جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ريزترين قرآن جواهرنشان جهان

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 61876
كاتب ريزترين‌هاي جهان گفت: ريزترين قرآن جواهرنشان جهاني به زودي در نمايشگاه قرآن كريم در بخش دانشگاهي رونمايي مي‌شود.
سيدعلي مجابي در گفتگو با فارس در خصوص طراحي ريزترين قرآن جواهرنشان اظهار داشت: تيم تخصصي قرآن كه بهترين طرح تهذيب را انتخاب كرده و تيم تخصصي جواهرات قرآن كه زيرنظر بهترين كارشناسان قوه قضاييه براي تشخيص جواهرات اصل از قلابي كار كرده‌اند در دو تيم طراحي ريزترين قرآن جواهرنشان بودند.
كاتب ريزترين‌هاي جهان افزود: اين قرآن در صفحه 7 در 5 سانتيمتر طراحي شده و يك سال و نيم طراحي آن به طول انجاميده است.
وي خاطرنشان كرد: اين قرآن براي اولين بار در نمايشگاه شارجه توسط دكتر القاسمي، امير شارجه رونمايي شد، اما براي اولين بار در هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم رونمايي خواهد شد.
ريزنگار آيات نور با اشاره به استقبال گسترده از اين طرح در نمايشگاه شارجه افزود: در طول 15 روز نمايشگاه شارجه اين طرح با استقبال زيادي روبه‌رو شد و بازديدكنندگان همه به دنبال اين بودند كه از اين اثر يك يادگاري داشته باشند.
وي از ثبت كار خود به عنوان ريزترين كاتب جهان در كتاب ركورد گينس خبر داد و گفت: هم اكنون من ركوددار ريزترين كاتب جهان هستم و ثبت اين ركورد به انجام رسيده است. يك فيزيكدان پاكستاني كه در 23 سال قرآن را در 571 صفحه به ابعاد 3 در 3 سانتيمتر نوشته است، ركورد‌دار قبلي است كه قرآن طراحي شده توسط بنده 94 برابر از قرآن فيزيكدان پاكستاني كوچك‌تر است.
مجابي خاطرنشان كرد: 5 ميليارد ريال براي جواهرات اين قرآن هزينه شده است.
ريزترين كتاب جهان انگيزه خود را از نوشتن اين قرآن انجام يك كار حسي و دلي براي قرآن دانست و افزود: اين قرآن را براي اين نوشته‌ام كه به برخي كه خود را كاتب قرآن معرفي كرده و اعمال ناشايست انجام مي‌دهند، بفهمانم كه از ادعاهاي دروغ خود دست بردارند و بدانند كه نگارش قرآن كاري دلي و حسي بوده و احتياجي به بينايي ظاهري ندارد.
وي در خصوص غرفه خود در نمايشگاه قرآن گفت: در بخش دانشگاهي نمايشگاه قرآن حضور دارم و براي بازديدكنندگان نوشتن آيات قرآن به دانه شكر، تار مو و دانه برنج را ارائه خواهم داد.
https://jahannews.com/vdch-6n-.23nzqdftt2.html
jahannews.com/vdch-6n-.23nzqdftt2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *