جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آغاز دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ در ژنو

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 396803
دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ درباره راه‌حل جامع هسته‌ای با حضور معاونان لحظاتی پیش در شهر ژنو آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ درباره راه‌حل جامع هسته‌ای پس از تمدید هفت ماه و هفت روزه توافقنامه ژنو و برای اولین بار در سطح معاونان و در شهر ژنو آغاز شد.

تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی بامداد دوشنبه ۲۴ آذر ماه به منظور شرکت در این دور از مذاکرات و انجام رایزنی‌های دوجانبه با هیأت‌های شش کشور راهی ژنو شد.

هیأت‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا طی دو روز گذشته سه دور و به مدت ۱۲ ساعت در سطح معاونان و کارشناسان به گفت‌وگو درباره همه موضوعات مرتبط با راه‌حل جامع هسته‌ای پرداختند و عراقچی در پایان این سه دور عنوان کرد که گفت‌وگوهای مفصلی با هیأت آمریکایی انجام شده است.

تیم مذاکره کننده کشورمان شب گذشته نیز دو ساعت با هیأت فرانسوی به ریاست نیکلای دوریویر نماینده این کشور در گروه ۱+۵ به گفت‌وگو پرداخت.

سید عباس عراقچی پس از دور اول این گفت‌وگوها با بیان اینکه در موقعیتی نیستیم که مذاکرات را قضاوت کنیم، گفت: فضای جلسات بسیار خوب است، اما در اینکه به راه‌حل برسیم هنوز فاصله وجود دارد. تقریباً درباره همه مسائلی که مطرح است به خصوص بحث تحریم‌ها بحث‌های مفصلی هم در سطح معاونان و هم در سطح کارشناسی صورت گرفت.

عراقچی عنوان کرد: به دلیل آنکه بحث‌ها خیلی جزئی و خیلی ریز شده است در برخی از موارد راه‌حل‌هایی وجود دارد و در بعضی از مراحل هنوز باید بیشتر تلاش و بحث شود.
https://jahannews.com/vdcgz39wwak9y74.rpra.html
jahannews.com/vdcgz39wwak9y74.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *