جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

قیمت نفت کاهش یافت

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 372666
قیمت نفت امروز تحت تاثیر آتش بس جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس در معاملات امروز با ۵۰ سنت کاهش ۱۰۷.۸۹ دلار در هر بشکه فروخته شد اما به دلیل تحولات منطقه احتمال افزایش قیمت طی روزهای آتی تا بشکه‌ای ۱۱۰ دلار وجود دارد.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از رویترز خبر داد، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت و به بالای ۱۰۷ دلار در هر بشکه رسید.بر اساس این گزارش، پس از قبول آتش‌بس ۲۴ ساعته، تنش‌های ژئوپلتیکی در خاورمیانه کاهش یافته است.

قیمت نفت برنت دریای شمال با ۵۰ سنت کاهش ۱۰۷.۸۹ دلار در هر بشکه فروخته شد. این نوع نفت هفته گذشته با رشد یک درصدی مواجه شده بود.

نفت خام امریکا نیز با کاهش ۴۲ سنتی ۱۰۱.۶۷ دلار به ازای هر بشکه فروخته شد. نفت آمریکا هفته گذشته را با کاهش یک درصدی به پایان برده بود.

کن هاسگاوا تحلیلگر بازار نفت در این‌باره گفت: با قبول آتش‌بس ۲۴ ساعته، بازارهای نفت روند کاهشی به خود گرفته‌اند. این امر قطعا فشاری بر قیمت نفت خواهد داشت.

وی افزود: قیمت نفت انتظار می‌رود تا در محدوده ۱۰۵ تا ۱۱۰ دلار برای برنت و ۱۰۰ تا ۱۰۵ دلار برای نفت خام آمریکا باقی بماند.

علی‌رغم عرضه بیش از نیاز و تولید نفت در جهان، قیمت نفت به علت تنش‌ها در لیبی و شرق اوکراین تحت فشار افزایشی قرار داشت.

بن لی بران تحلیلگر بازار‌های نفتی در سیدنی گفت: ما هنوز بسیار بسیار با دقت تحولات در لحظه خاورمیانه را رصد می‌کنیم از اینرو باید گفت قیمت‌های نفت تقریبا تقویت شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *