جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

یعلون: ایران نباید سانتریفیوژی داشته باشد

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 387209
وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی پس از دیدار با همتای آمریکایی خود گفت در این نشست نسبت به توافق هسته‌ای احتمالی با ایران ابزار نگرانی کرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت در دیدار با «چاک هیگل» همتای آمریکایی خود، از روند مذاکرات هسته‌ای با ایران ابراز نگرانی کرده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، یعلون که به واشنگتن سفر کرده، پس از دیدار با هیگل پیامی صوتی منتشر کرده و گفته است که در این نشست در مورد داعش و اوضاع عراق و سوریه نیز بحث شده است.

در بخشی از این پیام عبری، آمده است: «مسئله ایران واقعا مایه نگرانی ماست. بحث تحقق توافق و اینکه چه نوع توافقی صورت می‌گیرد، ما را نگران می‌کند. من اینجا در حال رایزنی در مورد این مسئله هستم و پشت درهای بسته نگرانی‌های خود را مطرح می‌کنیم».

تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان هفته گذشته در حالی به پایان رسید که طرفین برای رسیدن به توافق جامع تنها تا روز سوم آذر زمان دارند.

رژیم‌صهیونیستی از ابتدای مذاکرات هسته‌ای تأکید کرده است که ایران نباید هیچ‌گونه فعالیت غنی‌سازی داشته باشد. یعلون روز سه‌شنبه هم گفته بود هر توافقی که حتی یک سانتریفیوژ فعال برای ایران باقی بگذارد، از دید تل‌آویو یک «توافق بد» است. در مقابل دولت «باراک اوباما» این موضع را غیرواقع‌بینانه دانسته و تصریح کرده است که تهران در توافق نهایی میزان محدودی از غنی‌سازی بومی را حفظ خواهد کرد.

پایگاه هیل اوایل هفته در یادداشتی به قلم «آلبرت ولف» عضو موسسه روابط بین‌الملل دانشگاه عبری قدس اشغالی نوشت برای رسیدن به توافق و اجرای صحیح آن، تل‌آویو و واشنگتن باید بازی پلیس بد و پلیس خوب را در پیش بگیرند (اینجا).

یعلون در بخش دیگری از پیام صوتی خود گفته است: «ما همواره گفته‌ایم که عدم توافق بهتر از یک توافق بد است و حالا سوال این است که آیا آنچه آن‌ها دارند در مورد آن بحث می‌کنند، تعداد سانتریفیوژهایی است که ایران می‌تواند داشته باشد؟ اگر اینطور است، باید پرسید که ایران اصلا به چه دلیل باید سانتریفیوژ داشته باشد؟»

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در دیداری که سه هفته قبل در کاخ سفید با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا داشت، گفت امیدوار است که توافق جامع، ایران را به کشوری که در آستانه هسته‌ای قرار دارد، تبدیل نکند. در حالی که در توافق موقت طرفین تائید کرده‌اند که میزان غنی‌سازی بر اساس «نیازهای عملی ایران» تعیین‌ می‌شود، کشورهای غربی مفهوم ابداعی «زمان گریز» را در مذاکرات مطرح کرده‌اند.
https://jahannews.com/vdcgzu9wyak97x4.rpra.html
jahannews.com/vdcgzu9wyak97x4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اسرائیل هم نباید زرادخانه هسته ای داشته باشد و بازرسان آژانس باید برای معدوم کردن تاسیسات اتمی اسراییل اقدام کنند.