جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

قیمت بنزین و گازوییل در انگلیس ركورد زد

جمعه ۴ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب: 214895
قیمت بنزین و گازوییل در انگلیس به دلیل افزایش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی و همچنین افزایش قریب الوقوع عوارض دولتی، ركورد تازه ای را ثبت كرد.
به گزارش ایرنا، حداقل قیمت بنزین معمولی در انگلیس روز جمعه از مرز 140 پنس(حدود 4350 تومان) گذشت و حداقل قیمت گازوییل نیز به مرز 147 پنس (حدود 4550 تومان) رسید.

گفتنی است كه قیمت بنزین و گازوییل در جایگاه های عرضه در مناطق مختلف انگلیس اندكی متفاوت و بالاتر از این نرخ های حداقلی است.

مقامات انگلیسی می گویند افزایش 25 درصدی قیمت نفت خام طی شش ماه گذشته در بازارهای جهانی عامل اصلی افزایش نرخ خرده فروشی سوخت در این كشور می باشد. قیمت هر بشكه نفت خام برنت در بازار لندن امروز 124 دلار(78 پوند) بود.

وزیر دارایی انگلیس در هفته جاری لایحه بودجه جدید این كشور را به مجلس ارائه كرد كه در این بودجه نیز بیش از سه پنس به عوارض هر لیتر سوخت افزوده شده است.

ادموند كینگ رییس اتحادیه خودروداران انگلیس در واكنش به افزایش قیمت سوخت گفت: بودجه ای كه دولت ائتلافی انگلیس به پارلمان ارائه كرده رانندگان بیشتری را به توقف وادار خواهد كرد.

حدود دو هفته پیش صدها نفر از صاحبان خودرو بویژه خودروهای عمومی و باری انگلیس با برگزاری برنامه های مختلف در لندن به قیمت بالای بنزین و گازوییل در این كشور اعتراض كردند.

شركت كنندگان در این برنامه های اعتراضی كه توسط سازمان غیردولتی 'سوخت به قیمت منصفانه' ترتیب یافته بود، از دولت انگلیس خواسته بودند كه عوارض سوخت را در بودجه سال آینده مالی كاهش دهد كه این خواسته نادیده گرفته شد.

بخش عمده ای از قیمت خرده فروشی سوخت در انگلیس را انواع مالیات ها و عوارض دولتی تشكیل می دهد.

معترضان به قیمت بالای بنزین و گازوییل در انگلیس همچنین در مقابل پارلمان این كشور تجمع كردند تا مخالفت خود را با افزایش عوارض و مالیات سوخت اعلام كنند.

تجمع كنندگان تاكید می كردند كه افزایش بی رویه قیمت سوخت باعث بیكاری و ورشكستگی بسیاری از رانندگان و شركت های حمل و نقل می شود و توان رقابتی آنها را با همتایان اروپایی شان كاهش می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *