پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

گلایه رئیس اتاق بازرگانی از معاونین وزرا

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 396769
رئیس اتاق بازرگانی: بیشترمعاونین وزرا در جلسه شورای گفتگو حاضر می‌شوند؛ طیب‌نیا منظم ترین وزیر دولت یازدهم در جلسات شورای گفتگوست؛ نهاوندیان یکسال است که به جلسات نمی‌آید.
به گزارش جهان، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازگانی ایران در گفتگو با «نسیم» در پاسخ به سوالی در خصوص غیبت وزرا در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: وزرا گاهی اوقات در جلسات هستند و در مواقع دیگر معاونینشان در جلسات حاضر می شوند.

شافعی ادامه داد: به برخی وزرا باید حق داد که در جلسات حاضر شوند، چون گاهی اوقات ممکن است در عین حال در ۳ جای مختلف حضور پیدا کنند، برخی از آن هم قبل از غیبت تماس گرفته و به ما اطلاع می‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که کدامیک از مسئولین در جلسات منظم تر حاضر می شوند گفت: آقای طیب نیا در بیشتر جلسات حضور دارند و بعد از ایشان آقای نعمت زاده منظم تر از دیگران هستند.

رئیس اتاق بازرگانی در خصوص وزرای غایب نیز به نسیم بیان کرد: آقایان زنگنه و حجتی تقریبا در بیشتر جلسات حضور نداشته اند. وی با بیان اینکه بیشترمعاونین وزرا در جلسه شورای گفتگو حاضر می‌شوند گفت: نهاوندیان یکسال است که به جلسات شورای گفتگو نمی‌آید.

جدول حضور و غیاب وزرا در جلسه شورای گفتگو بنا به اعلام شافعی رئیس اتاق بازرگانی به شرح زیر است:


گفتنی است شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از الزمات برنامه پنجم توسعه است و با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

اعضای این شورا عبارتند از: وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، معاون برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور، وزیر صنعت معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نفت، وزیر نیرو، دو تن از معاونین قوه قضاییه، روسای کمیسیون های اقتصادی، برنامه و بودجه، صنایع و معادن و کشاورزی مجلس شورای اسلامی، رئیس و دبیرکل اتاق بازرگانی، شهردار تهران و ۸ نفر از شرکت های تعاونی و خصوصی برتر در رشته های مختلف که قرار است برای تعامل بیشتر میان دولت و بخش خصوصی کنار یکدیگر جمع شوند. تعاملی که تاثیری زیادی بر وضعیت اقتصادی کشور دارد

طبق قانون جلسات شورا باید هر ۱۵ روز یکبار انجام شود و هریک از وزرا تنها ۳ بار در سال حق دارند تا معاونین خود را به جای خود به این جلسات بفرستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *