پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

شكوائيه حميد بهمني از اتفاقات سينمايي اخير

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 271603
حميد بهمني مديرعامل موسسه فرهنگي، هنري شهيد آويني كه امسال با فيلم سينمايي"گام هاي شيدايي" در جشنواره فيلم فجر حضور داشت دلنوشته اي... .
به گزارش جهان به نقل از آويني فيلم، حميد بهمني مديرعامل موسسه فرهنگي، هنري شهيد آويني كه امسال با فيلم سينمايي"گام هاي شيدايي" در جشنواره فيلم فجر حضور داشت دلنوشته اي را در اختيار ما قرار داده كه در ادامه مي آيد:

هوالحق

"هنرآن است كه بميري قبل از آنكه بميرانندت مبدأ و مقصد آنان كه چنين مرده اند"(شهيد سيدمرتضي آويني)

اين نوشته براي فيلمسازان متعهدي است، كه در جشنواره توسط گروهي منتقد يا رسانه هاي بي سرانجام مورد بي مهري و هدف تمسخر قرارگرفته اند.

-اگر روزي دشمني را در عرصه فرهنگي بويژه سينما پيدا كردي كه مثلا نقاد و مخالف آرمان خواهي توست، بدان در رسيدن به هدفت موفق بودي.

- اگر در اين مسير تهديدت كردند كه چرا مسير سينماي تعهد و ارزش را پي گرفته اي و سرانجامي ندارد بدان در برابرت ناتوانند.

و اگر روزي با همين بهانه تحريم و تركت كردند بدان وجود آنان سراسر در حسرت و حسادت، غوطه ور است.

و اگر روزي از سوي اين نقادان ضد ارزش خيانت به آب وخاك و دين ديدي بدان قيمت تو بالاست.

واگر شرايط زمان تو را درك نكردند بدان كه بصيرتي در آنها نيست واهل خسرانند.

و اگر تحقيرت كردند و براي تمسخر سوت وكف زدند و انصاف و وجدان را با بي رحمي ذبح كردند بدان در روز جزا، كارنامه سياه آنان بر همه عريان مي شود.

و اگر ضعف هاي تو را بر خوبي هاي اثرت نا جوانمردانه و كوردلانه پايمال كردند بدان ديكتاتورهايي هستند كه ظاهري منورالفكري گرفته اند.

اگر دانايي خودر را بر همه چيز برتر و علم كردند كه تو هيچ نمي داني بدان كه از همه نادان ترند اگرهمين منتقدان ضد ارزش تا زانوي خويش بر فيلم هاي سياه و چرك سرخم كردند بدان فيلم تو مثل خورشيد شفاف و درخشان است.

و اگر ناآگاهانه و يا آگاهانه قلم خودش را بر رد ارزشهاي فيلم تو به روي كاغذ ريخته است به همان اندازه جايگاه صداقت تو بالاتر مي رود.

و اگر شيفته ي فيلم هاي بدون دغدغه هاي ديني و ارزشي شده است و برايش هوار مي زنند بدان در برابر اثر جاودانه تو كم آورده است.

واگر...

وچه خوب گفت مصحف شريف آن يگانه مكتوب هستي و آن نجات دهنده همه بشيريت، قرآن با عظمت و ستايش شده خداوند عزوجل:

"دايم نام خدا را ياد كن و از غير او(هرچه كه هست) قطع اميد نما و فقط دل به او ببند(سورمزمل آيه 8)"

خدايا به روشنفكر زدگان سينماي ما تعهد وهنرمند زده سينماي ما ايمان و بظاهر شعور زدگان ما عقل و منتقدان ضد ارزش سينماي ما وجدان و انصاف عطا بفرما.

آمين يا رب العالمين
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *