پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
نامه سرگشاده یک دانشجو به رييس جمهور

چه رابطه اي بين جود کالاهای صهیونیستی و بند ۱۶ اصل سوم قانون هست؟

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 151804
یکی از دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع) در نامه اي به آقاي دكتر احمدي نژاد ضمن انتقاد از مجوز واردات كالاهاي شركتهاي صهيونيستي خواستار رسيدگي رييس جمهور به اين موضوع شد.
چه رابطه اي بين جود کالاهای صهیونیستی و بند ۱۶ اصل سوم قانون هست؟
به گزارش جهان نيوز، متن نامه در ادامه می آید:

جناب آقای دکتر احمدی نژاد

ریاست محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم!

از تلاش و کوشش بی دریغ جنابعالی در مسیر اعتلای ایران اسلامی متشکرم.

همانطور که مستحضرید،مدت زیادی است که تشکل های دانشجویی به انحاء مختلف سعی در بالا بردن سطح آگاهی های مردم نسبت به وجود کالاهای صهیونیستی در ایران اسلامی دارند و بارها و بارها در موقعیت های مختلف و به مناسبت های گوناگون در بسیاری از مناطق کشور،فهرستی از کالاهای صهیونیستی را به مردم ارائه کرده و از آنها خواسته اند که از خرید این اقلام خود داری کنند.

اما مردم با تعجب می پرسیدند که مگر ممکن است که در جامعه اسلامی به کالاهای صهیونیستی مجوز فروش داده شود؟

سوالی است که بهتر است از شما بپرسم:

۱- به راستی چرا جنابعالی که در عرصه بین المللی به عنوان چهره ای استکبار ستیز مایه مباهات ملت ایران بوده اید،در خصوص این مسئله عقب نشسته اید؟!

۲- چرا شما که با شهامت افسانه هولوکاست را به چالش می کشید،در قبال کالاهای صهیونیستی سکوت کرده اید؟!

۳- اگر طبق قانون اساسی انقلاب اسلامی ایران باید زمینه ساز ایجاد امت واحده جهانی باشد و اگر شما به‏ عنوان‏ رییس‏ جمهور در پیشگاه‏ قرآن‏ کریم‏ و در برابر ملت‏ ایران‏ به‏ خداوند قادر متعال‏ سوگند یاد کرده اید که‏ که‏ پاسدار مذهب‏ رسمی‏ و نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏ و قانون‏ اساسی‏ کشور باشید و همه‏ استعداد و صلاحیت‏ خویش‏ را در راه‏ ایفای‏ مسئولیتهایی‏ که‏ بر عهده‏ گرفته‏ اید به‏ کار گیرید‏ ،پس چه توجیهی برای وجود این اقلام در بازارهای ما وجود دارد؟

(“قانون اساسی با توجه به محتوای اسلامی انقلاب ایران که حرکتی برای پیروزی تمامی مستضعفین بر مستکبرین بود زمینه تداوم این انقلاب را در داخل و خارج کشور فراهم می کند بویژه در گسترش روابط بین المللی، با دیگر جنبش های اسلامی و مردمی می کوشد تا راه تشکیل امت واحد جهانی را هموار کند (ان هذه امتکم امه واحده و اناربکم فاعبدون) و استمرار مبارزه در نجات ملل محروم و تحت ستم در تمامی جهان قوام یابد.”)

4- چه رابطه ی منطقی بین وجود کالاهای صهیونیستی و بند ۱۶اصل سوم قانون اساسی که دولت را ملزم به بسیج امکانات خود در راستای نیل به آن می کند وجود دارد؟

(اصل۳:دولت‏ جمهوری اسلامی‏ ایران‏ موظف‏ است‏ برای‏ نیل‏ به‏ اهداف‏ مذکور در اصل‏ دوم‏، همه‏ امکانات‏ خود را برای‏ امور زیر به‏ کار برد:….

۱۶-تنظیم‏ سیاست‏ خارجی‏ کشور بر اساس‏ معیارهای‏ اسلام‏، تعهد برادرانه‏ نسبت‏ به‏ همه‏ مسلمانان‏ و حمایت‏ بی‏ دریغ از مستضعفان‏ جهان‏.)

5- چه رابطه ای بین این مسئله و اصل یازدهم قانون اساسی وجود دارد؟

﴿به‏ حکم‏ آیه‏ کریمه‏ “ان‏ هذه‏ امتکم‏ امه‏ واحده‏ و انا ربکم‏ فاعبدون‏” همه‏ مسلمانان‏ یک‏ امت‏ اند و دولت‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ موظف‏ است‏ سیاست‏ کلی‏ خود را بر پایه‏ ائتلاف‏ و اتحاد ملل‏ اسلامی‏ قرار دهد و کوشش‏ پیگیر به‏ عمل‏ آورد تا وحدت‏ سیاسی‏، اقتصادی‏ و فرهنگی‏ جهان‏ اسلام‏ را تحقق‏ بخشد.﴾

در پایان بار دیگر از زحمات شبانه روزی حضرت عالی در مسیر سربلندی ایران اسلامی قدر دانی می کنم و به ویژه جرئت و جسارتتان را زمینه هدفمند سازی یارانه ها می ستایم و اعلام می کنم که نقد عملکرد جنابعالی در مسئله وجود کالاهای صهیونیستی،هرگز به معنی نادیده گرفتن نقاط برجسته و مثبت عملکرد دولت در سایر حوزه ها نیست،بلکه به عکس بروز شایستگی های شما در سایر بخش ها است که بنده را به دریافت پاسخ مناسبی در این حوزه نیز امیدوار می کند. معتقدم آنچه نوشتم بخشی از تکلیف من در قبال اصل هشتم قانون اساسی بود.

(اصل ۸: در جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ دعوت‏ به‏ خیر، امر به‏ معروف‏ و نهی‏ از منکر وظیفه‏ ای‏ است‏ همگانی‏ و متقابل‏ بر عهده‏ مردم‏ نسبت‏ به‏ یکدیگر، دولت‏ نسبت‏ به‏ مردم‏ و مردم‏ نسبت‏ به‏ دولت‏. شرایط و حدود و کیفیت‏ آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند. “والمئمنون‏ و المئمنات‏ بعضهم‏ اولیا بعض‏ یامرون‏ بالمعروف‏ و ینهون‏ عن‏ المنکر.)

توفیقات روز افزونتان را از درگاه خدای متعال مسئلت دارم و آرزو می کنم که در زمره بهترین اعوان و انصار حضرت بقیة الله الاعظم باشید.

والسلام علیکم و علی عباد الله الصالحین

دعاگوی شما: آزاده پیرنهاد،

دانشجوی سال چهارم رشته معارف اسلامی و علوم تربیتی - دانشگاه امام صادق علیه السلام
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *