پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
در گفت‌وگو با «فاکس‌نیوز»

نتانیاهو:جهان باید فشار بر ایران را افزایش‌دهد

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب: 448201
نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار افزایش فشار بر ایران به منظور اطمینان یافتن از پایبندی تهران به توافق هسته‌ای شد.
 به گزارش جهان به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» خواستار فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی و بازرسی برای اطمینان از پایبندی تهران به توافق هسته‌ای شد.
 
نتانیاهو در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» گفت: «باید ایران را تحت فشار قرار داد تا از پایبندی آن به تعهداتش تحت توافق هسته‌ای اطمینان یافت».
 
او بار دیگر نکته‌ای را که در سازمان ملل گفته بود، تکرار کرد و مدعی شد: «جامعه بین‌المللی باید نیروهایی را که علیه تهاجم ایران در منطقه فعالیت می‌کنند و با شبکه تروریسم جهانی آن می‌جنگند، تقویت کند».
 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «اسرائیل تهاجم ایران علیه خود در لبنان و سوریه و همین طور انتقال سلاح‌های پیچیده به حزب‌الله از طریق مرزهای سوریه را تحمل نخواهد کرد. شفاف بیان کرده‌ام که سیاست ما چه خواهد بود. اگر ما مورد حمله قرار گیریم، حمله می‌کنیم. ما این کار را در سوریه انجام داده‌ایم. این سیاست شفاف ماست». 
 
«بنیامین نتانیاهو» با بیان مطالب فوق اظهار داشت، منتظر فرصتی است تا با «باراک اوباما» درباره تعهدش به تقویت امنیت اسرائیل در مقابله با این چالش جدید بحث و گفت‌وگو کند.
 
وی در ادامه مدعی شد: «ما باید شبکه ترور جهانی ایران را نابود کنیم زیرا این شبکه صرفا تهاجم در منطقه را افزایش نمی‌دهد بلکه این کشور در حال ساخت شبکه‌های تروریستی در پنج قاره است».
 
نتانیاهو در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان نیز با بیان اینکه اسرائیل نمی‌داند حضور نظامی اخیر روسیه در سوریه چگونه بر اوضاع این منطقه تاثیر می‌گذارد، اظهار داشت: «اسرائیل می‌خواهد از روابط خصمانه با مسکو جلوگیری کند».
 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر خلاف ناتو و آمریکا از انتقاد از اقدام نظامی روسیه در سوریه خودداری کرد و گفت: «ما نمی‌خواهیم به روزهایی باز گردیم که روسیه و اسرائیل خصم یکدیگر بودند. فکر می‌کنم ما روابط‌مان را تغییر داده‌ایم و این در کل، چیز خوبی است».
 
بنیامین نتانیاهو در ادامه بیان کرد: «به مسکو رفتم تا شفاف بیان کنم که ما باید از رویارویی میان نیروهای روسی و اسرائیلی خودداری کنیم. من اهداف خود در سوریه را تشریح کرده‌ام. نیروهای ما قرار است از امنیت اسرائیل و مردم آن حمایت کنند. روسیه اهداف متفاوتی دارد. اما این نیروها نباید با یکدیگر درگیر شوند».
 
وی ادامه داد، «حضور نیروهای روسی نمی‌تواند مانع تداوم اقدام نظامی اسرائیل در سوریه شود. اگر کسی بخواهد از مرزهای سوریه برای انتقال سلاح هسته‌ای به حزب‌الله استفاده کند، ما اقدام می‌کنیم».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *