جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱

اسرائیلی بودن «فلیپ‌ موریس» تأیید شد

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب: 392763
حمید رسایی از تأیید صهیونیستی بودن شرکت «فلیپ‌ موریس» توسط وزارت اطلاعات خبر داد و درعین حال گفت که وزارت خارجه بر عدم صهیونیستی بودن این شرکت تاکید دارد.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس از رسیدگی مجدد به پرونده شرکت سیگار «فلیپ موریس» و مجوزهای صادره توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون اصل ۹۰ خبر داد.

وی افزود: پرونده شرکت «فلیپ موریس» که تولیدکننده سیگار «مارلبورو» است، از سال ۸۶ در این کمیسیون تشکیل شده و تاکنون مکاتبات زیادی با نهادهای مختلف در این باره صورت گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه تصریح کرد: بر اساس اسناد موجود در پرونده کمیسیون اصل ۹۰، وزارت اطلاعات در دولت یازدهم بر اساس مستندات خود رسماً و صراحتاً این شرکت را در لیست شرکت‌های صهینویستی اعلام کرده است، در حالی که وزارت خارجه بدون توجه به این مستندات و بر اساس توجیهاتی، اعلام کرده که مدرکی دال بر صهیونیستی بودن این شرکت ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: معلوم نیست وزارت خارجه بر چه اساسی، مستندات یک وزارتخانه دیگر را قبول ندارد در حالی که وزارت اطلاعات یک مرجع تخصصی برای اعلام نظر در اینگونه موارد است و قاعدتاً وزارت خارجه بر اساس مستندات اعلامی وزارت اطلاعات باید نسبت به این موضوع اقدام می‌کرد.

رسایی یادآور شد: برابر مستندات از آنجا که رئیس مرکز نظارت بر دخانیات حاضر به امضای مجوز واردات محصولات سیگار این شرکت نبوده است، وزیر صنعت، معدن و تجارت در اقدامی خلاف عرف، از طرف وی مجوز واردات این کالا را به نام «زرین تجارت» خاورمیانه امضا کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای بررسی ابعاد مختلف این پرونده و تناقضات موجود، هفته آینده وزیر صنعت معدن تجارت، وزارت اطلاعات، وزارت خارجه جهت ارائه توضیحات در کمیته ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد اصل ۹۰ حضور خواهند یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
فکری هم به حال نوشابه های صهیونیست ها بکنید که در همه فروشگاه های کشور عرضه می شوند و کارخانه های تولید کنندشون هم با افتخار روی قوطی ها می نویسن که تحت لیسانس هستن!