جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

کشتار مردم مظلوم غزه و بی‌آبرویی جامعه مدنیِ غرب

رضا غلامی
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 371602
دردآور است وقتی بسیاری از حکومت‌های کشورهای اسلامی به جای حمایت قاطع از فلسطین و قرار گرفتن در جبهه مقابله با رژیم صهیونیستی، به نوکر بی‌جیره و مواجب این رژیم جنایتکار تبدیل شده‌اند.
جهان نيوز - حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی: 14 روز از هجمه چندباره رژیم سفاک صهیونیستی به غزه سپری شد. هر روز که می‌گذرد، عمق جنایات این رژیم علیه مردم مظلوم غزه بیشتر می‌شود. صحنه‌های کشتار کودکان بی‌پناه به حدی اندوهناک و پرغصه است که اگر کسی از غصه آن جان دهد، اتفاق فوق‌العاده‌ای نیفتاده است. همان‌طور که اشاره شد این بار اول نیست که رژیم وحشی اسرائیل با حمایت غرب و در رأس همه ایالات متحده به کشتار مردم بی‌دفاع به ویژه کودکان و زنان غزه روی آورده است. هر سال یک هجمه مشابه، آن هم به بهانه‌ای کاملاً واهی طراحی می‌شودو با استفاده از غفلت افکار عمومی صفحه تازه‌ای از پلیدی در تاریخ حیات رژیم صهیونیستی و حامیانش ورق می‌خورد. به راستی کدام وجدان بیداری خواهد توانست همچون مدافعان غربیِ حاکمان صهیونیستی، کوچک‌ترین توجیهی برای این جنایات گرگ منشانه ارائه دهد؟ آیا حمایت مصرّانه غرب از اسرائیل آبرویی برای جامعه مدنیِ غربی باقی گذاشته است؟ اگر هیچ دلیلی به جز همین حمایت‌های غرب از رژیم صهیونیستی نبود، باز هم برای مفتضح خواندن تمدن مدرن غرب کفایت می‌کرد.
 
درد کهنه‌ای که هر سال در زمان هجمه جدید اسرائیل به غزه به سراغ مسلمانان آزاده عالم اسلام می‌آید، سکوت یا بی‌تحرکی مرگبار حکومت‌های مستبد کشورهای اسلامی در برابر هجمه ظالمانه رژیم صهیونیستی است؛ نه فقط سکوت و بی‌تحرکی، بلکه معاملات پنهانی‌ای که بین نظام فاسد این کشورها و اسرائیل، بر سر کشتار مردم غزه صورت گرفته و با وجود تلاش برای مخفی نگه داشتن آن، هر از چندی شواهدی از این معاملات ننگین کشف می‌شود؛ چه معامله‌ای بزرگ‌تر و خیانت‌بارتر از وحدت این نظامات برای شکستن خط مقدم مقاومت در سوریه و یا تأمین امنیت اسرائیل از طریق ایجاد خط ترور با هدف نابسامانی و تجزیه عراق می‌توان سراغ گرفت؟ چه دردآور است وقتی بسیاری از حکومت‌های کشورهای اسلامی به جای حمایت قاطع از فلسطین و قرار گرفتن در جبهه مقابله با رژیم صهیونیستی، به نوکر بی‌جیره و مواجب این رژیم جنایتکار تبدیل شده‌اند؛ و چه غمبار است وقتی مفتی‌های حرام‌خوار و درباری در کشورهای اسلامی که حکم جهاد در سوریه را امضا‌ می‌کنند و از هر کوششی برای اعزام نیرو به سوریه و تخریب این کشور دریغ نمی‌کنند، در برابر جنایات اسرائیل پلید سکوت کرده‌اند و کشتار مردم مظلوم غزه را به تماشا نشسته‌اند.
 
مردم مسلمان و شیعه ایران مفتخرند که طی 35 سال گذشته بخش مهمی از آبرو و توان خود را مصروف حمایت از آرمان اسلامی فلسطین، آزادسازی قدس عزیز و دفاع از مردم رنج کشیده فلسطین کرده‌اند و یقیناً هیچگاه از اقدامات خود در این زمینه نادم نخواهند شد. جدای از حمایت‌های با شکوه مردمی که هر ساله گوشه‌ای از آن در تظاهرات روز جهانی قدس و یا کمک‌های مادّی مردم به ملت فلسطین بروز و ظهور می‌یابد، بر دولتمردان ما نیز واجب است که همچون گذشته با حداکثر توان، و از طریق به میدان آوردن تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک، ضمن افشاگری درباره جنایات اسرائیل، هر چه سریع‌تر زمینه شکل‌گیری ائتلاف بزرگ جهانی برای محکومیت قاطع رژیم صهیونیستی، بستن دست‌های کثیف آن و توقف جنایت در غزه را فراهم کنند.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چه ربطی به جامعه مدنی غرب داشت؟
مشکل از دولتهای غربی است وگرنه جامعه مدنی که حمایتهای زیادی از مردم مظلوم فلسطین انجام داده اند.