سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

دهمین پوستر سوگواره هنروحماسه+عکس

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 388867
دهمین پوستر هیئت محبین اهل‌بیتعلیهم‌السلام (هیئت دانشجویان و دانش‌آموختگان هنر و رسانه) در دهمین سال فعالیت این هیئت منتشر شد. این پوستر براساس شعار «تا قیامت ز قیام تو قیامت برپاست» که شعار هیئت محبین اهل‌بیتعلیهم‌السلام در محرم امسال است، طراحی شده است.
به گزارش جهان؛ «محمدرضا چیت‌ساز»، طراح این پوستر در گفت‌وگو با روابط عمومی هیئت محبین اهل‌بیت علیهم‌السلام، دربارۀ روند شکل‌گیری ایده تا طراحی این پوستر گفت: «برای محرم هرسال، ابتدا کارگروهِ ادبی هیئت، شعار سال هیئت را انتخاب می‌کند. این شعار سپس در کارگروه گرافیک مطرح شده و از میان ایده‌های اعضای کارگروه گرافیک و اتُدهای اولیۀ آن‌ها، یکی انتخاب شده و به‌شکل کامل اجرا می‌شود.»

چیت‌ساز، کارشناسی گرافیک از دانشگاه هنر دارد و از سال ۸۴، طراحی پوسترهای هیئت محبیناهل‌بیتعلیهم‌السلام را برعهده داشته و در طراحی نقوش لباس و شال و کتیبه که در این هیئت به کار گرفته می‌شود نیز نقش مؤثری داشته است.

او دربارۀ الِمان‌های به‌کاررفته در پوستر امسال گفت: «به‌علت روحیۀ قیامی که در شعار هست، کار از یک طرف به‌سمت القای فضای شلوغی و درهم‌پیچیدگی حروف و از سمت دیگر، به‌سمت به‌کارگیری شمشیر و فلز رفت. به‌لحاظ محتوایی، قیام، قیامِ همه است؛ قیامت است. قیام، اگرچه ممکن است یک آغازکننده داشته باشد، اما به یک نفر محدود نمی‌ماند و همه را برمی‌انگیزاند و همه‌جا را می‌گیرد.»


چیت‌ساز دربارۀ پوسترهای هیئت محبین اهل‌بیتعلیهم‌السلام گفت: «همۀ پوسترهایی که در فضای عاشورا تولید می‌شود، متأثر از حقایق آن واقعه است؛ اگرچه ممکن است که طراح‌های مختلف از جنبه‌های مختلف به واقعه عاشورا نگاه کنند، مثلاً بعضی‌ها ازجنبه احساسی و بعضی دیگر ازجنبه قیام و حماسه با این واقعه رویرو بشوند، اما همه متأثر از همان وقایع هستند. در هیئت ما طبیعتاً کارها در همان مسیر شعار اصلی که ҅هنروحماسه҆است، شکل می‌گیرند.»

هیئت محبین اهل‌بیتعلیهم‌السلام از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۹ آبان (۸ لغایت ۱۷ محرم) از ساعت ۷:۳۰ در دانشگاه هنر (بالاتر از چهاراره ولی عصر، جنب دانشگاه امیرکبیر) برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *