جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تسهیلات ویژه برای نظامیان مجرم انگلیسی

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 397497
وزیر دادگستری انگلیس با اشاره به از جان گذشتگی کهنه‌سربازان این کشور، اعلام کرد حتی اقلیتی از این افراد که کارشان به نظام قضایی و جزایی می‌کشد نیز در آینده از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.
به گزارش جهان به نقل از راشاتودی، وزارت دادگستری انگلیس اعلام کرد که از ژانویه سال ۲۰۱۵، از تمامی محکومان به حبس که وارد زندان‌های این کشور می‌شوند این سئوال خواهد شد که آیا پیشتر در ارتش خدمت کرده‌اند - تا بتوان حمایت‌های ویژه و امکان بازپروری را برای آن‌ها تدارک دید.

بنا به این تصمیم، کهنه‌سربازان انگلیسی تا حد ممکن زودتر شناسایی شده و مسئولان زندان‌های این کشور راهنمایی‌هایی را در مورد چگونگی کمک به نیروهای سابق ارتش این کشور دریافت خواهند کرد.

بر اساس این طرح، همچنین اعضای سابق ارتش که دوران حبس خود را به پایان رسانده‌اند، پس از رهایی از زندان، (به طور ویژه) مورد بررسی و ارزیابی خاصی قرار می‌گیرند تا مشخص شود که آیا دچار مسائل روانی، همچون افسردگی، هستند که نیازمند مداوا باشد، همچنین به خانواده‌های آن‌ها کمک‌ها و حمایت‌هایی ارائه خواهد شد.

این اقدامات پس از آن اتخاذ شد که گزارشی در این زمینه از سوی یکی از نمایندگان مجلس این کشور به سفارش کریس گرایلینگ، وزیر دادگستری این کشور تهیه و تدوین شد.

در همین زمینه، گرایلینگ در سخنانی عنوان داشت: "اکثر نیروهای سابق (ارتش) دارای یک زندگی مدنی موفقی بوده و کارشان به نظام قضایی و جزایی نمی‌کشد - اما من مصمم هستم به اقلیتی کمک کنم که مرتکب خلاف‌هایی شده و زندگی خود را دگرگون کرده‌اند. جامعه به میزان زیادی مدیون و قدرددان کسانی است که به کشور خدمت کرده‌اند ... ما کهنه‌سربازان را در سریع‌ترین فرصت ممکن شناسایی خواهیم کرد و بنابر این می‌توانیم یک رویکرد خاص‌تری برای کمک به آن‌ها به منظور جدا کردنشان از جرم و جنایت اتخاذ کنیم."

این گزارش بر این حقیقت متمرکز بود که آگاهی مسئولان و کارکنان زندان‌ها و ندامتگاه‌ها در مورد نیازهای (ویژه) افسران و سربازان سابق ارتش غیریکپارچه بوده و آموزش‌های مناسب در این زمینه واجد اهمیت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *