سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

اعزام تفنگداران آمریکایی به کی‌یف

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 346665
تفنگداران نیروی دریایی آمریکا برای پشتیبانی از تامین امنیت برای سفارت آمریکا در اوکراین مستقر شده‌اند؛ اقدامی که همزمان با قرار گرفتن این کشور در لبه فروپاشی در پی چندین هفته ناآرامی و خشونت صورت گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، آسوشیتدپرس نوشت: گارد امنیتی نیروی دریایی آمریکا مستقر در کوآنتیکو، ویرجینیا در کی‌یف پایتخت اوکراین مستقر شده است.

یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، به تعداد این نیروها اشاره‌ای نکرد اما شبکه خبری ان‌بی‌سی گزارش داد که ۹ تن در این محل مستقر شدند.

هیچ نشانه‌ای درباره این مساله که آیا این نیروهای مازاد نظامی آمریکا در منطقه آماده انجام اقدامات بعدی هستند یا خیر وجود ندارد.

دولت موقت اوکراین روز دوشنبه حکم دستگیری ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری برکنار شده این کشور که پس از اعضای توافقی با رهبران مخالف برای پایان دادن به چند ماه بحران میان پلیس ومعترضان فراری است صادر کرده است. یانوکوویچ به کشتن ۸۲ تن که اکثرا معترض بودند در جریان یکی از چند هفته خشونت در اوکراین متهم است.

اعضای یگان پشتیبانی جدید امنیتی نیروی دریایی آمریکا بایستی به نیروهای محافظ نیروی دریایی آمریکا مستقر در سفارت این کشور در اوکراین کمک کنند. این یگان برای تقویت ظرفیت‌های امنیتی دیپلماتیک در پی حمله تروریستی ۲۰۱۲ علیه کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی که چهار آمریکایی را به کام مرگ کشاند، تاسیس شد. این یگان شامل گارد امنیت نیروی دریایی است که به خوبی آموزش دیده‌اند و هر زمان و هر جا سفارت آمریکا در معرض خطر یا مشکل قرار گیرد، باید حاضر شوند.
https://jahannews.com/vdch--nxm23nk-d.tft2.html
jahannews.com/vdch--nxm23nk-d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *