جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۷

ماجرای عجیب" ایران کبیر" در مرکز لندن

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 437005
نیروهای امنیتی ، پلیس و آتش نشانی در لندن ، در هراس بی اساس از خودرویی که برای ترویج گردشگری در ایران تبلیغ می کند ، موزه علوم را در این شهر تخلیه و خودروی مشکوک را بازرسی کردند.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تلویزیون دولتی انگلیس اعلام کرد، خودرویی در برابر موزه علوم لندن توقف کرده بود که بر روی آن ، نوشته شده است "ایران کبیر" و همین موضوع موجب شد تا نیروهای پلیس و امنیتی، آن را تهدید تلقی کنند و با اجرای تدابیر ویژه امنیتی در اطراف خودرو ، تخلیه موزه علوم ، بستن خیابان های اطراف موزه و شکستن شیشه ، خودرو را بازرسی دقیق کنند که ساعاتی به طول انجامید.


مالک این خودرو، کریستین ایوان (Cristian Ivan) رومانیایی ۴۲ ساله است که می گوید: در سال ۲۰۱۰ میلادی به ایران رفته و عاشق ایران شده است و از آن پس، وی با خودروی خود و با علاقه شخصی به سراسر اروپا می رود تا گردشگری در ایران را ترویج کند.

در زمان عملیات نیروهای پلیس و امنیتی در لندن ، کریستین و اعضای خانواده اش، در حال بازدید از موزه علوم بودند و فکر نمی کردند ترویج گردشگری در ایران این همه هیاهوی فراوان نیروهای امنیتی و پلیس انگلیس را در پی داشته باشد.

کریستیان ایوان به بی بی سی گفته است تعجب می کند که چرا پیام "صلح" نوشته شده بر روی خودرو ، موجب واکنش پلیس لندن شده است.

کریستیان گفته است امیدوار بود پلیس یا نیروهای امنیتی ، حداقل با نوشتن یادداشتی، علت یورش به خودرو را توضیح می داد اما پلیس لندن گفته است در این گونه موارد ، ابراز نظر نمی کند.

وی به بی بی سی گفته است عضوی از ائتلاف "ایران کبیر" است و بابت تبلیغاتش برای ایران، از دولت ایران پولی نمی گیرد.


کریستین ایوان ، همسر فرانسوی و فرزندانش ، در ۲۵ سال اخیر ، در آلمان زندگی کرده اند. آنان با سفر به ۲۵ کشور از ۳۰ کشور اروپایی، سفر به ایران را تبلیغ کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بارک الله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگر نوشته بود great iran معنای ایران بزرگ می داد. ولی فکر می کنم iran is great یعنی ایران فوق العاده است.
رادارگریز جهنمی
Iran, Islamic Republic of
دمش خیلی خیلی گرم.
کور بشه چشم هر انگلیسی کثیف که نمی تونه ایران کبیر رو ببینه....
Iran, Islamic Republic of
ایران کبیر چیه دیگه؟ باید به شما هم ترجمه کردن یاد داد؟ معنیش میشه ایران فوق العاده است
امیر
حرفتون درسته ولی چرا دعوا داری؟
طاهر خان
ایران فوق‌العاده است، شعار این مبلغ و عاشق سرزمین پارس است و در جلوی اتومبیل خودش هم ترجمه شعر معروف سعدی رو نوشته، بنی آدم........ درود بر ایشان و درود و سلام بر ایران، سرزمینی که تاریخ و تمدنش خارجیان را هم به تحسین و تبلیغ وامیدارد ولی خودمان قدر و منزلت این تاریخ و تمدن و فرهنگ اصیل و ماندگار رو نمیدانیم، دو صد افسوس............