جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

زیاده‌خواهی‌ آمریکا درکمین مذاکرات است

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 432109
رئیس کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست ‌خارجی مجلس، با بیان اینکه همیشه رویکرد زیاده‌خواهی آمریکا در کمین مذاکره قرار دارد، گفت: به نظر می‌رسد که تمدید بلندمدت دیگر پیش روی مذاکره‌کنندگان نیست.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علاء‌الدین بروجردی با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای در وین اتریش، اظهار داشت: ‌در شرایط کنونی فضای مذاکرات جدی‌تر از گذشته در حال برگزاری است.

وی گفت: با توجه به اینکه در همه طرف‌های مذاکره‌کننده یک تصمیم و عزم جدی برای توافق وجود دارد، بنابراین احتمال توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ در قیاس با گذشته افزایش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: همیشه رویکرد زیاده‌خواهی آمریکا در کمین مذاکره قرار دارد تا به این وسیله، وضع مذاکرات را تغییر دهد، ولی اصل توافق و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران یک اصلی است که همه طرف‌ها آن را جدی گرفته‌اند و احتمال تحقق توافق قابل تصور است.

بروجردی با اعلام اینکه در شرایط کنونی احتمال تمدید چند روزه مذاکرات هسته‌ای وین وجود دارد، گفت: به نظر می‌رسد که تمدید بلندمدت دیگر پیش روی مذاکره‌کنندگان نیست و شاید تنها مذاکرات برای چند روز تمدید شود.

وی با تأکید بر اینکه به طور حتم تیم مذاکره‌کننده کشورمان متعهد به هیچ ضرب‌الاجلی در مذاکرات نیست، تصریح کرد: برای جمهوری اسلامی، حصول و تأمین منافع ملی در جریان مذاکرات است و قطعا برای ما موضوع زمان اهمیتی ندارد و تا رسیدن به یک توافق خوب مذاکرات باید ادامه پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *