پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اظهارات روحانی درباره غزه در دیدار وزرای‌اش

مسئولان نظام در حد توان خود وارد عمل شده‌اند/ جنایات صهیونیست‌ها در غزه برای هیچ انسانی قابل تحمل نیست
سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 372809
رئیس‌جمهور با بیان اینکه جنایات صهیونیست‌ها در غزه برای هیچ انسانی قابل تحمل نیست، گفت: همه مسلمانان جهان در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به وظیفه انسانی و اسلامی خود عمل کنند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری در دیدار جمعی از وزرا، معاونان و مقام‌های دولت به مناسبت عید سعید فطر، این عید را عید سعادت و عید پاکی از گناهان دانست و گفت: برای انسان خیلی ارزشمند است که از این ره آورد و دستاورد ماه مبارک رمضان در ۱۱ ماه دیگر سال استفاده کند.

رییس‌جمهوری همچنین داشتن اخلاق نیکو و حسنه را بهترین عیدی روز عید فطر برای همه مسلمانان ایران و منطقه دانست و اظهار امیدواری کرد که با همکاری و توسعه مناسبات دو جانبه بتوانیم کشوری امن برای خود و منطقه‌ای باثبات داشته باشیم.

رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به شرایط حساس منطقه بویژه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه گفت: امیدواریم ثبات و امنیت در منطقه برقرار شود و مشکلات کشورهای منطقه از جمله در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین حل و فصل شود.

روحانی استمرار ثبات را به نفع همه کشورهای منطقه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس وظایف انسانی و دینی تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات منطقه بکار گرفته است.

رییس‌جمهوری با اشاره به رایزنی خود با نخست وزیر ترکیه و امیر قطر درخصوص همکاری و هماهنگی بیشتر کشورهای منطقه برای حل و فصل مشکلات مردم فلسطین بویژه غزه ، تصریح کرد: مسئولان نظام درخصوص موضوع فلسطین و غزه در حد توان خود وارد عمل شده‌اند و ما آن را جزو وظیفه دینی و انسانی خود می‌دانیم.

رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حضور گسترده، فعال و با نشاط مردم ایران در روز قدس گفت: فجایع و جنایات صهیونیست‌ها در غزه برای هیچ انسانی قابل تحمل نیست و مردم ما همیشه در صحنه حاضر هستند و بی‌تردید وقتی فشارها و سختی‌های مردم غزه را می‌بینند، احساس غم و اندوه می‌کنند.

روحانی با اشاره به عمق فاجعه رژیم صهیونیستی در کشتار بی رحمانه مردم غزه بویژه کودکان و زنان تاکید کرد: صهیونیست‌ها خیلی وحشیانه عمل می‌کنند چرا که آنها ذره‌ای وجدان و عاطفه ندارند و فقط دنبال منافع خود هستند.

رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد همه مسلمانان جهان در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به وظیفه انسانی و اسلامی خود عمل کنند.

روحانی در ادامه با تبریک عید سعید فطر به همه خانواده دولت، عید فطر را عید بزرگ همه مسلمانان دانست و گفت: امیدواریم به برکت این روز مشکلات و معضلاتی که منطقه و جهان را فرا گرفته ،حل و فصل شده و دوستی و اخوت و برادری در جامعه پایدار بماند.

رییس‌جمهوری تصریح کرد: ما هم به عنوان کارگزاران و خدمتگزاران نظام و مردم، امیدوارم بتوانیم مشکلات مردم را حل کرده و آرامش بیشتری را به جامعه برگردانیم.

روحانی در ادامه توسل و تمسک جستن به اهل بیت را ضروری دانست و گفت: تمام زندگی اهل بیت (ع) به روز عاشورا و ۲۱ ماه مبارک رمضان نیست، بلکه همه زندگی اهل بیت برای ما درس و سرمشق است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *