جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

وزیر جدید اشتباهات فرجی‌دانا را جبران کند

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 376300
قائم‌مقام حزب موتلفه با بیان اینکه وزیر علوم جدید باید تعهد دهد که انتصابات اشتباه فرجی‌دانا را جبران کند، گفت: موارد استیضاح در معرفی وزیر جدید در نظر گرفته شود.
به گزارش جهان، اسدالله بادامچیان نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه استیضاح حق نمایندگان مجلس است، اظهار داشت: معرفی آقای فرجی‌دانا برای یک وزارتخانه مهم و مؤثر کار درستی نبود و نتیجه آن نیز این شد که کار به استیضاح وی انجامید.

بادامچیان برنامه‌ها و انتصابات فرجی‌دانا را در نقطه مقابل نظر نمایندگان ملت دانست و تصریح کرد: آقای فرجی ‌دانا در انتصابات خود حدود ۴۰ رئیس دانشگاه را تغییر داد و از این رو باید پرسید آیا همه آنها غیرنخبه و غیرمدیر بودند؟

قائم‌مقام حزب مؤتلفه با طرح این موضوع که ۸۰ درصد روسای دانشگاه معرفی شده از سوی وزیر بهداشت روحانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد،‌ افزود: این در حالی است که ۸۰ درصد روسای پیشنهادی فرجی دانا در شورای عالی انقلاب فرهنگی رد شدند چرا که گفته شد نمی‌توان دانشگاه را به دست این افراد سپرد اما اعتنایی به این مسئله صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه آقای فرجی‌دانا در فرصت یک ماهه نیز نتوانست رضایت نمایندگان ملت را جذب کند، خاطرنشان کرد‌: وزیر، منتخب خانه ملت است نه رئیس‌جمهور از این رو وزرا باید بتوانند رضایت نمایندگان را به دست آورند.

بادامچیان با تأکید بر اینکه نمی‌توان اکثریت نمایندگان ملت را دشمن دانست، ادامه داد: با توجه به استیضاح وزیر علوم، در این مقطع باید به چند نکته توجه داشت.

قائم‌مقام حزب موتلفه بر همین اساس افزود: دولت باید تلاش کند وزیری را برای وزارت علوم معرفی کند که رضایت نمایندگان را جلب کرده و روابطی را که در دوره فرجی‌دانا به اختلاف منجر و به وحدت مجلس و دولت آسیب زده بود را جبران کند.

وی نکته دوم را عدم مشکل نمایندگان با شخص فرجی‌دانا عنوان کرد و اظهار داشت:‌ مجلس با انتصابات او مشکل داشت از این رو وزیری که پیشنهاد می‌شود باید عکس برنامه آقای فرجی‌دانا را ارائه دهد در حالی که متأسفانه سرپرست فعلی امتداد همان برنامه قبلی است.

*موارد استیضاح در معرفی وزیر جدید در نظر گرفته شود

بادامچیان تأکید کرد: مواردی که باعث استیضاح وزیر علوم شد باید در معرفی وزیر جدید مورد توجه قرار گیرد و نمایندگان باید از وزیر جدید راضی باشند و در عین حال وزیر علوم جدید هم باید تعهد دهد که انتصابات اشتباه فرجی‌دانا را جبران کند.

این فعال اصولگرا تصریح کرد: از آنجایی که وزرا منصوب نمایندگان هستند باید سیاست‌ها و چشم‌اندازهای مجلس برای وزارت علوم در نظر گرفته شود و از این رو اشتباهات فرجی‌دانا در دوره جدید تصحیح شود.

وی ضمن انتقاد از رویکرد رسانه‌های اصلاح‌طلب و دولتی در تخریب مخالفان و نوع حمایت از فرجی‌دانا یادآور شد: این روزنامه‌ها طوری رفتار کردند که گویا دنیا به آخر رسیده است و استیضاح را که در همه جای دنیا یک حق قانونی است را به تنازع تبدیل کردند.

*انتشار فهرست بورسیه‌ها نیز امری غیراخلاقی بود

بادامچیان گفت‌: این شیوه تبلیغاتی این رسانه‌ها به ضرر فرجی‌دانا تمام شد که در این زمینه انتشار فهرست بورسیه‌ها نیز امری غیراخلاقی بود.

قائم‌مقام حزب مؤتلفه گفت: باید فردی معرفی شود که مجلس بتواند به او رأی دهد و نمایندگان بر خلاف وصیت‌نامه امام عمل نخواهند کرد چرا که حضرت امام فرمودند در مسئله دانشگاه‌ها کوتاه نیایید چرا که دانشگاه نهاد مهمی است که نسل آینده کشور در آنجا ساخته می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


انشاالله وزیر بعدی بقیه مفسدین وسو استفاده کنندگان از مال مردم را به مردم معرفی می کند ومی ریزدش بیرون !!
حسن
بنده فکر نمیکنم اقای روحانی از شما مشاوره خواسته باشه