جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بنزین ایران به افغانستان صادر شد

سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 160200
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در سال جاری یک محموله هزار تنی بنزین به افغانستان صادر شد و برای صادرات دومین و سومین محموله نیز در حال مذاکره هستیم.
علیرضا ضیغمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: امسال یک محموله هزار تنی بنزین به افغانستان صادر شد و برای صادرات دومین و سومین محموله نیز در حال مذاکره هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص هزینه تمام شده تولید بنزین و گازوئیل در پالایشگاه‌های کشور گفت: هزینه تولید بنزین و دیگر محصولات در پالایشگاه‌های متفاوت فرق می‌کند چرا که بعضی پالایشگاه‌ها جدید‌تر و مدرن‌تر و بعضی قدیمی تر هستند و قیمت تمام شده تولید محصولات در آنها بیشتر است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: با اجرای پروژه‌های در دست اجرای ما برای بهینه کردن تولید در پالایشگاه‌ها، هزینه تولید در اغلب پالایشگاه‌ها نزدیک به هم خواهد بود.

وی افزود: پس از اینکه هر یک از این پالایشگاه‌ها تبدیل به یک بنگاه خصوصی شدند باید نفت خام را خریداری کرده و برای فروش محصولات نیز رقابت کنند؛ در عین حال دولت ما به التفاوت نرخ تکلیفی را با هزینه تمام شده و قیمت آزاد این محصولات پرداخت خواهد کرد.

وزیر نفت اواسط بهمن ‌ماه مجوز بازاریابی برای صادرات یک میلیارد لیتر بنزین تولیدی کشور تا پایان سال جاری را صادر کرد.

ضیغمی نیز پیش از این از آغاز صادرات نفتای سبک خبر داده و گفته بود: " در شرف بستن قراردادهای درازمدت صادرات بنزین و گازوئیل با ۲ یا ۳کشور همسایه هستیم که به زودی نهایی می‌شود."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *