جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تراول شو رامبد جوان در تهران+عکس

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 349292
به نظر من اینها با این شیطنت هایشان نشان داده اند که طرفدار شبکه های ماهواره ای مثل من و تو هستند و دوست ندارند هنرمندان در تلویزیون بیایند و فعالیت کنند.
به گزارش جهان به نقل از فردا، ویژه برنامه" گوشه دل تهرون " عنوان ویژه برنامه تحویل سال شبکه تهران است که رامبد جوان کارگردانی و جواد فرحانی تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد. این برنامه در سه بخش نمایشی، پلاتوها و گزارش‌ها طراحی شده که مخاطبان دراین برنامه شاهد حضور چهره‌های هنری هستند.

بخش نمایشی روایتگر یک خانواده پرجمعیت و جذاب است که یکی از پسرهای خانواده برای سال تحویل از خارج کشور به ایران می‌آید و در فرآیند فضاهای متفاوتی قرار می‌گیرد که قرار است این بخش نمایشی در ۱۲ قسمت تولید می شود.


از سوی دیگر رامبد جوان با حضور در نقاط مختلف استان تهران یک فضای جذاب و فانتزی را به تصویر می‌کشد. برای آشنایی بیشتر با این ویژه برنامه با تهیه کننده آن، «جواد فرحانی» گفت وگویی را انجام داده ایم که در ادامه شرح آن می آید:

* برای شروع یک مقدار از این ویژه برنامه نوروزی برای مخاطبین بگوید و تفاوت های این کار را با ویژه برنامه های دیگر نوروزی بفرمایید؟

این کار برای اولین بار در تلویزیون در حال ساخت است. ویژه برنامه « گوشه دل تهران » شامل سه آیتم می شود. یک بخش آن شامل آیتم نمایشی است که حدودا به مدت ۲۵۰ دقیقه نمایش است و از ساعت ۱۰ صبح شروع می شود و تا پاسی از شب ادامه دارد. این بخش شامل ۱۲ قسمت نمایشی است که در همان روز ارائه می شود. بخش نمایشی زندگی یک خانواده شلوغ و پر جمعیت را در آستانه تحویل سال روایت می کند.این خانواده، یک خانواده کامل هست که پدر بزرگ و مادر بزرگ تا نوه و نتیجه ها در آن حضور دارند. یک خانواده تهرانی به روز که آن کارهایی که از یک خانواده تهرانی سراغ داریم انجام می دهند. بخش نمایشی به طور همزمان با ساعات روز ۲۹ اسفند روی آنتن می رود؛ یعنی وقتی تماشاگر تلویزیون خود را ساعت ۱۰ صبح روشن می کند و به تماشای آن می نشیند این خانواده نیز ساعت ۱۰ در حال فعالیت هستند.

* به نظر می رسد که برنامه هایی نمایشی در رادیو نیز به این صورت اجرا شده است، اما در تلویزیون کمتر شاهد چنین مواردی هستیم؟

رادیو هم چنین چیزی را تا به حال به صورت نمایشی اجرا نکرده است. این یک کار جدیدی است که برای اولین با در تلویزیون اجرا می شود. در این کار ما سعی کردیم که سلیقه مخاطب در این زمینه را یک مقدار دچار تغییر کنیم واز آن ساختار کهنه ای که یک مجری در فضای بسته استودیو می نشیند و برنامه اجرا می کند، بیرون بیاوریم. الحمدالله مسئولین تلویزیون با جسارتی که به خرج دادند اجازه دادند این برنامه را اجرا کنیم.

بخش دوم این برنامه نیز بر عهده رامبد جوان است که در حدود ۵۰ دقیقه در یک برنامه جذاب در نقاط مختلف تهران تراول شویی را اجرا خواهد کرد که این قسمت نیز در میان برنامه نمایشی به اجر گذارده می شود و شامل گفت وگوهای مختلف با شهروندان تهرانی و شخصیت های هنری ، مسئولین فرهنگی و سیاسی و ورزشکاران می شود.


* کار متفاوتی که در بخش نمایشی انجام دادید،چیست؟

در بخش نمایشی ما کاری که انجام داده ایم و خیلی هم از بابت این موضوع خوشحال هستیم این است که اکثرا بچه های بازیگر تئاتری که کار درجه یک انجام داده اند را در این نمایش دور هم جمع کرده ایم و تماشاچی قطعا از بازی این دوستان حتما لذت خواهد بود. به این خاطر که اکثرا این افراد با این فضا آشنا هستند و به طور حرفه ای در این زمینه کار کرده اند. این نکته نیز باید توجه شود که اکثر سوپر استارهایی که در سینما بخصوص در زمینه طنز کار می کنند از تلویزیون معروف شده اند. رضاعطاران، رامبد جوان، مجید صالحی، پژمان بازغی و ... همه بازیگران سرشناسی هستند که ازتلویزیون شروع کرده اند و از تلویزیون معروف شده اند و همه دنیا نیز به همین صورت است. تلویزیون رسانه ای است که به خاطر ساختار و مخاطبینی که دارند هنرمندان زودتر می توانند در این قالب خودشان را نشان دهند. در سینما کمتر برای مشارکت این دوستان به خاطر ریسک پذیری و هزینه ای کهه وجود دارد این نوع اتفاقات می افتد و محمل چنین کارهایی هم تلویزیون است.

خدا رو شکر مسئولین تلویزیون در این زمینه حمایت خوبی از ما کرده اند و دوستانی که با ما در این زمینه همکاری کرده اند واقعا این پتانسیل را دارند که به خوبی مطرح شوند و در سینما نیز نقش های درجه یک را ایفا کنند. آقای سعید چنگیزیان، فردین صابونی و ... کسانی هستند که اگر این بستر برای این افراد مهیا شود و دیده بشوند، موقعیت خوبی است که در آینده در کارشنان پیشرفت مطلوبی داشته باشند. آقای رامبد جوان پیگیری این کار را انجام دادند و به نظر من این برنامه یک اتفاق بزرگی است و یک پوست اندازی هم در مورد بازیگران نیز باید اتفاق بیفتد که جای این کار هم صد در صد تلویزیون است.

* هدف اصلی شما از اجرای برنامه ویژه نوروزی در این سبک چیست؟

نکته اصلی این نمایش نشان دادن یک خانواده شلوغ ایرانی در شهر تهران است. ما سعی کردیم که یک خانه سنتی و ایرانی با روابط خانوادگی که صمیمت خاص ایرانی در آن موج می زند و متاسفانه با وجود وسایل ارتباطی مثل موبایل برای ما به یک نوستالوژی تبدیل شده است را به نمایش گذاریم.

هدف اصلی همین بوده است. این موضوع یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که به سبک زندگی اسلامی ایرانی بپردازیم. متاسفانه در گذشته سیاست های غلطی وجود داشت که به آن هم دامن زده شده است که یکی از این موارد جلوگیری از بچه دار شدن است که این موضوع بافت اجتماعی و خانوادگی مردم ایران را دچار تغییر و مشکل کرده است. جامعه ای که تا پیش از این یک جامعه جوان بوده است امروز در حال تبدیل شدن به یک جامعه پیر است.

متاسفانه اشتباهات در برخی از موارد در مسیری می افتد که تاوان آن بسیار سخت است. این موضوع مانند قطاری می ماند که از ریل خارج شده و چندین کیلومتر این قطار با سرعت زیادی منحرف شده است و خرابی های زیادی هم از خود به جای گذاشته است. حالا ما باید این قطار را به ریل و مسیر اصلی خود بازگردانیم که هزینه و زمان و انرژی بسیاری در این جهت باید صرف شود. هدف ما نیز همین است که به نهاد خانواده بپردازیم.

درواقع مبنا و پایه اصلی یک اجتماع را خانواده تشکیل می دهد و اگر نهاد خانواده یک نهاد مستحکم و با عواطف صمیمی باشد افرادی که از این خانواده به دامن اجتماع می ایند آدم های نرمال و منطقی و در آینده موفقی خواهند بود. ما هم سعی کردیم در این آیتم نمایشی یک خانواده شلوغ ایرانی را با تمامی مشکلات و تلخ و شیرینی هایی که مختص خانواده های تهرانی است نشان دهیم. از این بابت نیز نام برنامه را « گوشه دل تهران» گذاشتیم که دران یک خانواده ساکن تهران برای دور هم بودن و ایجاد یک فضای صمیمی در سال تحویل که مراسم سنتی و پسندیده ایرانی است تلاش می کنند.

برای این منظور یک تیم خوبی را گرد هم جمع کرده ایم که برای اولین بار سعی دارند در قالب نمایش و ایتم های دیگر یک محیط مفرح و شاداب و صمیمی را برای مخاطب در تلویزیون ایجاد کنیم. ما از نظر مفهومی نیز سعی کردیم به یک سناریو و مفهوم خاصی که دغدغه مان هست در این برنامه بپردازیم . از این جهت این ویژه نام کار جدیدی است.

در خاتمه باید این را بگویم که برخی از رسانه ها هم در این شرایط شیطنت می کنند و گویی نمی خواهند تلویزیون در این جهت موفق باشد. به عنوان مثال سایت انتخاب یک تیتری از رامبد جوان زده بود که اصلا این حرف رامبد جوان نبوده است و تغییراتی در آن داده شده بود. اینکه رامبد جوان گفته است عملکرد صداوسیما افتضاح بوده است، اصلا چنین چیزی نیست. رامبد جوان در این زمینه بیان کرده بود که عملکرد مالی صداو سیما درست نبوده است نه عملکرد صدا و سیما. درواقع عملکرد رسانه ملی چیزی نیست که در یک مقوله بگنجد و بتوان به طور کلی در مورد آن اینگونه نظر داده شود. رامبد جوان در مورد بحث مالی یک موضوعی را مطرح کرده است و متاسفانه یکی از سایت ها در این زمینه شیطنت کرده و به این موضوع اینچنین پرداخته است که اصلا درست نیست.

به نظر من اینها با این شیطنت هایشان نشان داده اند که طرفدار شبکه های ماهواره ای مثل من و تو هستند و دوست ندارند هنرمندان در تلویزیون بیایند و فعالیت کنند. به هر حال ما یک کار نویی را در این زمینه انجام داده ایم و سعی داریم در قالبی جدید حرف های خوبی بزنیم که امیدواریم مردم نیز از این برنامه خوششان بیاید و در آینده الگویی برای برنامه سازی های این چنینی بشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *