سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

تصویب طرح جنجالی خط لوله «کی‌استون»

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 404696
مجلس سنای آمریکا که هم‌اکنون تحت کنترل جمهوریخواهان است، طرح جنجالی خط لوله «کی‌استون» را به تصویب رساند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم به نقل از راشاتودی، سنای آمریکا لحظاتی پیش طرح دو حزبی ساخت خط لوله نفت جنجالی «کی‌استون» را به تصویب رساند. این اقدامی تقابلی با کاخ سفید و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود که پیش از این اعلام کرده بود این قانون را وتو خواهد کرد.

سنای تحت کنترل جمهوریخواهان در رای‌گیری امروز توانستند با ۶۲ رای موافق، در مقابل ۳۶ رای مخالف، این طرح را به تصویب برسانند.

بر اساس این گزارش، در صورتیکه اوباما همانطور که گفته این قانون را وتو کند، حامیان این قانون ۶۷ رای لازم برای غلبه بر وتوی اوباما در اختیار ندارد.

مجلس نمایندگان آمریکا بیش از دو هفته قبل طرح خط لوله کی استون را تصویب کرده و مدعی است که این پروژه می تواند به اقتصاد آمریکا کمک کرده و فرصت های شغلی ایجاد کند.

خط لوله جنجالی کی استون قرار است نفت تولیدی کانادا را به پالایشگاه های تگزاس در آمریکا منتقل کند و از آنجا نیز فرآورده های نفتی تولید شده به سایر کشورها صادر شود.

فعالان محیط زیست بر این باورند که اجرای این پروژه به شدت محیط زیست را تهدید خواهد کرد و آلاینده های کربنی ناشی از اجرای این پروژه در مقابل سود و دستاورد ناچیزی برای آمریکا خواهد داشت.

حامیان اجرای این پروژه بر این باورند که این خط لوله موجب افزایش استقلال انرژی آمریکا خواهد شد و فرصت های شغلی بیشتری را در اقتصاد آمریکا ایجاد خواهد کرد. خط لوله کی استون از مهمترین موارد اختلافی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و کنگره جدید این کشور است که فعالیت خود را از روز ۶ ژانویه آغاز کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *