سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱

توضیحات مجیدی درباه کمپین خفت بار

هدف همه ما حفظ منافع ملی در مذاکرات هسته‌ای است/ تکذیب ایجاد کمپین با شعار خاص
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 383492
مجید مجیدی کارگردان سینمای ایران درباره برخی سوءتعبیرها و اخبار نادرست درباره حمایت ۶ نفر از کارگردانان سرشناس ایران از تیم مذاکرات هسته‌ای توضیحاتی ارائه کرد و گفت این حرکت در مسیر منافع ملی است و شعار «هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست» مورد تایید امضاکنندگان این حرکت نیست.
توضیحات مجیدی درباه کمپین خفت بار
به گزارش جهان به نقل از مهر، مجید مجیدی کارگردان سینمای ایران که هم در عرصه داخلی و هم جهانی چهره‌ای شناخته‌شده است در گفتگو با خبرنگار مهر درباره خبرهایی که دیروز در رسانه‌ها مبنی بر ایجاد یک کمپین با شعار «هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست» با حضور فیلمسازانی چون وی، محمدمهدی عسگرپور، سیدرضا میرکریمی، رخشان بنی اعتماد، عباس کیارستمی، اصغر فرهادی توضیحاتی ارائه کرد.

وی در ابتدای صبحت‌هایش با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه از این حرکت هنرمندان سوءتعبیر شده است، بیان کرد: چند روز پیش از سوی آقای جواد ظریف وزیر امور خارجه با ما تماسی گرفته و خواسته شد که عده‌ای از هنرمندان که وجهه بین‌المللی دارند در مسیر مذاکرات هسته‌ای و برای احقاق حقوق حقه مردم ایران، دولت را یاری رسانند و به همین منظور پوستری از سوی وزارتخانه آماده شد که ما نیز آن را تایید کردیم و موکدا تشکیل یک کمپین را رد می‌کنم.

کارگردان «بید مجنون» افزود: این مذاکرات از سوی دولت جمهوری اسلامی به منظور حل مشکل پرونده هسته‌ای انجام می‌گیرد و تاکید همه ارکان نظام بر این است که با حفظ شأن و حقوق مردم باشد و همه هنرمندان از جمله ما ۶ نفری که حمایت خود را از مذاکرات اعلام کردیم، حرفمان جز حفظ عزت نظام و مردم ایران نیست.

مجیدی با اشاره به اینکه درخواست وزارت خارجه مبنی بر انجام این امر با سرعت بوده است، بیان کرد: من و دیگر دوستانی که این حرکت را قبول کردیم در جهت منافع ملی کشور اقدام کردیم و دلیل تفسیرها و تعبیرهای غلط که از روز گذشته در برخی رسانه ها منتشر شده است، نمی دانم.

وی افزود: همه ما بارها در سخنان مقام معظم رهبری شنیده‌ایم که ایشان فرموده اند به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای اعتماد دارند و با چنین تاکیدی دیگر حجت بر همه ما تمام است. ما هم با علم به اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای امین مردم و نظام هستند به این حرکت پیوستیم و هدف اول و آخرمان هم حفظ منافع ملی بوده است. من به شدت این تعبیرِ غلط که شعار «هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست» را به حرکت ما نسبت داده است، رد می کنم و این سوال را می‌پرسم که کدام عقل سلیمی می پذیرد که ایران به هر قیمتی بر سر پرونده هسته ای با غرب به توافق برسد که اگر قرار بود هر آنچه آنها می گویند ما بپذیریم، مذاکرات تاکنون چندین باره به نتیجه رسیده بود.

کارگردان «بچه‌های آسمان» با اشاره به اینکه شاید در ترجمه مفاهیم سوءتعبیرهایی رخ داده است، بیان کرد: نه نظر دولت و نه قطعا نظر ما این نبوده است که بگوییم به هر قیمتی باید مذاکرات به نتیجه برسد. به اعتقاد من باید بررسی شود که ریشه این سوءتعبیرها کجاست تا نه دولت تضعیف شود نه هنرمندان.

مجیدی با تاکید بر اینکه هنرمندانی که به این حرکت پیوستند هدفشان کمک به دولت بوده است، توضیح داد: من قویا خبر ایجاد یک کمپین را رد می کنم و توضیح می دهم که این حرکت در پی پیغام دوستانه آقای ظریف به هنرمندان و درخواست وزیر برای همراهی چهره های بین المللی سینمای ایران با تیم مذاکره‌کننده هسته ای برای کمک به روند مذاکرات انجام شد. ایشان اینگونه مدنظرشان بود که با توجه به اینکه هنرمندان چهره هایی هستند که نزد مردم وجاهت و محبوبیت دارند، همراهی آنها با روند مذاکرات می تواند مسیر را هموارتر کند.

وی با ابراز تعجب از برخی تفسیرهای غلط که از آنها به شیطنت رسانه ای تعبیر کرد، گفت: این تعبیرهایی که از دیروز به گوش ما می رسد برای همه افرادی که به این حرکت پیوستند حیرت آور است.

این کارگردان مطرح سینمای ایران که این روزها مشغول ساخت پروژه بین المللی «محمد (ص)» است در پایان گفت: این سوءتفاهم ها و تعبیرهای غلط باید به شکل منطقی رفع شود. من یقین دارم که نظر همه ارکان نظام و مردم و هنرمندان بر این است که حق و عزت ملت ایران باید در مذاکرات هسته ای به رسمیت شناخته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *