سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

انتقال گاز به ترکیه ۲ برابر می‌شود

يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 372494
همزمان با آغاز شمارش معکوس برای بهره برداری از اولین تاسیسات تقویت فشار گاز با فنآوری الكتروكمپرسور در شمال غرب کشور، ظرفیت انتقال گاز طبیعی ایران به ترکیه دو برابر می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در شرایط فعلی تاسیسات تقویت فشار و شبکه انتقال گاز ایران از ظرفیت انتقال روزانه ۳۰ میلیون متر مکعب گاز به ترکیه برخوردار است که امکان افزایش ظرفیت گاز صادراتی از خطوط و تاسیسات موجود تا سقف روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب معادل ۱۵ میلیارد متر مکعب ماهانه وجود دارد.

با توجه به سیاست کلان وزارت نفت به منظور صادرات گاز طبیعی به کشورهای مختلف اروپایی، ساخت خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار به منظور افزایش ظرفیت صادرات گاز طبیعی ایران به کشورهای قاره سبز در دستور کار قرار دارد.

بر این اساس با بهره برداری از اولین تاسیسات تقویت فشار گاز با فنآوری الكتروكمپرسورهاي برقی، ظرفیت انتقال گاز طبیعی ایران به ترکیه به دو برابر افزایش می یابد.

يدالله بايبوردي با اشاره به آغاز شمارش معکوس بریا بهره برداری از تاسیسات الکتروکمپرسوری تقویت فشار گاز تبریز، گفت: هم اکنون ساخت فاز ۲ تاسيسات تقويت فشار گاز تبريز از بیش از ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است.

مدیر منطقه هشت شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به راه اندازی پست برق فشار قوي اين تاسيسات گازی در تبریز، اظهار داشت: این پست جدید تاسيسات تقويت فشار گاز تبريز برای تامين ۲۴ مگاوات برق مورد نياز الكتروكمپرسورهاي تاسيسات تقويت فشار گاز تبريز در مدار بهره‌برداري قرار گرفته است.

این مقام مسئول هدف از اجرای این پروژه جدید را تقویت پایداری شبکه گاز طبیعی در شمالغرب کشور عنوان کرد و افزود: علوه بر این ظرفیت صادرات گاز طبیعی ایران هم در استان‌های شمال غرب کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش مهر، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، لفزایش راندمان انتقال گاز به بیش از ۶۰ درصد، کاهش مصرف سوخت و افزایش پایداری شبکه انتقال گاز از مهمترین ویژگی های این طرح جدید است.

پیش بینی می شود با اجرای طرح توسعه ایستگاه تقویت فشار تبریز و استفاده از الکتروکمپرسور به جای توربوکمپرسور، ظرفیت انتقال گاز این ایستگاه از ۲۴ میلیون متر مکعب در روز فعلی به بیش از دو برابر افزایش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *