جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴
آیت الله مصباح یزدی با هشدار مجدد به جریان انحرافی:

دردهان برادرهم‌حزبی مخالف اسلام هم بایدزد

جمعه ۶ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 168400
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم،گفت:بعد از فتنه سال ۸۸ که جامعه ما در آن موفق شدند و به خوبی امتحان دادند، باید به کلاس بالاتر بروند که امتحان آن سخت تر است.
دردهان برادرهم‌حزبی مخالف اسلام هم بایدزد
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، با تاکید بر کنار گذاشتن منافع شخصی و حزبی در دفاع از اسلام و مقابله با گروه های انحرافی گفت: تنها چیزی که می تواند مایه نگرانی باشد و قداست دارد این است که اگر گروه منحرفی سر کار بیایند به اسلام و دستاوردهای انقلاب لطمه بزنند، این خطر است و باید نگران اینها بود، نه نگران دیگر امور و مسائل.

به گزارش رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، شامگاه پنج شنبه در دیدار اعضای شورای هماهنگی جامعه اسلامی مهندسین، با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) به بیان دیدگاه های خود در خصوص مسائل جاری کشور پرداخت.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه ما همواره در حال امتحان و آزمایش هستیم، تاکید کرد: نقطه عطف هایی که جوامع را تغییر می دهد فتنه نامیده می شود، در این فتنه ها است که عیار انسان ها سنجیده می شود.

وی تصریح کرد: بزرگ ترین فتنه در جهان اسلام، فتنه ای بود که بعد از ارتحال پیامبر گرامی اسلام رخ داد و در سقیفه بنی ساعده خلیفه و جانشین برای پیامبر(ص) تعیین کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه مراتب متعددی دارد، ابراز داشت: به هر میزان انسان در حال تکامل است، فتنه ها نیز به تناسب سخت تر و پیچیده تر می شود، همان گونه که دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی امتحان های شان به مراتب سطوح دشوارتر و سخت تر است.

آیت الله مصباح یزدی همچنین گفت:بعد از فتنه سال ۸۸ که جامعه ما در آن موفق شدند و به خوبی امتحان دادند، باید به کلاس بالاتر بروند که امتحان آن سخت تر است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: کسانی فکر می کردند فتنه بعدی چیزی از قبیل همان فتنه سال ۸۸ باشد، اما باید توجه داشت آن کسی که سؤالات امتحانی را طرح می کند، بهتر بلد است که چگونه طرح کند.

وی تصریح کرد: یک وقت ما متوجه شدیم که عجب سؤالات دقیقی است و از راهی است که هیچ کس باور نمی کند، اما بالاخره امتحان انجام گرفت.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: همان گونه که امتحان و آزمون مراتب مختلفی دارد، قبولی و مردودی در امتحانات نیز مراتب مختلفی دارد، این مساله تابع سلسله عوامل مختلفی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مساله سوابق قابل توجه است و تا مادامی که کسی اثر سوئی از او ظاهر نشده است، ما وظیفه نداریم دست رد بر سینه او بزنیم مگر اینکه اماره و نشانه ای باشد که این شخص دو رو است.

وی در ادامه گفت: ما در مشترکات یقینی اسلام نباید هیچ گونه بخلی بورزیم، هرکجا دیدیم کسی می خواهد اسلام را کمک کند او را یاری کنیم، اما اگر کسی می خواهد در مقابل اسلام بایستد و بر خلاف اسلامی می خواهد حرکت کند باید بزنیم توی دهنش ولو این که برادر و هم حزبی ما باشد؛ در این گونه مواقع باید وابستگی های حزبی و صنفی را کنار گذاشت.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه الگوی تعاون و همکاری باید این شاخص ها را داشته باشد، ابراز داشت: فتنه ای که اخیرا احساس می شود همان امتحان بالاتری است که ما فکر می کردیم روزی پیش خواهد آمد.

وی بیان داشت: کسانی با انگیزه های مختلف از این مساله نگرانی دارند، فرض ما این است که کسانی ممکن است از این نگران باشند که در میدان سیاست رقیب شان پیدا می شود و نگرانی از این گونه جریانات به دلیل شکست در مقابل رقیب است، این انگیزه مقدس و اسلامی نیست.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: تنها چیزی می تواند مایه نگرانی باشد و قداست دارد که اگر گروه منحرفی سر کار بیایند به اسلام و دستاوردهای انقلاب لطمه بزنند، این خطر است و باید نگران اینها بود، نه نگران دیگر امور و مسائل.

آیت الله مصباح یزدی گفت: مساله وقتی موجب نگرانی است که اگر اینها سرکار بیایند دین در خطر است و متاسفانه چنین شواهدی هم وجود دارد، آن وقتی که من نگرانم که فلان شخص و فلان گروه اگر در رقابت پیروز شوند نکند به دین ضربه بزنند این نگرانی مقدس است، اما اگر نگرانی این است که نکند من مقام و پستم را از دست بدهم، این نگرانی اسلامی نیست.

وی اضافه کرد: روح فتنه مربوط به همین جاها است که با باطن و دل انسان سر و کار دارد، کسانی ممکن است در یک جبهه بجنگند و البته از زمین تا آسمان با هم تفاوت داشته باشند.

آیت الله مصباح یزدی در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: ما باید برای کارهای خود عمق دلمان را بکاویم و ببنیم حمایت ها و مخالفت های ما به چه دلیل است؟ آیا با معیارهای اسلامی تطابق و همخوانی دارد یا خیر؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای مصباح تا کی باید پشت سر هم امتحان بدیم پس کی باید حکومت به فکر جوانها باشه به فکر اقتصاد باشه همه غمو غصه حکومت شده دفع فتنه و... آخه چرا مملکت اینطوریه
Iran, Islamic Republic of
خداوند آیت الله مصباح را برای ما حفظ کند
Iran, Islamic Republic of
سئوالی که برای من پیش آمده این است چه طور98/2 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند مسلمان بودند و این رای مایه دوام و مشروعیت حکومت است اما وقتی یکی از همان 98/2 می خواهد نماینده مردم شود باید تایید شود یا به تشخیص شما مسلمان بودنش معین گردد. مگر همین شورای اسلام شناس نگهبان نبود که موسوی و کروبی و خاتمی و ... را تایید کرد و آنها با مردم و کشورشان چه کردند؟ شما یا نظام با آنها چه کرد؟ آیا همین شما نبودید که گفتید اعتقاد مسئولان به ولایت فقیه ظاهری و در نهایت بی منطق و از روی احساس است و ما در 32 سال گذشته نتوانسته ایم این نظریه را برای اهل نظر به درستی تبیین کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
"سئوالی که برای من پیش آمده این است چه طور98/2 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند مسلمان بودند و این رای مایه دوام و مشروعیت حکومت است ... "



با سلام
در مورد کامنت این دوستمون نکاتی هست که گویا بهش توجهی نشده:
1- اینکه اون مردمی که به جمهوری اسلامی رای دادن همه مسلمان بودن درست نیست چون اون رای کشوری و ملی گرفته شد و اقلیت های مذهبی بسیاری بودن که رای به نظام اسلامی دادن
2- اگر هم همه اونا رو مسلمون فرض کنیم این حداقل است برای تعیین سرنوشت کلی ایران اما اداره این نظام را باید به کسانی سپرد که علاوه بر اسلام ایمان عملی نیز داشته باشند و به صرف داشتن شناسنامه مسلمان داشتن دلیل نمی شود که بتواند رییس جمهور یا مسئول مملکتی شود و برای این مساله شورا نگهبان تشکیل شده است
3- اما اینکه چرا موسوی و کروبی و خاتمی از فیلتر نگهبان رد شدن برای این بود که تا قبل از فتنه اظهار اهلیت و خودی بودن داشتن و طبق اصل عدم قصاص قبل از جنایت شورای نگهبان شرعا و عقلا و قانونا نمی توانست اونها رو رد صلاحیت کنه
4- اما با آخر صحبت هاتون موافقم که ما نتونستیم ولایت فقیه رو درست تبیین کنیم و این به چند مشکل بر می گرده:
الف - دشمنی دشمنان که نمی ذاره این اطلاع رسانی و روشنگری درست و شفاف صورت بگیره
ب- کم کاری علما و روحانیت در تبیین این موضوع
ج- تنبلی مومنین در پیگیری صادقانهو به دور از غرض این مساله

البته هر چه که امروز مردم از ولایت فقیه می دانند بیشتر مرهون زحمات خود امام و رهبری و معدود علمایی است که در این راه بین تود ه های مردم روشنگری می کنند و محبوبیت زیاد ولی فقیه هم بخاطر پاکدستی و صداقتش با مردمه و الا مبانی نظری ولایت فقیه هنوز جا نیفتاده که اگر افتاده بود دیگه کسی براش جای سوال نبود که ولی فقیه در صورت لزوم چطور می تونه همسر آدمو به آدم حرام کنه