سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۴۰

تفاوت‌هاي ارغوان رضايي و هديه‌ تهراني

يکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 115507
چرا ارغوان مایه افتخار ماست اما میترا حجار مایه سرافکندگی؟ فقط به خاطر اینکه ارغوان هیچ‌وقت در ایران زندگی نکرده؟ سختی جنگ را در کودکی‌اش احساس نکرده؟ برای سازندگی بعد از جنگ هزینه نداده؟ طعم گرانی و تحریم را نچشیده؟
در ادامه واكنش‌ها به موفقيت ارغوان رضايي در مسابقات تنيس نيويورك سايت الف در يادداشتي با انتقاد به برخي رويكردهاي رسانه‌اي به اين موضوع نوشته است: واقعا تفاوت بین ارغوان رضایی و گلشیفته فراهانی، میترا حجار، فاطمه معتمدآریا و خیلی های دیگر چیست که آنها گ - ف و م - ح و ف - م می شوند اما ارغوان، الف - ر نمی شود؟

من خصومتی با ارغوان ندارم. هیچ دفاعی هم از آنهای دیگر ندارم. اتفاقا شدیدا هم به رفتارهایشان اعتراض دارم، اما نمی‌توانم این دوگانگی در برخورد بعضی‌ها را هضم کنم. ارغوان رضایی به کدام یک از هنجارهای دینی مقید بوده که گلشیفته فراهانی نبوده؟ یا فاطمه معتمد‌آریا به کدام غرور ملی اهانت کرده که ارغوان نکرده؟

چه تفاوتی بین ارغوان و دیگران هست که عکس‌های او با لباس تنیس، مفتخرانه منتشر می‌شود اما میترا حجار به خاطر حضور بی‌حجابش در یک فیلم خارجی باید مورد انتقاد قرار بگیرد؟

چرا ارغوان مایه افتخار ماست اما میترا حجار مایه سرافکندگی؟ فقط به خاطر اینکه ارغوان هیچ‌وقت در ایران زندگی نکرده؟ سختی جنگ را در کودکی‌اش احساس نکرده؟ برای سازندگی بعد از جنگ هزینه نداده؟ طعم گرانی و تحریم را نچشیده؟

به راستی اگر ارغوان درایران بزرگ شده بود، آیا امروز می‌توانست در تنیس برای ما افتخارآفرینی کند؟ یا اگر هم به همین جایگاه می‌رسید، آیا ما همینطوری به او افتخار می‌کردیم؟ یا آن وقت مایه ننگ ما می‌شد؟ آیا گلشیفته جز به این بهانه که نمی‌تواند در ایران در زمینه مورد علاقه‌اش پیشرفت کند، امروز در خارج از ایران زندگی می‌کند؟ و آیا ارغوان جز به همین دلیل تبعه فرانسه است؟

چرا عکس یادگاری مشایی- صرفنظر از شخص او - با هدیه تهرانی، نقطه ضعف اوست اما هدیه ارغوان رضایی به احمدی نژاد، غرور ملی‌مان را بر می‌انگیزد!؟ و ده‌ها آیا و چرا ی دیگر.... آیا هنوز حق ملاک سنجش افراد است یا مصلحت ایجاب می‌کند که فعلا بعضی اشخاص ملاک حق قرار گیرند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نه عزیزم تنها به این دلیل که ما مردم ایران چون بوقلمون رنگ به رنگیم
Iran, Islamic Republic of
ارغوان در سرزمین کفر بزرگ شده و شیفته ایران هست ... ولی اون ها در سرزمین اسلام بزرگ شدند و شیفته غرب هستند
Iran, Islamic Republic of
مقایسه قشنگ و بجایی بود
Iran, Islamic Republic of
سلام
چند نکته در باره این متن :
وقتی که از یک منظر به قضیه نگاه شود مسلماً تبدیل به متن فوق میشود .
اما از نگاه دیگر : ارغوان رضایی در ایران زندگی نکرده است و طعم سختی ها را نچشیده است ولی با این احوال میتواند درک کند که فردی مانند احمدی نژاد چه شخصیتی و توانائی دارد .
متاسفانه افرادی که 30 سال در این مملکت زندگی کردند ساز مخالف میزنند و هنوز تشخیص خوب یا بد را نمیدهند حتی مثل ارغوان رضائی هم بصورت زبانی هم مطرح نمیکنند
نه اینکه بی حجابی ارغوان خوب است بلکه او در سرزمینی که سرتا پا غرق در ظواهر دنیائی است ، باز این درک را دارد که خوب و بد چیست ، ظلم و ظالم و مبارز با آنها کیست .
حال یک عده در سرزمین سراسر اسلامی با آن همه فضای برای تعقل و تفکر باز همه سنگ غرب را به سینه میزنند
بله تفاوت در اینجاست نه در چیزهای ظاهری !!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اين چه عيبي داره كه هر كدام از بعضي از مسئولين ما با نام و ياد و آوازه يكي از اين شخصيتهاي برجسته و فرهيخته و ارزشي !!!! نامور شوند و هر از گاهي نامشان بر سر زبانها بيفتد . اگر چه معروفين عالم هنر و ورزش در جمع نسوان كم نيستند اما اين چند نفر به دلايل مختف ميتوانند نام هر كسي را كه بخواهند بر سر زبانها بيندازند !!؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خانم رضايي در دل تمدن غرب، شيفته ايران مقتدر شده ولي اينها در دل سرزمين ايران، خودباخته غربي‌ها شده‌‌اند.
اگر در زمین دشمن با قواعد دشمن بازی كنیم اقدام متقارن منفی و اگر در زمین خودی با قواعد دشمن بازی كنیم، اقدام نامتقارن منفی است كه این فاجعه است.
اگرچه بزرگ كردن خانم رضايي هم كار درستي نيست، اما تخريب او بخاطر حمايت از احمدي‌نژاد تاسف‌آور است.
راستي اين خانم ميترا حجار و گلشيفته فراهاني چه هزينه‌اي براي جنگ و سازندگي بعد از آن داده‌اند كه سايت آقاي توكلي مي‌داند ولي مردم نمي‌دانند؟!
مگر آنكه ترويج بي‌بندوباري در سينماي ايران را خدمت به ايران بدانيم.
Iran, Islamic Republic of
حالا چرا اسم ها را مخفف کرده اید از چه می ترسید اینها زمانی هم که در ایران بودند هیچ گلی به سر این ملت نزدند جز تحقیر دین و فرهنگ این مردم
Iran, Islamic Republic of
دلیلش روشن هستش چرا که او تحت تربیت نظامهای غربی بزرگ شده اما گرایش ایرانی قوی ای دارد ، البته از نوع ایران دوستانی نیست که با جمهوری اسلامی عناد دارند بلکه با نظام اسلامی هم عنادی ندارد وضمنا پدرشان هم امریکا ستیز هستند که خودشان هم شاید اینچنین باشند
France
خانم رضایی که در غرب بزرگ شدن خودشونو از اون محیط نمی دونن و افتخار می کنن که با رئیس جمهور کشورشون دیدار کنن و برا سربلندی کشورشون اشک شوق میریزن ولی خانمهای هنرپیشه ای که تو این نقد! ازشون اسم برده شده عمری با پول بیت المال و بهره گیری از کشور و حکومت پروار شدن امروز افتخار می کنن که در جشنواره ی کن بی حجاب ظاهر شن تا همرنگ غربیها باشن و از کشور خودشون اعلام برائت کنن ، فرق روشن نیست؟
Iran, Islamic Republic of
سایت الف متعلق به آقای توکلی است همان فردی که با بیانیه تهران به شدت مخالفت کرده و دارد البته نه به خاطر خصومتی که با دولت دارد بلکه به خاطر اینکه صلاح مملکت را میخواهد !!!
{"من خصومتی با ارغوان ندارم" ولی با احمدی نژاد به شدت خصومت دارم!!!}
ارغوان هرچه باشد حد اقل نماد فرقه سبز را به نشانه غرور (بخوانید تضعیف نظام) در معرض نمایش نمیگذارد چون او اصولا آدم سیاسی نیست.
از همه مهم تر ارغوان میهن خویش را دوست دارد نه مثل گ-ف و م-ح و ف-م برای معروف شدن وطن خود را بفروشد .
در پایان یک مقایسه ای بکنیم بین بیانیه تهران و اجلاس وین که هردو در واقع یک معنی داشتند ولی کدامیک باعث سرفرازی ایران و کدامیک باعث سرافکندگی ایران است ؟
قضاوت با شما
Iran, Islamic Republic of
"سختی جنگ را در کودکی‌اش احساس نکرده؟ برای سازندگی بعد از جنگ هزینه نداده؟ طعم گرانی و تحریم را نچشیده؟ "
سایت آقای توکلی از کجا میداند و مطمئن است که گلشیفته فراهانی و میترا حجار و فاطمه معتمد آریا جزء درد و رنج در این مملکت چیزی ندیده اند و از کجا معلوم مرفه بی درد نبوده اند !
آیا این نفراتی که اسم برده شده اند تا کنون چه خدمتی به این مرز و بوم کرده اند جز ترویج .... در سینمای ایران و مگر غیر از این بوده که همیشه دشمن شاد کن و مایه ی تحقیر ملت ایران بوده اند ؟
گویا سایت آقای توکلی از جای دیگری ... که اینچنین کاسه داغتر از آش شده اند !!!
Iran, Islamic Republic of
فرق است بین دوست داشتن و عشق ورزیدن،فرق است بین دیدن در بیداری و دیدن در خواب،فرق است بین سیب و گلابی،فرق است بین این روزی و آن روزی،فرق است بین رفتن و نرفتن ،فرق است بین ...
Iran, Islamic Republic of
رضایی هم اگر واقعیت ها می دید مثل اونها می شد
Iran, Islamic Republic of
مطلبتون به دلیل اینکه با عقل سازگار نیست و بدون هیچ تفکری نوشته شده ارزش جواب مستدل رو نداره...!
Iran, Islamic Republic of
آورده اند که: روزی زبیده زوجه ی هارون الرشید در راه بهلول را دید که با کودکان بازی میکرد و با انگشت بر زمین خط می کشید.
پرسید: چه می کنی؟ گفت: خانه می سازم.
پرسید: این خانه را می فروشی؟ گفت: آری.
پرسید: قیمت آن چقدر است؟ بهلول مبلغی ذکر کرد. زبیده فرمان داد که آن مبلغ را به بهلول بدهند و خود دور شد. بهلول زر بگرفت و بر فقیران قسمت کرد. شب هارون الرشید در خواب دید که وارد بهشت شده، به خانه ای رسید و چون خواست داخل شود او را مانع شدند و گفتند این خانه از زبیده زوجه ی توست. دیگر روز، هارون ماجرا را از زبیده بپرسید. زبیده قصه بهلول را باز گفت. هارون نزد بهلول رفت و او را دید که با اطفال بازی می کند و خانه می سازد. گفت: این خانه را می فروشی؟ بهلول گفت: آری
هارون پرسید: بهایش چه مقدار است؟ بهلول چندان مال نام برد که در جهان نبود.
هارون گفت: به زبیده به اندک چیزی فروخته ای. بهلول خندید و گفت: زبیده ندیده خریده و تو دیده می خری. میان ایندو، فرق بسیار است.
Iran, Islamic Republic of
خوب آخرش؟؟؟ منظور؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگه رضایی هم تو ایران بود که اولا به این مدالها نمیرسید
ثانیا به جرم اشاعه .... از طرف آقایون ارزشی طرد میشد!
Iran, Islamic Republic of
عزیزان دعوای شما سر چیست ؟ من قبل از اینکه این مطلب را در این سایت بخوانم از فردی شنیدم وتنها یک جمله به او گفتم که این را هم از دیالوگ یک فیلم یاد گرفتم وبه آن اعتقاد دارم وآن جمله این است که آدم باید مثل لاتهای با مرامم باشد و سه چیز برایش ارزش داشته باشد خداوناموس و وطن حالا یکی آ« سر دنیا پیدا شده که این ویژگی را دارد با وجود تربیت در محیط غربی . شما هم پیله نکنید واینقدر ایراد بنی اسرائیلی نگیرید
Iran, Islamic Republic of
حجابش مسآله شخصی خودشه یاد بگیریم تو مسایل شخصی دیگران دخالت نکنیم-
ولی رفتاری که میکنه یه شجاعت توشه شاید این خانم محترم به هدف زندگیش رسیده که الحق هدف بزرگیه ولی تو دنیای غرب که به راحتی علیه ما اقدام میکنن این خانم از تمام موفقیتاش چشم پوشی میکنه حرفشو میزنه عکس گرفتن با آقای احمدی نژاد کافیه تا هزار تا برنامه علیه این خانم تدارک ببینن.این فرق ایشونه با اون خانم ها که برای رسیدن به یه هدف تهی رزی اعتقاداتشون پا میذارن- بازم خدا جای حقه
Iran, Islamic Republic of
حجار و فراهانی نان جمهوری اسلامی رو خوردند و میخورند اما ارغوان رضایی برای فرانسه نون میاره وفرانسویها بهش افتخار میکنند اما کسی در ایران به این بازیگرها افتخار نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
خوب شد آقای توکلی یاد آوری کرد، کم کم داشت یادمان می رفت آقای مشایی با هدیه تهرانی عکس یادگاری انداخته است. اما دلیلی نداشت که از نام دیگران نظیر الف-ر استفاده ابزاری کند خوب بود می نوشت آی مردم هرگز فراموش نکنید که مشایی با هدیه تهرانی عکس یادگاری انداخته است. مبادا از یادتان برود.
Iran, Islamic Republic of
مملکت .....دیگه اینه معنیش
Russian Federation
متاسفانه افرادی که 30 سال در این مملکت زندگی کردند ساز مخالف میزنند و هنوز تشخیص خوب یا بد را نمیدهند حتی مثل ارغوان رضائی هم بصورت زبانی هم مطرح نمیکنند
نه اینکه بی حجابی ارغوان خوب است بلکه او در سرزمینی که سرتا پا غرق در ظواهر دنیائی است ، باز این درک را دارد که خوب و بد چیست ،
Russian Federation
اگر ارغوان درایران بزرگ شده بود، آیا امروز می‌توانست در تنیس برای ما افتخارآفرینی کند؟
Iran, Islamic Republic of
بله
Iran, Islamic Republic of
ارغوان جام عقیقی به سمن خواهد داد،
چشم نرگس به شقایق نگران خواهد شد
این تطاول که کشید از غم هجران بلبل،
تا سراپرده گل نعره زنان خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
اين سايت از لحاظ فهم دچار مشكل جدي است و بايد بداند فرق است بين آنكه از ايران و ايراني دفاع مي كند و در سختترين شرايط با هديه به رئيس جمهور صداي ضد انقلاب ها را در مي آورد تا كسي كه با فيلم ها و فرار از كشور و بازي با همجنس گراها تشويق ضد انقلاب ها را براي خود ميخرد حالا هرچند عين هم لباس بپوشن و تفاوت است بين كسي كه با فرهنگ ايراني بزرگ شده و بي حجاب ميشود و كسي كه با فرهنگ فرانسه بزرگ شده و بي حجاب مي شود
Switzerland
میترا حجار و فراهانی و... تا حالا تندیس جشنواره سیمرغ خودشون به جناب .....تقدیم نکردن ولی خانم رضایی تنیسش که ...........
بگم؟ بگم؟
Iran, Islamic Republic of
نظر "ارغوان در سرزمین کفر بزرگ شده و شیفته ایران هست ... ولی اون ها در سرزمین اسلام بزرگ شدند و شیفته غرب هستند" رو ... در ...تاييد مي كنم .!
United States
یکی به من بگه اصلاً چه معنی داره این ارغوان بدون چادر و مقنعه و ...اصلاً چرا جلوی چشم نامحرم راکت می زنه، بیاد اینجا توو تهروون خودمون کلی هدایتش ......
Iran, Islamic Republic of
اشتباه نکنیدماهیچ تعصبی روی ارغوان رضایی نداریم .
(مامتعصب روی دینمان هویتمان ملیتمان هستیم).اتفاقاناراحتی ماازاینه که ارغوان نون جمهوری اسلامی رونخورده ..(اما)راه وبیراه پشت سر نظام صفحه نگذاشته. دراجتماعات ضدایرانی شرکت نکرده. ظلم وستم دشمنان اسلام ونظام رونادیده نگرفته. به رئیس جمهورایران افتخار میکنه چون مقابل ظلم و کفر مستکبران عالم ایستاده..ارغوان رضایی ملیتی فرانسوی واصالتش ایرانی است ولی باتمام عشقش نقشه ایران راروی سینه اش جاداده است..اوهیچ گاه شرایط دفاع مقدس رانچشیده..ازاوانتظاری نیست تمام قددرمقابل هجمه هاایستادگی کند..او....و او...
Iran, Islamic Republic of
آفرین بهترین چیزی بود که در رابطه با این مقاله میشد نوشت آفرین برادر یا خواهر عزیز:
"ارغوان در سرزمین کفر بزرگ شده و شیفته ایران هست ... ولی اون ها در سرزمین اسلام بزرگ شدند و شیفته غرب هستند"
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اينكه ايشون با حفظ حجاب(هر چند به اون اعتقادي نداشته باشه)ميتونه با نام ايران مسابقه بده و اين كارو نميكنه درمورد وطن پرستي و ايران دوستي ايشون ترديد به وجود مي آيد
ارغوان خانم اگر ايراني هستي با نام كشورت مسابقه بده
Iran, Islamic Republic of
و یه سوال با توجه به این نکته ارغوان میتونه با نام ایران بازی کنه( و نیازی به حضور فیزیکی در ایران نیست مثل اغلب تنیسورهای روس که اغلب مقیم آمریکا و اروپای غربی هستند اما با نام روسیه شرکت میکنند)به جز بحث حجاب آیا عدم شرکتش تو مسابقات با نام ایران دلیل دیگری داره؟
واقعا چرا وقتی میشه با نام ایران مسابقه بده باید تمام افتخاراتش به نام فرانسه ثبت بشه؟
تو سایتش گفته آندره آغاسی الگوش بوده آغاسی که خود او هم اصلیتی ایرانی داره اما حتی یه کلمه به فارسی نمی تونه صحبت اما ارغوان به ایرانی بودن خود افتخار میکنه
ارغوان خانم گل!در این مورد از آغاسی الگو نگیر و مثل اون که همش با نام امریکا مسابقه داد تو این نام فرانسه را از خودت دور کن و با نام میهن عزیزمون مسابقه بده
موفق و پایدار باشید
Iran, Islamic Republic of
هيچ تفاوتي ندارند كلي هم به هم شبيه هستند يكي با كشف حجاب يكي با وطن فروشي و مسابقه دادن با نام فرانسه نام ايرانو بلند اوازه كردند
يكي نيست به اين خانوم بگه اينكار عين وطن فروشيه كه ايرانيان زيادي قبل از او هم اينكارو كردند
Iran, Islamic Republic of
تفاوت ارغوان با بازیگران سیاسی وطن فروش اینه که ارغوان حداقل مثل بازیگرای وطن فروش با دست بند سبز که نشان ستیز با نظام اسلامی (البته به زعم خودشان)و ملت ایران است در مسابقات حضور نمی یابد.
Iran, Islamic Republic of
واقعا احسنت جناب الف حرف دل خیلی هارو زدی،چند وقت پیش هم در بخش خبری20:30 به وجود صحنه های رقص و خواندن ترانه های اون ور آبی در بعضی فیلم های سینمایی اعتراض شد ولی اصلا از صحنه های فیلم اخراجی ها چیزی نشان نداد در حالی که بسیار بیشتر از فیلم های دیگر بود ما هم از این یک بام و دو هوای آقایان اصلا خوشمان نمی آید!
Iran, Islamic Republic of
مقایسه ... انجام داده اید و من ناچار هستم بگویم برای این موضوع فقط دستتان کار کرده و حتی 1 ثانیه هم فکر نکردید .!
Iran, Islamic Republic of
ارغوان اگه با نام ايران مسابقه بده باعث افتخار و غرور همه ما ايراني هاست
وگرنه
و ديگر هيچ
Iran, Islamic Republic of
خانم ارغوان اگر خیلی به ایران و رییس جمهورش علاقه داره (که بهش راکت تنیس میده) چرا نمیاد تو ایران زندگی کنه و احساساتش رو بهتر و قشنگتر نشون نمی ده؟؟!!!
نشسته اونجا داره ......خار!!!