جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تکذیب حضور ایرانیان در گروه‌های تکفیری

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 378209
رئیس دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه بلژیک، تصریح کرد که هیچ کدام از تروریست‌های منطقه اهل ایران نیستند و این برای ایران نقطه مثبتی است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با وزیر خارجه بلژیک، در کنفرانس خبری مشترک با وی حاضر شد.

وزیر خارجه بلژیک، دیدیه ریندرز در این کنفرانس خبری به مباحث صورت گرفته با ظریف، از جمله مساله عراق اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای به پیشرفت برسد.

ظریف هم در این کنفرانس ابتدا از دولت بلژیک تشکر کرد و ابراز داشت که از صبح امروز با مقامات مختلف اتحادیه اروپا و بلژیک دیدار کرده است.

وی روابط ایران و بلژیک را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت که روابط اقتصادی دو طرف جان تازه‌ای گرفته است. تبادلات اقتصادی و فرهنگی بهبود یافته و ما به توسعه این روابط فکر می‌کنیم؛ از جمله آموزش، محیط زیست و تبادلات پارلمانی.

ظریف به مباحث مربوط به خاورمیانه اشاره کرد و افزود: شاهد حضور جنگجویان در عراق و سوریه و رفتارهای وحشیانه آنها هستیم.

وی خواستار مبارزه بین‌المللی با تروریسم در خاورمیانه و داشتن تصویری بلندمدت از این مبارزه تاکید کرد.

آقای ظریف ضمن تاکید بر حمایت از فرایند سیاسی و دموکراتیک در عراق، بر حمایت ایران از مبارزه با تروریسم در عراق تصریح کرد.

وزیر امور خارجه در خصوص مساله هسته‌ای بر ادامه مذاکرات تاکید کرد و ابراز داشت که ایران متعهد است که برای مساله هسته‌ای راه‌حل پیدا کند.

ظریف همچنین در پاسخ به سوالی، تصریح کرد که هیچ کدام از تروریست‌های منطقه اهل ایران نیستند و این برای ایران نقطه مثبتی است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از آقای ظریف مذاکرات وی با «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را «خوب» ارزیابی کرده و نوشته است: «بعد از بحث‌هایی که با خانم اشتون داشتم، کاملا خوش‌بین هستم که در موعد مقرر بتوانیم این مسئله را حل کنیم. امیدوارم که آمادگی و اراده سیاسی که من در همه طرف‌های این مذاکرات می‌بینم، در سه ماه آینده به راه‌حل منجر شود.»

آقای ظریف با این حال تأکید کرد که دستیابی به توافق جامع هسته‌ای نیازمند «اراده سیاسی» است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *