چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۵

احمدی نژاد یکی از پست‌های مشایی را گرفت

دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب: 197002
رئیس جمهور، اسفندیار رحیم مشایی را از ریاست کمیسیون فرهنگی دولت برکنار کرد.
به گزارش جهان، دکتر احمدی نژاد در حکمی محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را جایگزین مشایی و رئیس کمیسیون فرهنگی دولت کرده است. 

منتقدان رویکرد فرهنگی دولت در طول سال های اخیر به صورت تصاعدی رشد کرده اند. برخی حتی دولت را به اتخاذ سیاست لیبرالیستی در فرهنگ متهم کرده اند.

اکنون باید دید با تغییر مشایی رویکرد فرهنگی دولت هم دچار تغییر می شود یا اینکه نفوذ وی از طریق پست های دیگر اجازه چنین رویدادی را نمی دهد.

ناظران سیاسی بیش از ۱۵ عنوان دولتی را برای مشایی بر شمرده اند؛ از جمله رييس دفتر رئيس جمهوری، سرپرست نهاد رياست جمهوری، نمايندگی ويژه رئيس جمهوری جهت تصميم‌گيری در مورد نحوه اجرای اختيارات هيأت وزيران در امور نفت، رياست شورای هماهنگی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی، رياست گروه مشاوران جوان رياست جمهوری، مسئوليت انتصاب مدير عامل صندوق مهر امام رضا، مسئوليت كنترل و نظارت مرکز امور حقوقی بين‌المللي رياست جمهوری، نماينده تام‌الاختيار رئيس جمهوری در ستاد مرکزی راهيان نور، رئيس كارگروه زيارت و فرهنگ رضوی، عضويت در شورای فرهنگی دولت، رييس کميته ‏عالی در مورد طرح خط لوله گاز ايران – پاکستان – هند، نمايندگی رييس جمهوری در شورای نظارت بر سازمان صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران، جانشين رييس جمهوری در شورای عالی ايرانيان خارج از کشور،
رييس مرکز مطالعات جهانی شدن، عضو کميسيون اقتصادی دولت، عضويت در کارگروه حمايت از توليد. 

رحیم مشایی در پاسخ به اینکه برخی ها معتقدند شما چند شغله هستید که این امر با قانون مغایرت دارد، گفته است: نه، هیچ شغل اضافه ای ندارم. منظور این افراد از چیزهای اضافه ای که می گویند شغل نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
اگر شما رسانه نماها مشایی رو بزرگ نمی کردید خیلی زودتر از اینها از دولت کنار گذاشته می شد. اما شما با بزرگ کردن و سیبل حمله قرار دادنش در برابر احمدی نژاد باعث شدید که وی هم ماندگار شود.
Iran, Islamic Republic of
ماشا الله این همه سمت !! اونوقت میگن چرا بیکاری وجود داره!! تجمع کار یه ور تجمع بیکاری هم طرف دیگه!!
Iran, Islamic Republic of
نه بابا ! پست مشایی رو نگرفت ! تغییر دکوراسیئن بود!!
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هم علت اينكه رئيس جمهور به شدت از مشايي دفاع و همچنين به وي چندين شغل داد به خاطر اين بود كه ما حزب اللهي ها بيش از حد به وي تاختيم و او را گنده كرديم .
و احمدي نژاد هم از لج ماها بيشترين حمايتها را از وي كرد و سمتهاي مختلفي هم به وي داد.
چرا كه احمدي نژاد ثابت كرده كه اگر كوچكترين نقدي به همكارانش شود جوابش را دو برابر خواهد داد.
و اين از اخلاق خاص رئيس جمهور است.
باور كنيد اين را.
اصلا چه كسي اين بابا را مي شناخت يا بهش اهميت مي داد.
مشايي يك مهندس معمولي بود و بس....
اما حالا كه از رياست كميسيون فرهنگي دولت بركنار شده اميدواريم كه رئيس جديد از اين پس فرهنگ و ارزشهاي ديني را يك بار ديگر در كشور اسلامي پياده نمايد.
Iran, Islamic Republic of
شايد با اين كار رئيس جمهور هم مي خواهد جهت پيكان انتقادات مراجع و علما را نسبت به عملكرد خود تغییر دهد هم وقت مشايي را براي فعاليت هاي انتخاباتي آينده بیشتر كند