جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۸
۳۶
گزارش "جهان‌نیوز" از حمله رسانه مجلس به یک کمیسیون؛

راز خط خبری مشترک خبرگزاری مجلس و رسانه‌های بیگانه علیه گزارش کمیسیون برجام چیست؟

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 448409
هر چند برای چندمین بار خبرگزاری مجلس مسیری بر خلاف اکثریت نمایندگان ملت رفته اما این بار با رسانه های بیگانه و روزنامه های زنجیره ای نیز همسو شده است.
به گزارش جهان، گزارش کمیسیون بررسی برجام مجلس شورای اسلامی اگر چه مورد استقبال قاطبه نمایندگان ملت قرار گرفت اما با واکنش منفی خبرگزاری مجلس مواجه شد.

هر چند برای چندمین بار خبرگزاری مجلس مسیری بر خلاف اکثریت نمایندگان ملت رفته اما این بار با رسانه های بیگانه و روزنامه های زنجیره ای نیز همسو شده است.

در حالی که طیف ها و شخصیت های مختلف قوه مقننه گزارش اخیر کمیسیون بررسی برجام را داهیانه، منصفانه، دقیق و کارشناسی خوانده اند اما خبرگزاری خانه ملت تلاش می کند تا این گزارش را زیر سؤال ببرد.

هنوز زمان زیادی از انتشار قرائت گزارش کمیسیون بررسی برجام درباره توافق هسته ای وین در صحن علنی مجلس نگذشته بود که خبرگزاری مجلس در اقدامی غیرحرفه ای نامه اخیر پنج نماینده دولتی بر علیه گزارش کمیسیون بررسی برجام را تبدیل به خبر اول خود کرد و تلاش کرد وزن آن پنج نماینده را برابر با کل مجلس نشان دهد.



در حالی که انتظار می رفت رسانه مجلس حامی گزارش دقیق کمیسیون برجام باشد، اما خبرگزاری مجلس راه رسانه های تندرو و دولتی را در پیش گرفت

انتشار نامه موسوم به پنج نماینده به شکلی عجیب مورد استقبال خبرگزاری مجلس قرار گرفت و این رسانه صراحتاً از یک سو خط خبری حمایت از آن را در پیش گرفت و از سوی دیگر تلاش کرد با مصاحبه هایی گزارش کمیسیون برجام را زیر سؤال برده و سیاسی جلوه دهد. تعداد مخالفان گزارش کمیسیون برجام در مجلس آنقدر کم بود که این خبرگزاری مجبور شد با همان‌ اقلیت معدود و انحصارطلب نویسنده بیانیه مورد اشاره جهت مخالفت با گزارش کمیسیون برجام مصاحبه کند.

اگر چه خبرگزاری مجلس تحت مدیریت رئیس قوه مقننه است و آقای لاریجانی نیز گزارش کمیسیون بررسی برجام را «سند مهمی برای ایران» خوانده و پیشنهادهای آن را "داهیانه" دانسته اما رسانه مجلس درباره گزارش کمیسیون (به نقل از یک وکیل الدوله) می نویسد: «گزارش نهایی کمیسیون برجام، دقیقا نظر و قرائت آمریکایی‌ها از برجام است».

البته خبرگزاری مجلس در این راه تنها نبود و به فاصله اندکی پس از انتشار بیانیه مغرضانه پنج وکیل الدوله در این رسانه، اکثریت رسانه های بیگانه نیز خط خبری آن را  در پیش گرفتند و ضریب بالایی به نامه پنج وکیل الدوله دادند. این خبرگزاری در دوره بررسی برجام در کمیسیون مربوطه نیز عمدتاً بازتاب دهنده منتقدان کمیسیون بود.


مطالب خبرگزاری مجلس با استقبال رسانه های بیگانه و ضدانقلاب مواجه شد








امروز نیز روزنامه های زنجیره ای تلاش کردند با استناد به نامه پنج نماینده، گزارش کمیسیون برجام را زیر سؤال ببرند.

انتظار می رود که رسانه منتسب به مجلس شورای اسلامی، بر اساس نظر و رای اکثریت مجلس -و نه به میل اقلیت افراطی و مستبد- رفتار و عمل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این خبرگزاری خطش رو از دولت میگیره، معلومه که مخالف گزارشی کمیسیونه. بهتره بهش بگیم خبرگزاری خانه دولت و روحانی
دوباره بني صدر؟؟
چقدر بني صدر زياد شده تو مملكت
ولي اون موقع كه بني صدر بود جهان آرا و علم الهدي داشتيم حالا چي داريم؟؟1
رازش اینه که جامعه مدرسین ... هنوز اصرار به اصولگرا بودن آقای لاریجانی دارد
اقای لاریجانی اصول گرا بوده و هست
Iran, Islamic Republic of
متمايل به اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
سلام: الحمد لله که مردم دارند پشت پشت پرده را هم می بینند ... چه رسد به پشت پرده.......
خدا رو شکر بنده به لاریجانی رای ندادم
جامعه محترم مدرسین سال 84 از اقای هاشمی دفاع کرد ضمن احترام به این بزرگوارن خدا به هر کسی عقل وراه تحقیق داده
Iran, Islamic Republic of
در انتخابات اتي ، عيار برخي ها واقعا مشخص مي شود .
اقای لاریجانی بدون اجازه اقای ... آب نمیخوره خوب معلومه حرفی رو میزنه که اون خوشش بیاد
ایمان
راز واکنش مشترک اقلیت دلواپس و نخست وزیر رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی به برجام چیه؟
رحیم
میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است.
البته از جنگ زرگری صهیونیستها در این قضیه که بگذریم(یعنی تظاهر به مخالفت با برجام در حالی که در بغل جیبشان عروسی گرفته اند)

مخالفت ما با برجام برای جلوگیری از سیلی خوردن ایران وحفظ دستاوردهاست و..... اما مخالفت صهیونیستها این است که فشار و ذلیل کنندگی برجام کم است
البته با عرض پوزش از توضیح واضحات ولی چاره ای نیست بعضیها مغرضانه عقلشان را تعطیل کرده اند.

دانه فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه
هر دو جان سوزند ولی این کجا و آن کجا.
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
آفرین تحلیلتان به ویژه در خصوص صهیونیستها کاملا درست بود
نخست وزیر منحوس صهیونیست هم از برجام دفاع تمام قد کرده. تشت رسوایی غرب زده ها خیلی وقت افتاده
محمد
عموجون از خواب بیدارشو پس از زمزمه های یک هفته اخیر تو ایران که برجام تصویب شده موضع نتانیاهو دقیقا مثل موضع شما و دوستان شما تو دولت و مجلس شده و شدیدا داره از توافق حمایت می کنه آره پسرم رازش اینه!!!!
مگه خبر نداری نتانیاهو هم این هفته از برجام حمایت کرد و موافقش شد. گفت باید به آمریکا تو اجراش کمک کرد. موافقای برجام که مخالفت نتانیاهو رو میکوبوندن تو سر منتقدا تحویل بگیرن!
بهتره به جای غرق شدن در جنجال خبری و اسیر شدن در خط فکری که برخی رسانه ها القاء میکنن با خودت فکر کنی که آیا ذره ای قرابت بین خواست صهیونیست ها با حزب اللهی ها می بینی؟!
اون جنگ زر گری رو میگی؟
Indonesia
همان رازیست که در حمایت شماو امثال شما همراه باسران امنیتی رژیم اشغالگر قدس از برجام و همچنین حمایت رئیس جمهورو وزیرخارجه شیطان بزرگ از این برجام وجود دارد.
Iran, Islamic Republic of
ساده انگاري شما همين بس كه فريب خيمه شب بازي نتانياهو را ميخوريد
Iran, Islamic Republic of
هردوشون دشمن ایرانن.
من
United Kingdom
والا شما هم دیگه انصاف داشته باشید یا ازاده باشید

اگهاون 3 نفر مخالف جلسه رو ترک نکرده بودن که اصلااین گزارش رای نمی اورد
سیدمهدی
United Kingdom
اگر اینطوره ، خوب پس چرا جلسه رو ترک کردن ؟
خدایا برسون مولایمان مهدی عج رو
کاظم
خدايا هر کس در هر مقام ومنصبى ودر هر لباسى به اين مملکت خيانت ميکند و دل رهبر عزيز را ميرنجاند نابود بگردان.
صبر مردم هم حدى دارد
مسعود دیپلمات
برخی دقیقا" مصداق تفرقه اندازان و نفاق افکنان مذکور در فرمایشان رهبر معظم هستند که با این عمل شنیع و ناشایست، خود را لو دادند.
أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ أَن لَّن يُخْرِجَ اللَّـهُ أَضْغَانَهُمْ ﴿٢٩﴾
United Kingdom
همسویی نتانیاهو و ال منحوس سعودی و دلواپسان در مورد توافق هسته ای و چطور توجیح می کنید !!؟؟
Iran, Islamic Republic of
ای عزیز!
توجیه لازم نیست !!!! خودت این قرار داد یا به اصطلاح توافق را بخوان و سپس خودت بدون هیچگونه گرایش حزبی جناحی قضاوت خواهی کرد!!!
اگر این اقدام خائنانه در دور زدن مجلس در زمان احمدی نژاد اتفاق می افتاد ..... سر همه اصولگرایان ، فروع گرایان و قال گذاران و ....را با آن نمی شکستید .....؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
عزيزم فعلاً نتانياهو و آل منحوس سعودي و امريكا و اروپا حامي برجام هستند فكر كنم اخيراً اخبار را نشنيدي قبلاً هم يه دعوا زرگري مختصري كردند ولي الان تمام شده
حمزه
Iran, Islamic Republic of
برای این بیانیه همین بس که مبلغش شبکه های معاندی مثل بی بی سی و کلمه و دوویچه وله و غیره باشه ... البته اینها همه لطف خداست که با قرار دادن مسئولین در شرایط مختلف و حساسی مثل فتنه 88 یا قضیه همین برجام و یا خیلی موارد دیگه بی تقوایی و ماهیت ... اونها رو مشخص میکنه ... امان از دنیاپرستی ، به برخی پیشنهاد میکنم نگاهی به خطبه های مولای متقیان آقا امیرالمومنین علی علیه السلام که در مذمت دنیا گفته اند بیاندازند.
محسن
Iran, Islamic Republic of
ترک جلسه این سه نفر نشان میدهد که اونها هدف دیگه داشتند چون اگه ترک نمی کردند گزارش رای نمی آورد بنا بر این هدفشان بقول خودشان دمکراتیک نبوده بلکه شانتاژ است
مجید
Iran, Islamic Republic of
اسامی این پنج نماینده رو نوشتم تا مراقب باشم خودم و اطرافیانم در انتخابات بعدی به این ... و هم حزبی های آنان رای ندهند .
مجلس همان كاري را كرد كه مردم مي خواستند البته نه ان 4درصد. قطع و يقين برجام عليرغم اينكه نيازي به تصويب مجلس نداردتصويب شود.
حسيني
باسلام ضمن خسته نباشيد واقعا جاي تاسف دارد خبرگزاري مجلس جموهوري اسلامي در چه راستاي هست لطفا بيانيه انجمن هاي اسلامي در خصوص لاريجاني و بروجردي باز شر كنيد
587
خدارا شکر خدا دشمنان ما را نادان افرید


ایرادی نداره با این رفتارهایشان چهره منافق اینها برای مردم بصیر هررو ز اشکارتر از دیروز میشه
Iran, Islamic Republic of
برخی فكر دوره بعدي مجلس است نگران رأي نياوردنه گرفتي چي شد!!!
اب در کوزه و ما گرد جهان میگردیم
برخی از نمایندگان مذکور فقط و فقط به فکر قبول شدن تو انتخابات پیش رو را دارند ...هر کسی هم جلسات برجام رو دیده باشه راحت متوجه میشد که این اقایون فقط برای بر هم زدن و منحرف کردن جلسه امده بودند و کاری به متن برجام نداشتند.خدا ازتون نگذره...