پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۹
۱۹
تورم ۱۴۰ درصد در دولت هاشمی و بیکاری ۶۹ درصدی در دولت خاتمی!

بازی خطرناکی که بازنده آن، دولت یازدهم است

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 301609
دولت دهم روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و اعضای هیات دولت و شخص رئیس‌جمهور در این ایام به ارائه گزارش عملکرد خود در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادیف اجتماعی، فرهنگی و ورزشی می‌پردازند و از اقداماتی که در این عرصه‌ها صورت گرفته، آمار و ارقامی را منتشر می‌کنند.
بازی خطرناکی که بازنده آن، دولت یازدهم است
به گزارش جهان به نقل از رجانیوز، در این میان برخی از رسانه‌ها که از ابتدای روی کار آمدن دولت نهم در برابر آن جبهه گرفتند و این وضعیت را در دولت دهم و به دلیل حواشی ایجاد شده توسط حلقه نفوذی در دولت افزایش دادند، اقدام به زیر سوال بردن خدمات و اقدامات مثبت دولت می‌کنند که اگرچه شرط انصاف نیست و با اخلاق سیاسی هم سازگار نیست، اما حداقل می‌توان نام آن را نقد گذاشت و به هر صورت آن را پذیرفت؛ حتی اگر اخلاق و انصاف که مورد مطالبه رهبری قرار گرفته هم در آن رعایت نشده باشد.

اما آنچه که این روز‌ها به طور جدی از سوی برخی رسانه‌ها و شخصیت‌های خاص پیگیری می‌شود و به دنبال مخدوش کردن چهره اقدامات دولت به استناد به آن است، «زیر سوال بردن آمار رسمی کشور» است؛ موضوعی که علاوه بر اینکه به طور جدی مورد عتاب رهبر انقلاب قرار گرفته، زمینه را برای ایجاد فضای شک و تاریک بر عرصه فعالیت‌های اجرایی کشور فراهم می‌کند.

اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان پدر معنوی این فضاسازی فعالیت می‌کند و متاسفانه بدون درنظر گرفتن اقداماتی که خود در دوران ریاست جمهوری انجام داده، صراحتا آمار رسمی کشور را که توسط سازمان‌های علمی و کار‌شناسی تهیه می‌شود، زیر سوال می‌برد و آن‌ها را دروغ می‌خواند.

این مساله از آنجایی قابل اهمیت است که در صورت ادامه این روال و باب شدن این موضوع، از این پس دیگر هیچکس نمی‌تواند اعتمادی به هرگونه آمار ارائه شده توسط نهادهای مختلف داشته باشد و هر کس بدون دانش و اطلاعات دقیق می‌تواند امار رسمی کشور را انکار کند و خود مدعی ارائه اطلاعات دقیق شود.

زمانی که هاشمی رفسنجانی و رسانه‌های نزدیک به او از اعداد نجومی برای بیان موضوعاتی مانند بیکاری و تورم استفاده می‌کنند و با این اعداد خیالی، آمار رسمی ارائه شده توسط دولت را زیر سوال می‌برند، باید متوجه باشند که زمین را برای چه فعالیتی هموار می‌کنند و این عرصه در آینده نزدیک و حتی همین امروز گریبان آن‌ها را خواهد گرفت و دولت یازدهم و حتی دولت‌های پیشین را با چالش جدی روبرو خواهد کرد.

اگر بر طبق مشی هاشمی رفسنجانی رفتار شود و آمارهای رسمی کشور «دروغ» خوانده شوند، پس جای تعجب نیست که در همین ایام، فردی با خبرگزاری‌ها مصاحبه کند و مدعی تورم ۱۴۰ درصدی در دولت هاشمی رفسنجانی و نرخ بیکاری ۶۹ درصدی در دولت سیدمحمد خاتمی شود؛ چرا که در صورت مخالفت روسای پیشین دولت و درخواست برای تطابق این آمار با آمار رسمی آن زمان، خیلی راحت می‌توان آمار رسمی را زیر سوال برد و آن‌ها را دروغ خواند.

حتی می‌توان گفت اگر اتهامی هم در این زمینه وجود داشته باشد، قطعا دولت هاشمی رفسنجانی به دلیل خفقان رسانه‌ای و عدم شفافیت آمار‌ها و جلوگیری از فعالیت رسانه‌های منتقد و مستقل، بیشترین سهم را در این اتهام بزرگ خواهد داشت و براحتی می‌توان آمار رسمی ارائه شده توسط دولت کارگزاران را زیر سوال برد و دروغ نامید.

به نظر می‌رسد حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب که تا چند روز دیگر سکان هدایت دستگاه اجرایی کشور را برعهده می‌گیرد، باید این روش غلط و مذموم را که همواره مورد انتقاد رهبر انقلاب بوده، باطل کند و از اطرافیان و رسانه‌های نزدیک به خود نیز بخواهد که برای بالا‌تر جلوه دادن برخی گروه‌ها و افراد سیاسی، آمار رسمی کشور را زیر سوال نبرند که در صورت وقوع این مساله، اولین قربانی، دولت یازدهم و شخص حسن روحانی خواهد بود؛ چرا که دیگر هیچ اعتماد عمومی نسبت به سخنان و آمارهای ارائه شده از سوی وی وجود نخواهد داشت.

گفتنی است زیر سوال بردن آمار رسمی نهادهای مسئول کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش اقتصاد، موضوعی است که بار‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد نکوهش قرار گرفته و ایشان نسبت به بدبین کردن مردم به آمارهای رسمی که از سوی مسئولان ارائه می‌شود، هشدار داده‌اند. ایشان چندی پیش و در جمع مسئولان و کارگزاران نظام فرمودند: «... چیزهایی که ممکن است دلهای مردم را نسبت به نظام و اهدافی که نظام ترسیم کرده، چرکین کند، اگر از هر یک از مسؤولان سر بزند - چه قول باشد، چه عمل و رفتار - بر خلاف وظیفه و تکلیف و حق است؛ باید مراقب باشیم. کارهایی که مردم را نسبت به صلاح مسؤولان نظام بدبین و آن‌ها را دچار تردید کند، ناحق است و نباید انجام بگیرد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نمی دانم چرا صدا و سیما چند مناظره اقتصادی بین نمایندگان این جریانها برگزار نمی کند؟!
هم موجب اعتماد بیشتر مردم به رسانه ملی می شود، اما حقیقت شفاف تر می گردد و هم این تهمت زدن ها و خبرهای حاشیه کم می شود.
Australia
آقای برادر

کسی که خواب است را میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده هرگز
احسنت
Iran, Islamic Republic of
ن مثل این که تو این کشور زندگی نمی کنی بدبختی داره از سر مردم بالا میره احمدی نژاد معلوم نیست درباره کدوم کشور امار میدهد یا ما تو ایران نیستیم یا امارها مربوط به ایران نیست
شما ازچه زمانی کارشناس بوده اید
سلام
خیلی جالبه! هنوز هم نیمی دونی؟ صداوسیما روی دولت تعصب داره و نمی خواد دولت ضایع بشه. چون دولت چیزی برای دفاع کردن نداره.
جناب هاشمی در جریانی دست وپا میزند که اگر اتفاقات دوره خودش مطرح شود دیگر هیچ آبرویی برایش نخواهد ماند وانموقع جناب هاشمی خواهدفهمید که خاندان هاشمی و همراهان هاشمی چه بلایی سر او آورده اند و او الان باید موقعیت را درک کند....
حامد
باشه بابا دولت روحانی بد ...از دماغ سوختگی چی دارین بگین.
کو گوش شنوا؟!
خداوند به ما عقل داده كه از آن استفاده كنيم
آنچه كه عيان است چه حاجت به بيان است
مودی
Iran, Islamic Republic of
منطق هاشمی رفسنجانی همیشه همین بوده و هست.اگر ما در راس نیسیتیم پس هیچ چیزی درست نیست.یعنی من تاوقتی خوش بین هستمو قبول دارم که قبلا از من کسب تکلیف کرده باشیدو رضایت مرا به هر طریق مکن جلب کرده باشید درغیر اینصورت هیچ چیز درست نیست .
Iran, Islamic Republic of
مناظره اقتصادي بهترين راه حل برون رفت از اين صبحت ها و روشنگري براي جامعه است .
علی
ترسیدی نظر قبلی منو بذاری جهان نه؟!

واقعا برای همتون متاسفم . . .

همین . . .
موسی
عزیزم مردم همشون بی سواد نیستن ادعای تورم د درصدی رو شاید تعدادی باور کنن اما همه نه موضوع آمارهای ارائه شده اینه که فقط گوینده با فرمولی خاص به اون رسیده مثل صفر کردن بدهی های دولت به .... با یک جلسه نیم ساعته خب این جلسه رو چرا سال هشتاد و چهار نذاشتن؟
ملت به امار دولت كاري ندارد به تعريف و تمجيد و يا بد گفتن اين و ان هم كاري ندارد . ملت در مشگلات غرق شده وهمه اينها را از دولت ميداند
حسين
من به امار اعتماد دارم اما سوالي كه مطرح است چرا مردم اثر اين رشدهاي چند برابري را كه رئيس جمهور فرمودند ودر جمع مسئولين ارائه دادند در زندگي وبازار نمي بينند ؟ اينجاست كه ادم به اين امار مشكوك ميشه !
آرمان
احمدی نژاد راه ساخت دستش درد نکنه ولی اقتصاد از راه خیلی مهم تره
Iran, Islamic Republic of
غلط رو باید گفت نه به بهانه ایجاد شبه تایید کرد این کار غلطی هست حداقل با آمار اشتغال و تورم منتشر شده خود مرکز آمار ، آمار ارائه شده آقای احمدی نژاد اصلاً همخوانی نداره لازم نبود اینقدر به این و آن گیر بدید یه کم مطالعه می کردید و جانبدارانه نقد نمی کردید همین.
آمار در ایران به یک امر فلسفی تبدیل شده کسی هم اطلاع دقیقی ازش نداره! اما احمدی نژاد خوب از این بی در و پیکری استفاده کرده!