پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اقدام چین علیه شبکه‌های اجتماعی‌خارجی

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 457698
در چين قوانين سخت گيرانه اي براي سانسور اعمال مي شوند. بسياري از خدماتي که در کشورهاي غربي مورد استفاده قرار مي گيرند با فايروال عظيم اين کشور بلاک مي شوند و اين موارد تمامي سرويس هاي گوگل شامل توئيتر، پريسکوپ، فيسبوک، اينستاگرام، اسنپچت و بسياري موارد ديگر را در بر مي گيرد.
به گزارش جهان به نقل از ديجياتو، در چين قوانين سخت گيرانه اي براي سانسور اعمال مي شوند. بسياري از خدماتي که در کشورهاي غربي مورد استفاده قرار مي گيرند با فايروال عظيم اين کشور بلاک مي شوند و اين موارد تمامي سرويس هاي گوگل شامل توئيتر، پريسکوپ، فيسبوک، اينستاگرام، اسنپچت و بسياري موارد ديگر را در بر مي گيرد.

ويکيپديا تا همين چند وقت پيش در اين کشور مسدود بود. وي چت از جمله اپليکيشن هاي بسياري محبوب در چين است که بيش از ۱۰ ميليون بار دانلود شده اما نمونه هاي ديگري از اين اپ ها هم وجوددارند که براي چين ساخته نشده اند و از آن جمله مي توان به واتس اپ اشاره کرد. حالا براساس گزارشي که در نيويورک تايمز منتشر شده، دولت اين کشور قصد دارد خط موبايل افرادي که از اين اپليکيشن ها استفاده مي کنند را قطع نمايد.

البته کاربراني که قرار است سرويس موبايلشان به اين دليل قطع شود، از قبل پيامکي را با اين مضمون دريافت مي کنند: براساس اعلام پليس، شماره موبايل شما ظرف دو ساعت آينده و براساس قوانين مسدود مي شود. در صورتي که سوالي در اين باره داريد لطفا با پليس سايبري در نزديک ترين ايستگاه پليس منطقه خود تماس بگيريد.

در حال حاضر اين قانون صرفا در ژينگژيانگ اعمال مي شود که همچون پکن و شانگهاي منطقه شناخته شده اي نيست. اين شهر در شمال شرقي چين و در نزديکي مرز اين کشور با قزاقستان قرار دارد.

علاوه بر اين، گزارش شده که پليس همزمان با مسدود سازي خط موبايل کاربران اين اپليکيشن ها، مجازاتي مشابه را براي آنهايي در نظر گرفته که از شبکه هاي خصوصي مجازي استفاده مي کنند يا اينکه در زمان خريد سيم کارت اطلاعات هويتي خود را به طور کامل ارائه نکرده اند.

لازم است يادآور شويم که واتس اپ هم اکنون توسط فايروال چين بلاک نمي شود و به همين خاطر جالب است که چطور دولت اقدام به قطع خطوط موبايل آن دسته از کاربراني مي کند که از اين اپليکيشن استفاده ميکنند. هرچند به احتمال زياد اين اپليکيشن نيز در آينده نزديک مسدود سازي مي شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *