پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چگونه گوشی خود را تبدیل به مودم کنیم؟

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 410103
در اسمارت فون و تبلت‌های امروزی ویژگی‌ای قرار داده شده است تا از طریق آن گوشی و دستگاه را تبدیل به یک مودم وای‌فای کنید و بعد از آن از طریق سایر دستگاه‌ها به گوشی متصل شده و از اینترنت آن استفاده کنید.
چگونه گوشی خود را تبدیل به مودم کنیم؟
به گزارش جهان، با گسترده شدن زندگی مجازی اغلب ما مجبور هستیم تا برخی از کار‌های خود را به‌صورت اینترنتی انجام دهیم و در این زمینه نیز دسترسی به اینترنت در همه‌جا کار چندان آسانی نیست. اگرچه اکنون حتی در ایران نیز اکثر تلفن‌های همراه از شبکه‌های اینترنتی و مخصوصا ۳G پشتیبانی می‌کنند اما همچنان افرادی هستند که نمی‌توانند از طریق سیمکارت یا وای‌فای در هر جایی به اینترنت متصل شوند.

در اسمارت فون و تبلت‌های امروزی ویژگی‌ای قرار داده شده است تا از طریق آن گوشی و دستگاه را تبدیل به یک مودم وای‌فای کنید و بعد از آن از طریق سایر دستگاه‌ها به گوشی متصل شده و از اینترنت آن استفاده کنید. این ویژگی بسیار کاربردی و مفید است و کاربران از طریق آن می‌توانند زمانی که لپ‌تاپ‌شان دسترسی به اینترنت ندارد، استفاده کرده و از طریق اینترنت گوشی وارد عمل شوند. این امکان چندان هم ویژگی جدیدی نیست و احتمالا شیوه و روش فعال سازی آن را می‌دانید اما با منتشر شدن اندروید ۵.۰ یا آب نبات چوبی که کمی منو‌ها و… فرق کرده‌اند شاید افرادی باشند که شیوه فعال سازی ویژگی مذکور را بر روی دستگاه اندرویدی خود نمی دانند و یا اصلا از وجود چنین امکانی آگاه نیستند. پس همراه ما باشید تا روش تبدیل اسمارت فون به مودم را در سیستم عامل اندروید ۵.۰ در ادامه مطلب فرا بگیریم.

برای شروع کار وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید و سپس در بخش اول گزینه بیشتر یا More را لمس کنید.


همانند تصویر زیر به قسمت Tethering & portable hotspot بروید.


حال برای تبدیل کردن گوشی خود به مودم با لمس Portable Wi-Fi hotspot ویژگی مذکور را فعال کنید.


اکنون برای اعمال تنظیمات می‌بایست وارد بخش Set up Wi-Fi hotspot شوید.


در این بخش شما به آسانی می‌توانید نام شبکه گوشی خود را تغییر دهید (همان اسمی که سایر دستگاه‌های در هنگام جستجو وای‌فای آن را مشاهده خواهند کرد) و همچنین امکان قرار دادن رمز نیز برای برقراری ارتباط وجود دارد (سعی کنید همیشه پسوردی را در این بخش وارد نمایید).


البته توجه داشته باشید که بعد از فعال سازی ویژگی مذکور آیکونی نیز در بخش تنظیمات سریع دستگاه ایجاد می‌شود و کاربران از طریق آن نیز می‌توانند وارد عمل شوند.


حال دستگاه شما تبدیل به یک مودم بی‌سیم شده است و سایر دستگاه‌ها می‌توانند از طریق جستجوی وای‌فای، گوشی شما را پیدا کرده و با وارد کردن پسورد به آن متصل شوند.

منبع: آی‌تی رسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *