چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

علت بروز ۱۹ درصد بروز سرطان گوارش

پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 356807
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۹ درصد بروز سرطان های گوارش ناشی از مصرف کم سبزی و میوه در میان مردم است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ˈزهرا عبداللهیˈ روز پنجشنبه در همایش بزرگ سلامت در ساوه افزود: با رعایت تغذیه مناسب می توان تا حدودی از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری کرد.

وی اظهار کرد: همچنین دلیل بروز ۶۲ درصد بیماری های قلبی و عروقی را مصرف بالای نمک تشکیل می دهد.

وی با اشاره به این که متوسط سرانه نوشابه گازدار در ایران بیشتر از مصرف جهانی است، بیان کرد: سالانه هر ایرانی ۳۳ لیتر نوشابه مصرف می کند که مصرف این نوع نوشیدنی های گازدار جذب کلسیم را مختل می کند.

عبداللهی گفت: ۹۰ درصد مردم کشور دچار کمبود دریافت کلسیم هستند و این امر منجر به پوکی استخوان می شود.

رییس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به ویژگی های بیماری های منتقله از حشرات گفت: این نوع بیماری ها پیچیده و بار اقتصادی سنگینی را بر مردم تحمیل می کند و در حال حاضر واکسن نیز ندارد.

ˈمحمود سروشˈ افزود: درمان ناشی از این گونه بیماری ها مانند مالاریا، تب کریمه کنگو و سالک ساده نیست و هم اکنون با پدیده مقاومت آنها با حشره کش ها مواجه هستیم.

عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این همایش گفت: آموزش بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن و استفاده از نخ و تغذیه مناسب از راه های کاهش میزان پوسیدگی دندان است.

ˈاحمد جعفریˈ با اشاره به پوسیده شدن دندان کودکان بدلیل استفاده طولانی از شیشه شیر افزود: خوراندن کمی آب پس از مصرف شیر در کاهش پوسیدگی دندان موثر است.

وی دلیل عمده مشکلات سلامت دهان در کشور را ناشی از فقدان ساختار حمایتی از ارائه خدمات به ویژه برای اقشار آسیب پذیر دانست و اظهار کرد: توجه به این مهم برای برقراری عدالت اجتماعی و سلامت این قشر از جامعه ضروری است.

نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: ارتقای سلامت از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است که باید به آن توجه بیش از پیش داشت.

ˈشهلا میرگلوبیاتˈ افزود: گروه های تخصصی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است که با مدیریت مناسب می توان آن ها را هدفمند هدایت کرد.

وی با اشاره به آغاز به کار دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار کرد: این دانشکده با مشقت فراوان کار خود را آغاز کرده است و باید نتایج آن در بخش سلامت و درمان عاید مردم شود.

وی بیان کرد: تاسیس مجمع خیران سلامت در ساوه و زرندیه کار مهمی بود که در این شهرستان ها انجام شد تا بتوان گام های بلندی برای ارتقای سلامت مردم برداشت.

شهردار ساوه نیز گفت: اساس تفکر در مدیریت شهری توسعه پایدار با مشارکت مردم است.

ˈکامران جوادیˈ افزود: برنامه ریزی برای توسعه سلامت از اولویت های این شهرداری است تا بتواند با بکارگیری متخصصان این بخش افزایش رضایتمندی شهروندان را فراهم آورد.

در این مراسم از تلاش گران عرصه سلامت با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *