جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۹
۸
امام خامنه‌ای در جلسه درس خارج فقه:

ای کاش همراه زائران اربعین بودیم/ مقررات دولت برای خروج از کشور حتماً مراعات شود

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 458562
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه درس خارج فقه گفتند: حرکت عاشقانه و مؤمنانه مردم از کشورهای مختلف در این پدیده بی‌سابقه، بدون تردید از جمله شعائر الهی است.
ای کاش همراه زائران اربعین بودیم/ مقررات دولت برای خروج از کشور حتماً مراعات شود
گروه اجتماعی "جهان نيوز" ـ   پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در جلسه درس خارج فقه، پدیده بی‌نظیر و حرکت عظیم و پر معنای راهپیمایی اربعین حسینی علیه‌السلام را حسنه‌ای ماندگار خواندند و گفتند: ترکیب «عشق و ایمان» و «عقل و عاطفه» از ویژگی‌های منحصر به‌فرد مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است و حرکت عاشقانه و مؤمنانه مردم از کشورهای مختلف جهان در این پدیده بی‌سابقه، بدون تردید از جمله شعائر الهی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به بزرگواری و محبت مردم عراق در پذیرایی از زائران اربعین، به کسانی که توفیق حضور در این حرکت پر معنا و پر مغز را پیدا کرده‌اند توصیه کردند این فرصت را مغتنم بشمارند و افزودند: ما نیز از دور به حال زائران اربعین غبطه می‌خوریم و آرزو می‌کنیم ای کاش همراه شما بودیم.

رهبر انقلاب، فرصت ارتباط معنوی و عاشقانه با خاندان پیامبر اکرم(ص) و زیارت این عناصر ممتاز، برجسته، نورانی و ملکوتی را از امتیازات تفکر شیعی در میان فرق اسلامی دانستند و گفتند: حرکت عظیم مردم از ایران و سایر کشورهای جهان برای حضور در راهپیمایی اربعین، جلوه‌ای از ویژگیهای برجسته مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است که در آن، هم «ایمان، اعتقاد قلبی و باورهای راستین» موج می‌زند هم «عشق و محبت».

ایشان همچنین زائران اربعین را به رعایت ضوابط و مقررات توصیه و تأکید کردند: دولت در خصوص خروج از کشور مقرراتی معین کرده که حتماً باید مراعات شود و حرکت خارج از این ضوابط مطلوب نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)
مرصاد
آقا بخدا كاش ماهم دركنارتان بوديم ماهم اگرچه نرفتيم ولي دلمان را بآنها فرستاده ايم وباديدن تصاويرشان اشكمان نثارقدومشان ميكنيم وبراي سلامتي آنها صدقه وذكر صلوات نذركرده ايم
Iran, Islamic Republic of
التماس دعا از همه زائران
سلام. از کربلا خدمتتون سلام میدم
کل ثواب پیاده روی امسال اربعین را هدیه میکنم به رهبر فرزانه انقلال
سلام
از کربلا به آقا پیام میدهم. ثواب پیادهروی ما تقدیم به شما. نایب الزیاره. شما بودیم
پروانه
آقاجون فداتون بشم اين امنيت و آرامشي كه در سايه اون زيارت اربعين شكل گرفت همه مديون الطاف اهل بيت و رهبري خردمندانه و اقتدار شماست. مطمئن باشيد در ثواب همه زائران شريكيد!
جوان اصلاح طلب
رهبری عزیز ما همیشه در طی این سفر به رهبری چون شما که موجب اقتدار و همبستگی و برداری و همدلی و .... در نهایت امنیت بود به شما افتخار می کردم انشالله سال اینده پشت سرشما جاده عشق بین نجف تا کربلا را طی کنیم
مایه افتخار و سربلندی و سرافرازی ایران و ایرانی هستید
Iran, Islamic Republic of
جانم فداي رهبرم