پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۴۳

باز هم مبارزه با مفاسد اقتصادي، مظلومانه به حاشيه سياسي رفت!

جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۱:۴۷
کد مطلب: 110502
عسكري در مقابل با ارتباط دادن عبارت "مافياي قدرت و ثروت" به آية الله هاشمي رفسنجاني، با قرار دادن خود در مقام دفاع از وي، سعي نمود مصداق تحليل كلي فدايي را هاشمي رفسنجاني قلمداد نمايد.
باز هم مبارزه با مفاسد اقتصادي، مظلومانه به حاشيه سياسي رفت!

به گزارش سرويس سياسي جهان، در سالروز صدور پيام 8 ماده اي مقام معظم رهبري در مبارزه با مفاسد اقتصادي، برنامه تلويزيوني "ديروز، امروز، فردا" با اجراي وحيد يامين پور و با حضور حسين فدايي - نماينده مجلس شوراي اسلامي و عضو ارشد اصولگرايان تحولخواه - و حجة الاسلام علي عسكري - عضو مشورتي مجمع تشخيص مصلحت و فعال سياسي نزديك به كارگزاران - و با موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادي برگزار شد.

در ابتداي برنامه پس از ايراد مقدمه توسط علي عسكري، حسين فدايي به بيان تحليلي از دلايل به وجود آمدن شبكه فساد و مافياي قدرت و ثروت پرداخت و سعي نمود با ريشه يابي موضوع، به تحليل كامل اين مبحث بپردازد؛ اما عسكري در مقابل با ارتباط دادن عبارت "مافياي قدرت و ثروت" به آية الله هاشمي رفسنجاني، با قرار دادن خود در مقام دفاع از وي، سعي نمود مصداق تحليل كلي فدايي را هاشمي رفسنجاني قلمداد نمايد.

بنا بر اين گزارش، با ورود مهدي كوچك زاده - نماينده مجلس شوراي اسلامي - به بحث، وي سعي نمود در خصوص پراكنده گويي هاي عسكري، به روشنگري بپردازد و ناگزير وارد مصاديقي از بحث شد؛ بنابراين با توجه به وقت كم برنامه، اطناب كلام بيش از حد توسط عسكري و عدم رعايت تساوي برخورداري از وقت بوسيله مجري برنامه، تحليل و ريشه يابي حسين فدايي ناتمام ماند و بار ديگر مافياي قدرت و ثروت با بهره مندي از به انحراف رفتن و سياسي شدن بحث، سر آسوده بر بالين نهادند!

به نظر مي رسد هر چند كه اقدامات اخير قوه قضائيه، بارقه هايي از اميد را در دل عدالتجويان حقيقي روشن كرده است، رسانه ها، مطبوعات و دستگاه هاي تبليغاتي نظام بايد با برنامه ريزي صحيح، مانع از به انحراف كشيده شدن مباحثي به اين مهمي گردند.

از مهم ترين موارد مطرح شده در اين برنامه مي توان به عناوين ذيل اشاره نمود:

پخش كليپ كوتاهي از تبرئه ناصر واعظ طبسي در پرونده المكاسب، اشاره علي عسكري به پرونده جابر ابدالي و ايراد اتهام درباره ارتباط وي با محمدرضا رحيمي، اشاره كوجك زاده به پرونده مهدي هاشمي در رابطه با استات اويل و سكوت قوه قضائيه در اين خصوص و معرفي مجدد پرونده شهرام جزايري به عنوان تنها افتخار قوه قضائيه در يك دهه گذشته در مبارزه با مفاسد اقتصادي.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حقيقتا اين فرمان مهم رهبري به خاطر همين بي توجهي ها سالهاست كه روي زمين مانده!
Iran, Islamic Republic of
اين مجري جوان وخوش تيپ گرچه انقلابي و پرشوره، اما با اداره نكردن درست برنامه، حال اصولگراهارو اسيدي گرفت.
Iran, Islamic Republic of
انصافا دلم برا مظلوميت حاج حسين سوخت . عجب آدم با اخلاق و صبوريه. از اون طرف از جواباي محكم كوچك زادم حال كردم خدا كنه احمدي ن‍‍‍‍‍ژاد قدر اين دوستاي خوبو بدونه و آدماي متملق و عجيب رو از دولت دور كنه!!!
Iran, Islamic Republic of
وحيد جان خدا صبرت بده ! چي كشيدي تو از دست اين عسكري ؟ خدا قوت
مناظره دیشب برنده ایی نداشت. فقط سیاسی بازی و کوتاهی هر دو جناح را در مبارزه با مفاسد برملا شد. به قول قدما چاقو دسته خودش رو نمی بره!
Iran, Islamic Republic of
در ده سال گذشته با همین فرافکنی ها و با استفاده از مطبوعات وابسته بوده که توانستند از زیر بار جواب گویی فرار کنند.

خدا وکیلی اگر یه دانشجوی بد بخت توی حوادث بعد از انتخابات دو تا سنگ انداخته بود گرفتند و محاکمش کردند
یکی نیست بگه امثال مهدی و فائزه هاشمی که با تحریک این دانشجوی ساده دل اصل ماجرای بعد از انتخابات را بوجود آوردند چرا محاکمه نمی شود؟؟؟؟؟
باحال ترین قسمت جایی بود که فدایی گفت مافیای زر و زور و تزویر بعد عسگری گفت چرا به هاشمی فحش میدیD:
فدایی گفت شما چرا به خودت می گیری....
ها ها ...
Norway
مطالب آقای عسگری عین حقیقت است چرا آقای ابدالی زندان است وآقای ... در سوریه
درخصوص زمین دزاشیب چراآقای فدایی سکوت کرد
Iran, Islamic Republic of
واقعا تناقض علی عسگری بی نظیر بود
مدام از مقام معظم رهبری دم می زد و مدام هم از اینکه این دولت مبارزه اش با مفاسد فقط شعار است و خودشم ناپاک(تلویحی) و ... هم می گفت تا اینکه کوچک زاده نطق اقا در اخرین روزهای دولت نهم را خواند که فرموده یودند ویژگی بارز این دولت نسبت به دولتهای قبلی مبارزه ی جدی با مفاسد اقتصادی است و علتش هم اینست که عناصر دولت خودشون پاک هستند
اما علی عسگری باز هم ادعاعای خود را مطرح کرد!!!!!
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم روزی برسد که لباس دین این قدر ساده بر تن هر کسی پوشانده نشود
لطفا منتشر کنید.
Iran, Islamic Republic of
و. ه. كه گماشته شما بود آقاي عسگري ديشب دلم به حال روحانيت واقعي سوخت
Iran, Islamic Republic of
فکر میکنم همه متوجه شدند آقای عسکری با خنده های فریبکارانه و سخنانی با منطق بسیار ضعیف و نا منسجم سعی در القاء مکنو نات جناحی خود بود و با استلال محکم آن دو بزرگوار (آقایان فدایی و کوچک زاده) روبرو شد و آقای عسکری مثل سایر هم مسلک های خودش ناکام ماند میخواهم به آقای عسکری بگویم فیلم مناظره را دوباره خودت نگاه کن و ببین در چهره خود آثاری از تقوا و روحانیت می بینی واقعا ما حصل دانش شما در اخلاق اسلامی چیست.
Iran, Islamic Republic of
امثال عسگری با حضور در مناظره های تلویزیونی سعی در تطهیر چهره هاشمی نزد مردم دارند.غافل از اینکه مردم بسیار بصیرتر و فهیم تر از قبل شده اند.
Iran, Islamic Republic of
این برنامه موقعی به نتیجه میرسد که به آنهایی که اتهام زده می شود فرصت دفاع و روشنگری داده شود در غیر این صورت چپزی از آن در نمی آید. در این برنامه کارگزاران و مشارکتی ها صزیحا اسم برده می شوند بدون این که حق پاسخگویی برای آنها قائل باشند.من نمیگویم که درست است یا غلط تنها می گویم که به آنها فرصت دفاع داده شود. معنای عدالت حکم می کند که حتی به یک اعدامی اجازه دقاع داده شود اما آنچیزی که در این برنامه خالی است عدم اجازه دفاع به افرادی است که در آن نام برده می شوند. تمام 30 ساله انقلاب توسط ايشان و دوستانشان زیر سوال رفت و به راحتی اسم همه زا می آورند که فاسدند و ... و وقتی نوبت به خودشان رسیدمی گویند اخلاق اسلامی کجا رفته است . به این میگویند یک بام و دو هوا .
از مشکلات دیگر این برنامه این است که جای مخالفان جدی در جناح های سیاسی که کارشناسان قوی دارند خالی است. چرا که به آنها اجازه ورود نمی دهند. جالب است که این برنامه دقیقا دارد اصولگرایان منتقد را جایگزین اصلاحطلبان می کند . این یکی از همان اهداف پشت این برنا مه است. این یک خطای فاحش است.
ضعف مجری برنامه و بی طرف نبودن مجری و استفاده از یک طیف خاص این برنامه را از مدار خارج می کند.
مبارزه با مفاسد شعار دهن پر کنی است که با مقاصد خاصی پیگیری می شود وگرنه رهبری برای ریشه کن کردن آن آن را اعلام کردند نه اینکه کسی آن را چماقی برای کوبیدن دیگران کند
Iran, Islamic Republic of
عسگری داشت از مظلومیت فدایی استفاده میکرد و القائات جناحیش رو به خورد مخاطب میداد و همچنین عسگری رئیس جمهور رو هم مظلوم قرار داد و همینطور در غیابش بهش توهین می کرد تا اینکه کوچک زاده خوب زد تو برجکش و دفاع جانانه ای کرد
Iran, Islamic Republic of
مشارکت و مجاهدین و . . . که از زیر مناظره فرار می کنند، چه ادعایی دارند؟
مگر همین آقای یامین پور نبود که از آن ها دعوت کرد و آن ها فرار می کردند؟
مگر هیمن سایت ها نبودند که امثال انصاری را از جبهه روحانیون مبارز دعوت کردند و او فرار کرد؟
مگر بعد از انتخابات نبود که صدا و سیما به موسوی گفت به جای لشکرکشی و آدم کشی، بیا مناظره کن و او فرار کرد؟
پس لطفا به شعور مردم احترام بگذارند و مدعی نباشند.
این همه تهمت هایی که در 5 سال اخیر به دولت و مردم زدند کافی نیست که ادعای آبرو می کنند؟!
Iran, Islamic Republic of
کاملا مشخص بود که عسگری از قبل دستورات لازم رو دریافت کرده که از تریبون رسانه ملی چطور استفاده کنه مدام بی دلیل اسم هاشمی میوورد و کوهی از تهمت ها رو به احمدی نژاد و کابینش نسبت میداد کاملا معلوم بود که برای عقده گشایی از مناظره تاریخی دکتر احمدی نژاد با موسوی آمده ولی شکر خدا عسگری با تهمت زدن ها و اصرار به تخریب دکتر احمدی نژاد و پاک نشان دادن خاندان هاشمی بازنده مناظره دیشب کسی جز هاشمی و تفکر کارگزاران نبود . ترس عسگری از رو برو شدن با افرادی مثل کوچک زاده و اصرار بر دعوت هم مسلکان خودش به برنامه بدون حظور رقیب هم قابل توجه بود .
United Kingdom
داستان دیشب مثل این بود که کسی رو منبر عمل دزدی رو تقبیح کنه بعد یه نفر پاشه بگه آقا چرا به پدر من توهین میکنی!
دیشب ماموریت عسکری تطهیر هاشمی بود و برای این آمده بود اما جایی شروع کرد که نه تنها تطهیر نکرد بلکه ...
Norway
واقعاآقای فدایی ضرب المثل گرحکم دهند که مست گیرند را نمی دانست یاخودش را به کوچه علی چپ زده بود افراد فاسد درهر دوره ای فاسدهستندفقط افراد هم جناحشان آنها راتطهیرمیکنند
دوما بقول آقای عسگری چه نیاز به دعوت آقای کوچک زاده بود که جو مناظره را به هم بریزد
Iran, Islamic Republic of
من دلم به حال عسگری سوخت واقعاً زیر سوال رفت البته حقش بود،مخصوصاً با اون صحبتهای محکم کوچک زاده.
Iran, Islamic Republic of
عسگری دقیقا از سیستم هوچی گری و پراکنده کردن افکار عمومی ، موسوی استفاده کرد. من واقعا برای این نوع گفتمان اصلاح طلب ها متاسفم
Iran, Islamic Republic of
فردی که می فرمایید فرصت دفاع داده شود! مگه کم ازشون دعوت شده تو همین برنامه و نیومدند... چون ترسیدند رسواتر بشن!!! شما نگران نباش! اونها اگه چیزی برای دفاع داشتند بیشتر از شما دلشون برای خودشون و برای این که بتونند سرشون رو بالا بگیرند می سوزه! این چه فرهنگیه بین ایرانی ها که همه فکر می کنند شعورشون در مورد امور فردی دیگر بیشتر از شعور خود اون فرد می رسه!!! آقایون حرفی برای گفتن ندارند! نه تنها حرفی ندارند بلکه خودشون هم دیگه کم کم دارند به پولهایی که زیر میزی گرفتند اعتراف می کنند!!! آمارشودارم خواستی بیا به خودت می گم.
Iran, Islamic Republic of
به نظرم ضعف مجری در این برنامه بیش تر از همیشه به چشم می آمد.از یک طرف می خواهد خود را بی طرف نشان دهد از یک طرف قدرت لازم را در اداره بحث را ندارد.
Iran, Islamic Republic of
به نظرم از همه مظلوم تر مقام معظم رهبری هست که هرکی کم میاره به دنبال پوشش از طریق سخنان و وصل کردن خود به ایشان است.
راستی به نظرم با این وضع هیچ برنامه ای جمع بندی نخواهد شد.مجری هم مقصر است.اصلا روش مناظره و موضوع دهی و ... خیلی ضعیف عمل میشه.
Iran, Islamic Republic of
بهترین قسمت برنامه:

حسین فدایی: اللهم العن اول ظالم...
Iran, Islamic Republic of
متسفانه فدایی فقط کلی گویي مي کرد و قصد داشت مفسدین اقتصادی را تنها در اصلاحات و سازندگی نشان دهد مثل اینکه فراموش کردند امثال ..... و ......هم در این دولت به اصطلاح عدالتند.
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم امثال کوچک زاده بجز فحاشی کار دیگری هم بلدند چرا صدا و سیما برای دعوت از افراد استاندارد اخلاقی نمی گذارد
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز اون کسی جلسه را به حاشيه سیاسی برد که در کل جلسه تلاش داشت بگوید فساد اقتصادی یعنی 16 سال هاشمی و خاتمی
Iran, Islamic Republic of
چیه یک کم از عسگري حرف حساب شنیديد می گوئید سیاسی کاری کردن آقای فدایی که می گوید باید اول در دادگاته اثبات شود چطور مدام از مافیای فساد در دولت هاشمي می گوید بدون اینکه چیزی اثبات شده باشد
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهوری که در رسانه ملی هم مظلوم است.
آقای کوچک زاده به کسی توهین کرده است که یکی نظر داده که "به جز فحاشی کار دیگری هم بلد است؟"!! درست است که ملت با توهم این جماعت آشنا هستند، اما شما چرا توهین های آن ها در سایتتان منتشر می کنید؟
این ها که اگر حرفی داشتند لازم نبود اینقدر در این چند سال به مردم و رئیس جمهور توهین کنند.
این ها اگر منطقی داشتند که مانند عسگری رفتار نمی کردند یا از مناظره فرار نمی کردند.
خودتان را نگران قانع کردن افراد متوهم نکنید.
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز فحاشی کوچک زاده را من نوشتم.ضمنا جهت اطلاع عرض کنم که سبز هم نیستم و شديدا پایبند به ولایت هستم.اما متاسفانه شما فکر می کنید که احمدی نژاد از آسمان افتاده و هیچ خطائی ندارد.امثال کوچک زاده هم نه تنها به احمدی نژاد خدمت نمی کنند بلکه خیانت می کنند.چرا جز خوشان همه را دشمن دولت می دانند.اينها اگر لازم باشد از روی جنازه توکلی و نادران و فدایی و زاکانی هم عبور مي کنند
Iran, Islamic Republic of
متاسفم من جهان را با انصاف می دانستم.چرا فکر می کنید فقط عسگری جلسه را سیاسی کرد.به نظر من اولین کسی که جلسه را به حاشیه برد فدایی بود.اگر اسم هاشمی را نبرد ولی رسما اعلام کرد که هاشمی و دار و دسته اش فساد را تئوریزه می کنند.
ضمنا خیلی جالب است که ایثارگران تا چند سال پیش حامی سرسخت هاشمی بود هاست
Iran, Islamic Republic of
بچه ها مناظره ی دیشب شما رو یاد امین حیایی نمیندازه؟
اونجایی که تو اخارجیها یه دفعه می گه دزد خودتی!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای عسکری یک دقیقه هم حرف حساب نزد جالبترین حرف ایشان هم این بود چرا باید گذشته را این قدر شخم بزنیم فقط آمده بود چهره آقای هاشمی را تطهیر کند آقای فدایی را هم مظلوم گیر آورده بود بیشترین وقت هم به ایشان داده شد تا به صورت پراکنده از اصلاحات دفاع کند
Iran, Islamic Republic of
آیا این عدالت است که هرکس که "قدرت" و "ثروت" داشت ، بتواند هر کار خلاف قانونی را انجام دهد و هیچ قوّه و قدرت و جایی و کسی نباشد که جلوی آنها را بگیرد؟! و آنها را محاکمه کند؟!
بعداز صحبتهاي كوچك زاده عسگري ميخواست بذاره بره فقط موند چون روش نشد جلو 70ميليون ادم اين كار رو بكنه اما در انتخابات تو يه جلسه مناظره كه به عنوان نماينده رضايي در مشهدصحبت ميكرد موقعي كه يكي بهش اعتراض كرد همينطوري عصباني شد و ميخواست جلسه رو ترك كنه كه جلوش گرفتن ....مطلب راجع به اين آقازياده فقط ميخواستم به اون دوستمون بگم باهات موافقم اين دست آدما هروقت كم ميارنداز رهبري مايه ميذارند در صورتي كه اعتقادي به ايشون....
Iran, Islamic Republic of
کل برنامه سر کاری بود به جای این حرفها باید جلسه سران سه قوه تشکیل و گزارش آن به مردم برسد باید قوه قضائیه با قاطعیت وارد عمل شود به پرونده ها رسیدگی کند و گزارش آنرا به مردم و افکار عمومی بدهد باید کسانی که ادعا می کنند کسی دزدی کرده از او شکایت به دادگاه ببرند. وگرنه در صفوف انقلاب جدایی نیندازند که این هدف دشمن است. باید هر سه قوه مرتب گزارش بدهند که به چه اندازه از دستورات رهبری برای مبارزه با فساد عمل کرده اند.-- وگرنه من هم می توانم در حرف هزار تا دزد را مچ بگیرم و افشا کنم ! دو تا سه هزار تای آنها راهم به فحش بکشم و لعنت کنم و برای همگی حدیث و آیه بخوانم به نظر می رسد دستهای قوی در همه جا وجود دارد که می خواهد با تبلیغات و فقط حرف زدن در مورد مبارزه با مفاسد انرژی موجود در جوانان را برای این کار تخلیه و انها را خسته از نشناختن دزدان واقعی به گوشه تنهایی بکشد. باتشکر از سایت جهان
Iran, Islamic Republic of
آقاي فدايي به خوبي به يكي علل فساد اقتصادي(جريانات فكري براي موجه نمودن فساد)در دوره سازندگي و اصلاحات پرداختند ولي سعي كردند فساد در دوره دولت آقاي احمدي نژاد را به جريانات فكري قبلي نسبت دهند كه اين خود توجيه ديگري براي فساد در نزد حاميان دولت فعلي است و من متاسفم بگويم كه اين تفكر آقاي فدايي از اصول گرايي فاصله داشته و تفكري جناحي براي توجيه سومديريت در دولت فعلي است و مروج فساد.
Iran, Islamic Republic of
چرا به جای ارتباط تلفنی با آقای نادران که مدعی است اسنادی در خصوص آلوده بودن معاون اول رئیس جمهور در فساد اقتصادی خانه فاطمی در دست دارد با آقای کوچک زاده که حامی سرسخت آقای احمدی نژاد و رحیمی است ارتباط برقرار شد؟! من فکر می کنم دیشت در این برنامه قصد بررسی جدی موضوع وجود نداشت و بنا بر حمایت از دولت دهم و تخریب مخالفانش گذاشته شده بود.
Iran, Islamic Republic of
چند نکته حائز اهمیت در این برنامه بود:
آقای عسگری ظاهرا از طرف مجمع مامور بود پای چند تا از دولتی ها را وسط بکشد تا شاید کمی فشار بر جاسبی و مهدی هاشمی تقلیل یابد.
دلیل این امر اینکه ظاهرا ایشان مطالب را ازقبل آماده کرده بود و بردن اسم چند نفر دائم دنبال تشنج بود.
نکته بعد اینکه ظاهرا آزمون فتنه هنوز تمام نشده و عده ای هنوز اصرار دارند با غلظت خود را در فتنه بصورت باخته و امتحان بد پس داده وا نمود نمایند.
Iran, Islamic Republic of
من یک چیز را نمی فهمم: اینک دوستان کوچک زاده چرا از اینکه عدالت از ابتدای این جریانات آغاز شده و از ایراد اتهامات احمدی نژاد شب انتخابات شرو ع شده، مهدی هاشمی بیاد دفاع کنه، کمات اینکه از وقتی گفته اگه عادلانه بخوان رسیدگی کنند، میام و نه تنها تبرئه میشم، بنیاد و پته خیلیها رو روی آب میریزم، بسیاری از دو آتیشه های راست سکوت کرده و میگن که نذارین حکم بازداشتش به ایترپول بره! تا جریان خیابان فاطمی که اظهر من الشمس بوده تا ر و 300 میلیارد دلار پول نفت و چند میلیارد دلار گم شده بگفته نهادهای رسمی همین دولت و اتهاماتی که شالیکار با تحقیق و تفحص مجلس به اونها رسید ، مثل کارخانه لاستیک دنا و ...، همه و همه رو مورد دادخواهی قرار بده و حتی کمکهای بدون نظر مجلس که دولت به کشورهای دیگر کرده و بی قانونیهای دیگر و... ! اگه همه رو در دادگاه مطرح و حکم عادلانه صادر بشه، چه کسی در این دنیاست که احسنت نگه؟
Iran, Islamic Republic of
من تا حالا حداقل 40 تا نظر برای خبرای مختلف فرستادم اما اصلا درج نمیشه ! چرا ؟
اگه قرار به ریشه یابیه حرفهای فذایی درست بودن یعنی اینکه از خودمون بپرسیم چه اتفاقاتی در بدنه مسئولین مملکتی اتفاق افتاد که آقا اون پیام 8ماده ای رو دادن !!!
Iran, Islamic Republic of
آقا قضیه این حاج حسین گفتنای مکرر حاج آقا عسگری چی بود حالا ؟؟؟؟؟؟؟؟