سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

حداد: رای اعتماد به همه وزرا مشروط است

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 393707
نماینده مردم تهران با اشاره به نظر مجلس نسبت به فرهادی، تاکید کرد که رای اعتماد نمایندگان مجلس به همه وزرا از جمله وزیر علوم مشروط است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه معارفه فرهادی در وزارت علوم ضمن تبریک به وی برای کسب این جایگاه اظهار داشت: حضور من و عده ای دیگر از نمایندگان مجلس با وجود جلسه علنی به این معنی است که انشاءالله نقطه مناسبی باشد بر مسائل مجلس و دولت در رای اعتماد به وزیر علوم و نقطه آغازی باشد برای کار فرهادی در این وزارتخانه که انشاءالله این وزارتخانه را به نحو احسن اداره کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرتان درباره سیاست‌های فرهادی در وزارت علوم چیست، اظهار داشت: مجلس تا حدود زیادی به این باور رسیده است که ایشان می‌تواند موفق باشد؛ ما هم در مجلس همانطور که رای اعتماد نشان داد آماده همکاری هستیم.

حداد عادل در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد حساسیت‌های مجلس بیشتر درباره وزارت علوم سیاسی است یادآور شد: بالاخره وزارت علوم همیشه یک فضای داغ و پرتپش سیاسی بوده است و هیچ وقت نمی‌شود سیاست را از دانشگاه جدا کرد. حساسیت مجلس در ابتدای کار وزیر نسبت به مسائل سیاسی طبیعی است. امیدواریم بعد از این حساسیت این‌چنینی وجود نداشته باشد و میدان همکاری مجلس و وزارتخانه میدان کار و اجرایی باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی در جلسه اعتماد به وزیر اینگونه مطرح کردند که بین مجلس و فرهادی تعاملی صورت گرفته است، پاسخ داد: داد و ستدی صورت نگرفته است. مسلم بدانید اگر منظور از تعامل تفاهم است، آن را قبول داریم. اما اگر قول و قرار و یا دادوستدی بین مجلس و وزیر بوده است قطعا آن را قبول نداریم و این را انکار می‌کنیم.

حداد عادل در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر شما آیا امکان دارد مجلس به وزیر علوم انواع کارت زرد و یا انتقادهایی را داشته باشد تاکید کرد: قانونا همه چیز ممکن است، ولی امیدواریم اینگونه پیش نیاید. ما هرگز آرزو نمی‌کنیم وقت وزیر را با کارت زرد یا قرمز بگیریم و یا بیش از حد درگیری و مسائلی در این زمینه داشته باشیم. اما رای اعتماد نمایندگان مجلس به همه وزراء مشروط است. امیدواریم آقای فرهادی نیز در این وزارتخانه موفق باشد.

وی در پایان در پاسخ به سوالی درباره نظرش در خصوص مسئله تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد نیز گفت: ضرری ندارد. اگر عیب و نقصی در این دانشگاه هست، رئیس و مدیران آن با آن مسائل آشنا می‌شوند. اگر هم عیب و نقصی نباشد، مجلس اعلام می‌کند که ما در تحقیق و تفحص به چیزی نرسیده‌ایم. بنابر این مسئولان نباید از تحقیق و تفحص نگران باشند، چون نمایندگان در مسائل مربوط به تحقیف و تفحص نظر شخصی ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *