چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

برنامه جدید هند برای سرمایه‌گذاری در ایران

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 397000
هند با هدف تولید محصولات رقابتی در بازار جهانی قصد دارد در ایران مناطق ویژه اقتصادی پسگرد بویژه در بخش کود و پتروشیمی ایجاد کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، هند مایل است امکان ایجاد مناطق ویژه اقتصادی پسگرد را که تحت آن شرکت‌های هندی عمدتا فعال در بخش کود و پتروشیمی تشویق می‌شوند در کشورهایی که مواد خام فراوان و نرخ‌های ارزان‌تری دارند کارخانه احداث کنند و محصول نهایی را به هند وارد کنند، مورد بررسی قرار دهد.

آنانت کومار، وزیر مواد شیمیایی و کود هند اظهار کرد که یک گروه کاری مشترک میان ایران و هند در این زمینه تشکیل شده و مقامات دو کشور برنامه همکاری را تهیه خواهند کرد.

در این بین بعضی از شرکت‌های دولتی شامل RCF و GNFCL سرگرم کار روی پیشنهادی برای ساخت کارخانه اوره- آمونیوم هستند.

وزارت مواد شیمیایی و کود هند ایران را مکان ایده آلی برای شروع پروژه منطقه ویژه اقتصادی پسگرد می‌داند زیرا بسیاری از پالایشگاه‌های هندی از ایران نفت خام وارد می‌کنند و روابط تجاری خوبی با شرکت‌های ایرانی دارند. در این بین هند ممکن است این پروژه را به میانمار و موزامبیک هم گسترش دهد زیرا این کشورها دارای منابع فراوان نفت و گاز هستند که برای صنعت نفت و پتروشیمی ایده آل محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش اکونومیک تایمز، غلامرضا انصاری، سفیر ایران در هند ضمن گفت و گو در مورد همکاری میان دو کشور از آنانت کومار دعوت کرده به ایران سفر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *