پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۶
۵۱

ماجرای ابهام‌برانگیز سفر این صد و چند نفر به نیویورک!

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 410293
چند روز دیگر به برگزاری نشست کمیسیون مقام زن در نیویورک مانده است اما مسافران این همایش بین‌المللی از کشورمان بیش از ۱۰۰ نفرند که حضور این افراد در این نشست ابهام‌برانگیز است.
ماجرای ابهام‌برانگیز سفر این صد و چند نفر به نیویورک!
به گزارش جهان، ۲۳ اسفند (۱۴ مارس)، نشست کمیسیون مقام زن در نیویورک برگزار می‌شود و از ایران هم نمایندگانی از دولت و مجلس به این نشست خواهند رفت، البته کنار نمایندگان این دو نهاد رسمی، برخی سازمان‌های مردم‌نهاد هم به این نشست می‌روند.

بر اساس گزارش‌ نهادهای رسمی بین‌المللی، مهم‌ترین موضوعات کاری پکن+۲۰، تصویب الگو و دیگر مباحث سازمانی، بررسی نتایج چهارمین کنفرانس جهانی زنان با موضوع زنان ۲۰۰۰، برابری جنسیتی، توسعه و صلح برای قرن ۲۱، تصویب پیش‌نویس اعلامیه، اولویت‌های اقدام برای آینده در راستای شناسایی برابری جنسیتی، توانمندسازی زنان و حقوق بشر زنان و دختران و شناسایی حقوق زنان و دختران به حاشیه رانده‌ شده است.

معاونت زنان ریاست جمهوری که در سال گذشته در سخنرانی خود در این نشست، اعمال تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران را مظهر شرم‌آور خشونت ساختاری مطرح کرده بود، طی هفته آینده بار سفر به نیویورک را خواهد بست که البته کنار وی دو نماینده از مجلس و ۱۱ نفر دیگر از دولت به نشست کمیسیون مقام زن خواهند رفت.

در این بین یکی از مواردی که تعجب‌ها را برانگیخته این است که کنار این جمع ۱۴نفره از نهادهای رسمی ایران، بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان سازمان‌ها‌ی‌ مردم‌‌نهاد کشورمان به این نشست به‌همراه شهیندخت مولاوردی به نیویورک سفر می‌کنند.

شاید نخستین پرسشی که مطرح می‌شود این است: این سازمان‌های مردم‌نهاد، بر چه اساسی انتخاب شده‌اند؟ آیا سازمان‌های دیگری که در این زمینه فعال بوده‌اند نیز از این موضوع اطلاع دارند؟ سابقه فعالیت این مسافران در زمینه زنان چگونه است؟ چرا تا کنون نام این سازمان‌ها اعلام نشده است؟

جمعیت ۱۰۰نفره سازمان‌های مردم‌‌نهاد از کشورمان در حالی به نیویورک سفر می‌کنند که بین آنها افراد و سازمان‌هایی قرار دارند که سابقه آنها نشان‌دهنده دارا بودن تفکرات شبه‌فمینیستی و بعضاً فمینیستی است؛ تفکراتی که همچون داعیه‌داران آزادی زنان بر این باورند که آموزش مسائل جنسی به دختران باید از ۸سالگی آغاز شود چرا که سن بلوغ به زیر ۸ سال رسیده است و لاجرم باید آموزش جنسی را وارد آموزش و پرورش کنیم، این در حالی است که بر اساس برنامه‌های سازمان‌های بین‌المللی، سن ازدواج در دختران را باید از ۱۳ سال به ۱۸ سال افزایش دهیم. با این وجود اگر آموزش مسائل جنسی را وارد آموزش و پرورش کنیم فاصله‌ ۱۰ساله‌ای بین سنین ۸ تا ۱۸ سال ایجاد می‌شود که نتیجه این اقدام بسیار پرواضح است و نیازی به بازگوکردن آن نیست.

یکی از دغدغه‌های مهم این است که در نشست بررسی مقام زن، این سازمان‌های مردم‌نهاد با چه رویکردی می‌خواهند وارد حوزه زنان شوند؟ یا مورد دیگر به‌عنوان نمونه این‌که یکی از موارد برابری‌های جنسیتی که قرار است در این نشست مطرح شود این است که رشته‌های دانشگاهی را برای همه دختران و پسران مجاز کنند، که با وجود این، دختران باید بتوانند وارد رشته‌هایی مانند مهندسی معدن شوند و یا رشته‌های سخت و زمخت دیگر که به هیچ عنوان با روحیه عموم زنان سازگار نیست.

از طرفی چند پرسش دیگر نیز مطرح می‌شود: یکی اینکه چرا آمریکایی‌ها این‌قدر مهربان شده‌اند و به سازمان‌های مردم‌نهاد کشورمان که در حوزه زنان فعالیت می‌کنند، ویزای ۳ماهه با عدم محدودیت تردد در سراسر آمریکا را می‌دهد، این در حالی است که طی سال‌های گذشته آمریکایی‌ها بیش‌ترین سخت‌گیری‌ها را برای هیئت‌های دیپلماتیک ایرانی داشته و آنها پس از اخذ ویزا تنها تا چند کیلومتر آن‌طرف‌تر از محل اقامت خود می‌توانند بروند آن هم با یک ویزای چندروزه! از طرف دیگر آیا زن غربی به کمال رسیده است که مبنای آزادی و خودکفایی زنان جوامع مسلمان قرار گیرد؟ و پرسش مهم‌تر اینکه: نقش نهادهای نظارتی و به‌ویژه مجلس شورای اسلامی در این پازل لحاظ شده است؟
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


غفاری
زمان دولت خاتمی هم اینگونه سفرها برای. ....صورت می گرفت که به حوادث فتنه منجر شد.
مصطفی
چرت نگو خواهشا ، یک سفر ساده ای که همه دولتهای دنیا انجام میدن رو نمی تونین ببینین ، برید به جهنم بیسوادهای دلواپس
United Kingdom
سرانجام کار واضح است چند تا سخنرانی فمینیستی تعدادی ملاقات با عوامل ضد انقلاب شرکت در مراسمهایی که ابروی نظام را میبرد و در مقابل در داخل کشور خط ونشان کشیدن برای انها و دفاع روزنامه های زنجیری از اونها و سرانجام موفقیت در اخذ پناهندگی باید گفت چشم سردسته فمینیستهای داخل (ف-ه) روشن
علی
چرا یه نگاهی به تاریخ این سفرها نمیندازی؟؟ضمنا ادب داشته باش آقای آزادی بیان...
مگر دولت... خانوادگي نرفتند؟؟؟؟؟؟ تازه خيلي بيشتر هم بودند!!!!!
بیچاره مردم وبیت المال،از هزینه سفراین چند نفر!! نگفتید!!!!!!!!!
اون محمود بود بریز و بپاش داشت اینا جنسشون از چیز دیگس می رن اونجا یه تیکه نون خشک هم تو جیب شونه
حالا همه ی اینا به کنار تو این وانفسای بی پولی چرا این همه آدم میخوان برن؟
دوره دوره ارتباطاته نمی شه که از اینرنت یا تلویزیون اصلا خودشون پی گیر نتایج بدست اومده این همایش باشن
مصطفی
وانفسای بی پولی چی چی؟!!!...
United States
بی پولی اگر بود که بعضی ها بنزین وارد نمی کردن
]چرااز سفر رئیسجمهور قبلیکه به همراه خود خانواده و فامیلها را هم برده بودند یاد اوری نمی کنید اینان که هنوز نرفته اند و....
صرف نظر از اینکه موضوع سفر رییس جمهور قبل تحریف شده, این تعداد زن رو که بعدا هم معلوم میشه گزینشی و طبق سلیقه فیمنیستهای امریکا انتخاب شدند در واقع میفرستیم که آموزش ببینن بعد بیان برای مواقعی نظیر فتنه 88 پیاده نظام دشمن باشن. این یعنی هزینه کردن مال مردم مستضعف برای نابود همان مردم!!!!!
به شما تازه به دوران رسیده های بی سواد و ... چه!؟ دوست دارن برن ببینن فرهنگ واقعی یعنی چی بعد بیان برای مردم عزیزشون اجرا کنن. درست مثل خدمتی که علیا حضرت فرح به این مملکت کرد! و شما بیسوادهای تازه به دوران رسیده درکش نکردید!!!
اون سیصد نفری که با محمود رفتن امریکا رو ول کردی اینو چسبیدی؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
اونا هم صد نفر بودن! بیخود جوسازی نکن! ولی اینا که قرار بود بساط اون کارا رو جمع کنن! نه؟؟!
United States
60نفر
Iran, Islamic Republic of
سیصد رو از کجات درآوردی .. در بدترین حالت 100 نفر بودن اونم نصفشون محافظ و نصفشون مقامات بودن اما 100 نفری که معلوم نیست جز 11 نفر بقیه چیکارن چرا باید برن؟
Iran, Islamic Republic of
ببینیم اینا هم مثل احمدی نژاد عرضه دارن تودهن آمریکا بزننو برگردن یا...
Iran, Islamic Republic of
کار بد، بد است از هر کسی میخواهد باشد اما این نمیتواند توجیه مناسبی برای منادیان اعتدال باشد
بی بصیرتی دردی است که درمان ندارد
اگر خانم مو لا وردی راست می گوید 100 نفر از خانم را به کشور سوریه ودر کنار یا نزدیکی حرم حضرت زینب سلام الله ببرد چون ایشان الگوی یک زن نمونه است خانم مولاوردی مواظب خا خام اسراییلی باشید...
قبل اینا انجلینا جولی رفته جا واسه اینا نیست
Iran, Islamic Republic of
درسته. این صد نفر میتونستند در کنار حرم حضرت زینب سلام الله علیها مدافع حرم و حریم اهل بیت باشند ولی در سوریه اوف میشدند اما سواحل ینگه دنیا رو عشق است
United States
اینا محل کدخدارو بیشتر دوست دارن
اینم مثل سفر خانوادگی محمود به نیویورک
مهدی
خوب این چهارصد میلیارد بی زون باید یک جوری خرج شود . چی بهتر از سفر و رفته به ینگه دنیا .
اون کسی که به این 100 ویزا داده همان است که به اون یک نفر معرفی شده برای نمایندگی سازمان ملل ویزا نداد .
عقل او می رسد ولی عقل بعضی ها پاره اجر برداشته
... گفته 400 میلیارد هزینه اینا میشه ؟
مگه میخوان برن کره ماه ؟
نفری 4 میلیارد هزینشونه ؟ ....
Iran, Islamic Republic of
چه خبره مگه
Moldova, Republic of
با خانواده رفتن؟؟؟؟ با عروس و داماد رفتن؟؟؟ با پدر و مادر عروس و خواهر و خواهر زاده و داماد خواهر رفتن؟؟؟ جنبش زنان خودش یک نهاده مدنی و قانونیه مث دوستان شما خانوادگی نرفتن .....
زرنگی شون اینکه دوست و رفیق بازیهاشون رو در قالب جنبش در میارن و بعد میفرستن آمریکا. ...
سختی گرانی و تورم بالا مال ملت بیچاره است بعد اینانی که در دولت گذشته ادعای ملت ملت می کردند تفریحات از هزینه بیت المال مختص مسئولین است من که به نوبه خود راضی نیستم که از بیت المال مسئولین به سفر و خوشگذارانی به بهانه ای بیجا بروند انشاءاله حرامشان باشد. یا حق
حمید
Iran, Islamic Republic of
فریادهای نیست نیست مال مردم بیچاره است ولی به این هزینه ها که میرسه پول هست ویا برای قطع نشدن یارانه ثروتمندان که نیاز به رای شان هست پول داریم و....!
United States
بیچاره مردم
این نشست ها صرفا جهت افزایش و اشاعه افکار فمینیستی برگزار میشه. فمنیست های ایرانی هم برای شرکت در این مجالس سرو دست می شکنن. امثال خانم ابتکار هم که فقط دنبال سیاسی کاری هستن تکلیفشون در این جور مواقع روشنه. وظیفه خودشون رو در اهواز با انداختن چند عکس یادگاری انجام دادند و حالا میخوان برن ینگه دنیا خستگی از تن بدر کنن!
دلواپسم
خاله وخاله بازیه دیگه
باقر
Iran, Islamic Republic of
امریکا در دادن ویزا به زنان محدودیتی ندارد،ولی ویزا به مردان ایران چرا!بیچاره ابو طالبی!
Iran, Islamic Republic of
این سفرها اگرچه برای کشور آب ندارد اما برای مسافران نان دارد
بله مثل سفرهای مکرر هیات مذاکره کننده هسته ای که کلی حق ماموریت و... داره
United States
پول مفت
...
از جیب خودشون که نمیذارن
/...
United States
بیت المال بیچاره
محمد صابر
خانم ابتکارِ ابتکار زادگان قرار بره ریزه گرد های نیویورک رو با یک دکمه حل کنه
بقیه هم براش کف بزنن
اشتباه نکنید. موضوع مربوط به خانم ملاوردی میشه که تو عکس کنار خانم ابتکاره.
هزاران نفر در عهد محمود به سراسر دنیا سفر کردند نمیخواهد دل سوزی بیش از حد کنید بگذارید این صد نفر بروند چهره واقعی ایران را نشان دهند ای متحجرین خشک مغز
بی سواد
Romania
دوست نواندیش ......
United States
باز نواندیشی بهتر از تندرویه
حسين
Iran, Islamic Republic of
مي روند آموزش ببينند.
محسن
Iran, Islamic Republic of
خزانه خاليست.
گرا
من می دونم یه کاسه ای زیر نیم کاسه اینا هست....
اميدوارم عاقبت بعضي از اين خانم ها مثل ...نشه
United States
خانم ابتکار خوستان چه خبررر؟