جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پیوند اقتصاد با برجام خطای راهبردی

چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب: 449895
پورابراهیمی نماینده مجلس با بیان اینکه اجرای کامل برجام در صورت تعهد همه طرف های مذاکره کنندگان 1+5 حداکثر تا 20 درصد در تحولات اقتصادی کشور مؤثر است گفت: پیوند همه سرنوشت اقتصاد کشور با برجام از سوی هر فرد یا نهادی که مطرح شود، خطای راهبردی است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: اگر این مذاکرات به نتیجه نهایی برسد و تحریم های ظالمانه غرب ضد ملت ایران حذف شود شرایطی مشابه سال 90 و قبل از آن را خواهیم داشت که در آن دوره هم مشکل اقتصادی داشتیم و حداکثر نرخ رشد اقتصادی و دیگر شاخص های بازار پول و سرمایه مشخص است.
 
وی افزود: متأسفانه برخی افراد طوری اظهار نظر می کنند که به نظر می رسد حل همه مشکلات اقتصادی کشور به برجام بستگی دارد و این یک خطای راهبردی است و اگر ترویج شود مشکلات اقتصادی را تشدید خواهد کرد.

پورابراهیمی گفت: 80 درصد راه حل های مشکلات اقتصادی کشور در داخل است و باید اصلاحات ساختاری جدی صورت گیرد.

وی افزود: حتی بعد از اعلام جمع بندی هسته ای برخی فکر می کردند تحولات جدی و رونق اقتصادی از فردای آن روز آغاز می شود اما همه دیدند که شاخص های بورس به عنوان دماسنج اقتصادی کشور افت کرد.

این نماینده مجلس گفت: اینکه اعلام شود سرنوشت اقتصادی کشور با سرنوشت برجام گره خورده است، ارائه نشان غلط است و حتی به خود دولت هم ضربه خواهد زد برای اینکه نمی تواند متناسب با این اظهارات توقعات اقتصادی جامعه را برآورده کند.
وی افزود: در دوره ای که تحریم نداشتیم حداکثر نرخ رشد اقتصادی به 8 درصد رسید و باید دولت برنامه ریزی جدی برای دوره پساتحریم و اصلاحات ساختاری داشته باشد.

پورابراهیمی با بیان اینکه 20 تا 25 میلیارد دلار به عنوان آمار واردات قاچاق به کشور اعلام می شود گفت: این میزان بیش از درآمدهای نفتی کشور است که واقعاً بخش تولید را به مرگ تهدید می کند و باید دولت برای بهبود فضای کسب و کار و رفع مشکلات ساختاری برنامه ریزی کند و اینکه رفع همه مشکلات را به برجام گره بزنیم، خطای راهبردی محسوب می شود.
 
به گزارش تسنیم، مسئولان دولت یازدهم و موافقان سرسخت این دولت طی یکی دو هفته اخیر برای اینکه افکار عمومی و مجلس را مجبور به پذیرش برجام کنند، ضرر و زیان میلیاردی تحریم و عدم تصویب برجام را در بوق و کرنا کردند که این خطای راهبردی، انتظارات قابل توجهی در مردم برای افزایش رفاه و بهبود اقتصاد پس از اجرای برجام ایجاد کرده و از هم اکنون مردم تغییر در معیشت خود را از دولت مطالبه می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *