سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲

عاقبت بی‌توجهی دولت به تئوری حجاریان

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 383302
جهانبخش خانجانی گفت: «من فکر می‌کنم دولت به دام افراط و تفریط افتاده است».
عاقبت بی‌توجهی دولت به تئوری حجاریان
به گزارش جهان، جهانبخش خانجانی از اعضای حزب کارگزاران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که «من فکر می‌کنم دولت به دام افراط و تفریط افتاده است»، تصریح کرده است: به غیر از شخص رئیس جمهور دیگر دولتمردان برنامه‌هایی را که ارائه دادند دنبال نمی‌کنند... نباید شرایط طوری شود تا مردم اعتمادشان را به دولت از دست بدهند. این افراط دولت است!

وی همچنین می‌افزاید: تفریط نیز بر این اساس است که از ترس حمله افراطی‌ها کسانی را که مطابق با سیاست‌های دولت نیستند بر منصب‌های مهم نگه می‌دارند. این یک نقطه ضعف بسیار مهم است. دولت باید میان این نقطه ضعف افراط و تفریطش یک هم‌پوشانی ایجاد کند.

*اشاره‌های آقای خانجانی در بخش اول صحبت‌های نقل شده از ایشان مبنی بر افراطی‌گری دولت و عمل نکردن برخی دولتمردان به برنامه‌هایشان، در ادامه انتقاد اصلاح‌طلبان از کابینه رئیس جمهور (و بویژه وزرای کشور، فرهنگ، اطلاعات و دادگستری) که با ماسک جداسازی روحانی از کابینه‌اش صورت می‌گیرد، طرح شده است.

این در حالی است که برای مثال، آقای اصغرزاده، که از چهره‌های اصلاح‌طلب است چندی قبل بیان کرده بود که دولت یازدهم برای اصلاح‌طلبان حکم «رحم اجاره‌ای» را دارد و بصورت تلویحی شخص و گفتمان رئیس جمهور روحانی را مورد اشاره قرار داده بود.

افراطی و تفریطی خواندن دولت از سوی یک عضو حزب کارگزاران در ادامه انتقادات یکی دیگر از چهره‌های اصلاح‌طلب رخ می‌دهد که چندی قبل در روزنامه اعتماد از «عمل نکردن دولت روحانی به وعده‌هایش» سخن گفته بود.

بخش دوم صحبت آقای خانجانی نیز که به نگهداری کسانی در مناصب مهم از سوی دولت اشاره کرده است نیز مشخصاً کنایه به رئیس جمهور روحانی درباره وزرای کشور و اطلاعات است.

دولت یازدهم باید بداند که در صورت ادامه بی‌توجهی به مطالبات اصلاح‌طلبان در زمینه‌هایی مثل «رفع فیلترینگ»، «فک حصر از فتنه‌گران»، «ترمیم کابینه» و «به‌راه‌اندازی احزاب منحله»؛ باید منتظر انتقادات تندتری از سوی آنها طی روزها و هفته‌های آینده باشد.

حزب کارگزاران، چندی قبل طی بیانیه‌ای تأکید کرده بود که از دولت انتظار دارد به عرصه سیاست داخلی، توجه بیشتری نشان دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *