پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

آموزش قدم به قدم ایجاد اکانت Apple ID

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب: 424694
در بخش قبلی با Apple ID و اهمیت آن در استفاده از محصولات اپل آشنا شدید. در بخش دوم، قصد داریم شما را به صورت تصویری و مرحله به مرحله، در ایجاد Apple ID همراهی کنیم.
ایجاد Apple ID یکی از واجب‌ترین کارهایی است که هر کسی یکی از محصولات اپل را خریداری می‌کند، باید انجام دهد. اگر در رابطه با Apple ID و اهمیت آن چیزی نمی‌دانید توصیه می‌کنیم حتما بخش اول این مقاله را در فرصت مناسب مطالعه کنید. اما برای یادآوری مجدد نکاتی چند در باب Apple ID را برایتان ذکر می‌کنیم.

چرا باید Apple ID داشته باشیم؟

Apple ID همانند شناسنامه کاربران اپلی است. تمامی اتفاقات و خریدها و کاربردهای شما در اکانت Apple ID ثبت می‌شود. همچنین استفاده از غالب سرویس‌های اپل مشروط به استفاده از اپل آی‌دی است. البته بسیاری از افراد از Apple ID دیگران در تلفن خود استفاده می‌کنند که این کار به دلایل مختلف که پیش از این شرح دادیم خوب نیست. یکی از مهمترین دلایل‌ آن است که تمامی خریدهای شما در اپل آی‌دی دیگران ثبت می‌شود و دلیل دیگر هم آن است که فرد مقابل در صورت فعال بودن قابلیت همسان سازی iCloud در تلفن همراه یا تبلت شما، می‌تواند تصاویر و موزیک‌های شما را در دستگاه خود داشته باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما از Apple ID خودتان استفاده کنید.

آموزش ساخت Apple ID به صورت تصویری

اگر قصد ایجاد اپل ID در آيفون یا آيپد دارید مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول: در اولین قدم، اپلیکیشن AppStore را در آیپد یا آیفون خود باز کنید.



مرحله دوم: از پایین صفحه، وارد بخش top Chart شده و در بخش اپلیکیشن‌های free، روی گزینه get کلیک کنید تا به گزینه install تبدیل شود. همچنین می‌توانید یکی از اپلیکیشن‌های رایگان را باز کنید و در گوشه بالای صفحه روی Get کلیک کنید.



نکته مهم: توجه داشته باشید که حتما برای ثبت نام از یک اپلیکیشن free استفاده کنید. در صورتی که از روش دیگری برای ثبت نام استفاده کنید (مثلا اگر از بخش تنظیمات برای ثبت نام اقدام کنید یا حتی یک نرم افزار پولی را انتخاب کرده باشید) در مراحل بعدی ناچار به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خواهید بود.

مرحله سوم: در این مرحله، از شما خواسته می‌شود که یا از اکانت خودتان استفاده کنید (use Exiting Apple ID) یا اینکه یک اکانت جدید بسازید(Create New Apple ID). گزینه Create New Apple ID را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: در این قسمت از شما خواسته می‌شود تا کشور خود را انتخاب کنید. متاسفانه، ایران در لیست وجود ندارد و باید کشوری دیگری را انتخاب کنیم. توصیه ما انتخاب کشور آمریکاست. حالا گزینه Next را انتخاب کنید.

مرحله پنجم: در این صفحه باید قوانین و مقررات اپل را بپذیرید. روی گزینه Agree کلیک کنید و بعد از پدید آمدن پنجره جدید، باز هم روی Agree کلیک کنید.



مرحله ششم: در این قسمت فرم ثبت نام برای شما پدیدار می‌آید. در اولین فیلد، ایمیل معتبری را که قصد دارید به عنوان Apple ID استفاده کنید وارد کنید.

در قسمت Password رمز عبور مورد نظر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که رمز عبور شما حداقل باید هشت حرف و ترکیب حرف و عدد با هم باشد. همچنین یکی از حروف این رمز، باید حرف بزرگ انگلیسی باشد. در فیلد بعدی پسورد خود را مجددا تکرار کنید.



در بخش Security info، از شما سوالاتی پرسیده می‌شود که در هنگام فراموشی رمز عبورتان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سوالات در واقع به نوعی باعث تشخیص هویت شما می‌شوند. پس سعی کنید سوالات و پاسخ‌هایی را که در اینجا وارد می‌کنید، به خاطر داشته باشید یا در جایی یادداشت کنید، چون بعدا ممکن است به دردتان بخورد. البته جواب‌های شما هر چیزی می‌تواند باشد و اجباری به صحیح یا درست بودن آن‌ها نیست. پس حتی اگر متوجه سوال‌ها نشدید آن‌ها را انتخاب کرده ولی در جایی یادداشت کنید تا بعدا از آن‌ها استفاده کنید.

در بخش rescue Email نیز می‌توانید ایمیل دیگر خودتان یا ایمیل یکی از نزدیکان‌تان را که مطمئن هستید، بنویسد. البته استفاده از این بخش ضروری نیست، ولی استفاده از آن کاربردهای فراوانی دارد. از مهمترین ویژگی‌های این ایمیل زمانی است که شما رمز عبور خود را فراموش می‌کنید. درصورت بروز این اتفاق، بازیابی اکانت شما از طریق این ایمیل صورت می‌پذیرد.

در قسمت Date Of Birth مشخصات تولد خودتان از سال و ماه و روز را وارد کنید.

در انتهای فرم، دو گزینه دیده می‌شود که با روشن کردن آن‌ها، پیام‌ها و خبرنامه‌های اپل برایتان ایمیل خواهد شد. اگر نمی‌خواهید ایمیلی از سوی اپل برایتان بیاید، دو گزینه آخر را غیر فعال کنید.

بعد از آنکه فرم را پر کردید، روی دکمه next کلیک کنید.

مرحله پایانی:‌ در این قسمت، از شما اطلاعات کارت بانکی خواسته می‌شود. با توجه به اینکه دسترسی به کارت بانکی بین المللی همچون ویزا کارت یا مستر کارت میسر نیست گزینه None، هیچ کدام، را انتخاب می‌کنیم.



همچنین اگر قبل از این، گیفت کارت خریداری کرده‌اید، آن را در این قسمت وارد کنید، در غیر این صورت بخش gift کارت را که در فیلد دوم دیده می‌شود نیز خالی بگذارید.

در قسمت Billing Adress شما باید یک شماره تلفن و آدرس صحیح در کشوری را که انتخاب کرده‌اید وارد کنید. از آنجا که ما در این مثال کشور آمریکا را انتخاب کرده‌ایم ناچاریم تا اطلاعات دقیق یک فرد در این کشور را وارد کنیم. به همین خاطر یا از سرویس fakenamegenerator استفاده کنید یا آدرس دقیقی را که ما در ادامه مطلب به شما ارائه می‌کنیم مورد استفاده قرار دهید.

نمونه آدرس آمریکایی برای استفاده در فرم ثبت نام:





Street: ۴۳۱۴ Pleasant Hill Road
City: Anaheim
Province: CA
Zipcode: ۹۲۸۰۱
Tel: ۵۶۲- ۲۱۵-۵۴۳۳

بعد از این مراحل، روی گزینه Next کلیک کنید تا Apple ID شما ایجاد شود.

 بعد از اتمام این مراحل، Apple ID شما ساخته شده است و تنها کاری که باید انجام دهید چک کردن ایمیل خود و کلیک روی لینک فعال‌سازی اکانت است.

نکته مهم: در صورتی که با وجود گزینه None، مراحل ثبت نام به پایان نرسید، مشکل ناشی از تغییرات اپل در سیستم ثبت نام است. برای حل این مشکل تنها راه استفاده از کارت هدیه در قسمت gift card در پایین فرم مربوط به اطلاعات پرداخت است. برای این کار یک گیفت کارت خریداری کرده و کد آن را در این قسمت وارد کنید. البته هزینه‌ای از کارت شما کسر نخواهد شد ولی تا اطلاع ثانوی و تغییر دوباره روند ثبت نام اپل، برای ثبت نام ناچار به استفاده از یک گیفت کارت یا کارت بانکی بین المللی همچون ویزا کارت یا مستر کارت هستید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پسوردش رو ايراد ميگيره هرچي ميزنم:(