بانیش بود! اعتدالیون هم که سوراخ موششون مهیا!میزنن اور واتر تا آبا از آسیاب بیفته و شروع دوباره اعتدال!
Romania
اینها توی جنگ 8ساله ما رو شناختن, اگه یک درصد احتمال تسلیم ایران اسلامی رو میدادن درنگ نمیکردن.
به قول ما پایین شهریا:...
محمدرضا
Romania
اگه مال این حرف ها هم باشید و گزینه نظامی! رو کنید یا ما رو به آرزوی ما که شهادته میرسونید یا نسل سربازهای آنگلوساکسون رو کلا برمیداریم,
اما بدونید که ما اگه قرار باشه شهید بشیم قبلش هر کدوممون 50 تا از اینها میفرستیم پیش بوش پدربزرگ!
شتر در خواب بیند پنبه دانه . اگر روزی این اتفاق بیافتد "" ... با انتقام از آمریکا اندوه دلمان را برطرف خواهیم ساخت ... ""
توفیقی از قزوین
دوره گردن کلفتی تمام شده جناب اوباما ! این همه رجز خوانی نشان خالی بودن دست شماست
دستشون از توافق پر شده عزیز!بعد از فتنه امید به جنازه مفلوکشون دمیده شد!
اوباما هم لاف در غریبی میزنه ....
حسین باراک به این هیکل نحیفت این حرفهای گنده تر از دهنت در مورد ایران نمیاد.
اجداد تو اگر می تونستن تو این 40 سال یک لحظه از حمله به ایران غفلت نمی کردند.
علی گندابی
Romania
شما؟!!!
ما هم اگر لازم شد اسراییل جونتو با خاک یکسان می کنیم، بعد نگی نگفتیا!!
اول باید مجوز ورود و تست و تولید سلاح رو از خودشون بگیریم!!
من که یه زن 30 ساله و خانه دارم از اولش می دونستم که اینا دنبال بهوونه ی جنگن!! خدایا اینا یعنی سیاستمدارها و دیپلماتهای ما هستند؟؟؟
bhjugd
لاف در غریبی
عمار
Iran, Islamic Republic of
لاف نزن بابا تو ورفقا در8سال دفاع مقدس دنبال همین موضوع بودید .دیدید که از لشگر اسلام سیلی خوردید !
مرد آن آمریکایی که تودم ازآن میزنی .تو ومتحدانت از پس یمن دست خالی برنمیایید چه رسد به کشور شیران ویوز پلنگان.
من هم لازم میدونم یه نکته ای رو بهت خاطرنشان کنم
درسته دهنت گنده است اما برای این لاف خیلی کوچیکه از این به بعد مواظب باش حرفی که میزنی اونقدر بزرگ نباشه که دهنتو جر بده
Germany
اين روحاني آخرش ايران را به جنگ ميكشاند
Iran, Islamic Republic of
دوغته بنووووووووش
لاف در غریبی
بدبخت فلک زده
سید
ما آمرایکا را زیر پا می گذاریم؛این نوید امام است و ایمان داشته باشید محقق خواهد شد...
برو بچه برو بگو بزرگترت بیاد ببینم چی وز وز میکنه
سید محسن
امام خمینی (ره) ازروز اول فرمدند آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند وحضرت آیت الله خامنه ای مرتب همین را میگوید وهمین بس است تمام مرگ بر آمریکا
حسین
واقعا مردم کشورم متاسفم آیا از قدرت نظامی آمریکا بی خبرید آیا بودجه ی نظامی آمریکا رو میدونید لطفا تحقیق کنید بعد نظر بدید تا ابلهانه نظر ندید
ا
مرگ بر امريكا