پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۸

عکس/ اولین شهیدان پدر و پسر در حزب الله

پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب: 403309
"حاج احمد" برخلاف بسیاری از هموطنانش، بسیار دیر به میدان جنگ با اشغالگران وارد شد.
به گزارش گروه مقاومت جهان نيوز، این روزها به دنبال شهادت "جهاد مغنیه" بازار شهدای پدر و پسر گرم است، یادکردی از اولین شهید "پدر و پسر" در حزب الله خالی از لطف نیست.

شهید "حاج احمد عنیسی" مغازه داری ساده از اهالی روستای "شحور" در جنوب لبنان (حوالی شهر صور) بود. وی متولد سال ۱۳۳۰ و دارای پنج فرزند بود. "حاج احمد" برخلاف بسیاری از هموطنانش، بسیار دیر به میدان جنگ با اشغالگران وارد شد. او در سال ۱۳۷۵ در حالی که ۴۵ ساله بود، به "مقاومت اسلامی لبنان" پیوست اما با با اعزام پسر جوانش "علی" به خطوط مقدم مقاومت، جبران مافات کرد. "علی" متولد ۱۳۶۶ است و زمانی که تنها ۱۶ سال داشت لباس رزم پوشید.

این پدر و پسر، در جنگ ۳۳ روزه (۱۳۸۴)، از نیروهای درگیر با دشمن، در خط مقدم جنگ بودند و از قضای محتوم الهی، به فاصله بسیار کمی از یکدیگر، و در بیست و هفتمین روز جنگ، با آتش مستقیم متجاوزان صهیونیست، هر دو در خون خویش غلتیدند و نخستین شهیدان "پدر و پسر"  در تاریخ مقاومت اسلامی شدند.
شادی روحشان صلوات

شهید حاج احمد عنیسی

شهید علی عنیسی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
یا لیتنا کنا معکم!
روحش شاد
کجایند مردان بی ادعا
نا شناس
به دنبال کدامین قصه و افسانه میگردی??????!!!!!!
محمد
United States
لعنت بر محمد و آل محمد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر دشمنان محمد و آل محمد
-------------------------------------------
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم اجمعین
Iran, Islamic Republic of
روح جميع شهدا شاد . كه البته شاد هستند ، از خداوند رحمان و رحيم ظهور مولايمان را مسئلت مي كنيم . نثار روح جميع شهدا صلوات .
افشین
راهشان پر رهرو و روحشان شاد